Istråden -10/11

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Nej vi åkte till Väsjön istället! Har du åkt i Pålamalm-grustaget någon gång?

Jag har aldrig varit där men han jag brukar åka med ("Gatan" på sporthoj) har varit där ganska mycket.
Han säger dock att man inte kan åka där längre pga förbuds skyltar = att de har bättre koll. Vet du något om det?
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Jag har aldrig varit där men han jag brukar åka med ("Gatan" på sporthoj) har varit där ganska mycket.
Han säger dock att man inte kan åka där längre pga förbuds skyltar = att de har bättre koll. Vet du något om det?

Jag åkte där flera gånger i höstas (helger) med min 690, minns inte en enda skylt. Och vad ska en skylt göra? Stoppa dig? Den delen folk åker på används inte längre och vissa delar av det gamla området är så gammalt och oanvänt sedan länge att det växer träd och buskar mitt i skiten. Så håller man sig till detta område tror jag inte att det är något problem. Folk åker där regelbundet, både cross/enduro och atv. Det är rena rama lekplatsen, skitkul!
 

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Jag åkte där flera gånger i höstas (helger) med min 690, minns inte en enda skylt. Och vad ska en skylt göra? Stoppa dig? Den delen folk åker på används inte längre och vissa delar av det gamla området är så gammalt och oanvänt sedan länge att det växer träd och buskar mitt i skiten. Så håller man sig till detta område tror jag inte att det är något problem. Folk åker där regelbundet, både cross/enduro och atv. Det är rena rama lekplatsen, skitkul!

Enligt alla forum jag har varit inne på så ska tydligen polisen vara där väldigt ofta.
Men om det nu inte stämmer så vore det ju guld!
Körning där på söndag?
 

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
Väsjön till helgen

Hej!
Påminner om Väsjön till helgen o lite provkörning.
Dagens tips är att ta med någon typ av överdragsbyxor eller regnbrallor. Ligger ca 2 cm vatten på hela banan. Plogkillen skulle ut och preparera ikväll och sen repportera till mig. Återkommer med senaste nytt här på forumet
//m
 

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Senaste ploguppdateringen:
Banan ser fin ut och det ser ut att frysa på så vi hoppas på en rackarns kall natt.
//m

Med risk för att göra dig besviken så har vi +2 i Stockholm just nu 00:45.
Återkommer vid ändring.
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
Info Söndag

Hej!
Lite info för er som dyker upp imorgon, Söndag.
Isen blev rejält sönderkörd idag och det står mycket vatten på banan. Rekommenderar bra kläder som tål väta.
Det är lite spårigt och man får sicksacka mellan de största pölarna. Trots det var det ingen som gnällde idag utan idel glada miner :) Vi tipsar gärna er som känner er osäkra om körteknik, spårval etc så tveka inte att komma, fråga oss gärna!!
Angående parkering så är det endast parkering på Väsjöbackens parkering som gäller!!! Följ skyltar "Väsjöbacken"
VÄLKOMNA!!!
//m
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Enligt alla forum jag har varit inne på så ska tydligen polisen vara där väldigt ofta.
Men om det nu inte stämmer så vore det ju guld!
Körning där på söndag?

Jag har också hört att polisen har varit där men polarn som bor där i trakten och som åkt där många gånger verkar inte vara orolig. Så jättevanligt verkar det inte vara. Köra igår kunde jag ju iaf inte! Är i england till på onsdag! Men det kommer helt klart åkas i pålamalm någon gång framöver, hur det är på vintern vet jag dock inte!
 

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
hur det är på vintern vet jag dock inte!

På vintern sög det. På tok för mycket snö. Plus på tok för mycket djup snö med ett tunt lager sand på så man blev lurad och körde ner sig ordentligt ett par gånger.

Vad säger folket.
Är isåkningen slut för i år?
 

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
Is imorgon lördag?

Mors!
Var kör vi imorn o på söndag? Står en ny hoj i garaget som måste ut o luftas. Väsjön?
//m
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Isåkar kariären är nog över för min del tyvär (Kryckor). Ser ut att bli svårt att åka nån hoj den här våren:huvet

Nån som är sugen på en KTM 450 med bra däck??:D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top