Istråden -10/11

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Ska du bara köra is så rekommenderar jag finndubb, dock lär de ännu mindre klara av att köras på vägen, jämfört med endurodubb.
 

Ahlgren88

Medlem
Gick med
14 Oct 2008
Ort
Kalmar
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00 Yamaha WRF450 -03 *SÅLD* Honda Fireblade 929RR -00 *SÅLD* Yamaha R1 -98 *SÅLD*
Ska du inte köra så mycket is för du är rädd om hojen?
Vad ska du med en enduro till om du är rädd om den? :confused:

Du lägger på dem själv, däckmaskin går inte lyxa till med på såntdär.

Haha, njaa enduro & enduro.. Besiktad motard kommer den gå som, alltså mest landsväg och kanske lite grusvägar :)

Nä, har hört att crossdäck ska gå att lägga på själv, så det ska väl funka utan

Ska du bara köra is så rekommenderar jag finndubb, dock lär de ännu mindre klara av att köras på vägen, jämfört med endurodubb.

Köpte dessa däck jag länkade till, dock begagnade på blocket (ska vara i bra skick) Mest för att testa att svinga runt lite i snön/på is i vinter. Om det blir någon is "här nere" i småland dvs.

Du menar att de mindre finndubb samt endurodubb lär gå att köra på väg?

Haha tänk att denna kommer upp nu!! :tummenupp Jag var ju precis redo att skapa Istråden -11/-12.

/Christer

Slipper du de! -10/-11/-12 :tummenupp
 
Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Haha, njaa enduro & enduro.. Besiktad motard kommer den gå som, alltså mest landsväg och kanske lite grusvägar :)

Nä, har hört att crossdäck ska gå att lägga på själv, så det ska väl funka utan



Köpte dessa däck jag länkade till, dock begagnade på blocket (ska vara i bra skick) Mest för att testa att svinga runt lite i snön/på is i vinter. Om det blir någon is "här nere" i småland dvs.

Du menar att de mindre finndubb samt endurodubb lär gå att köra på väg?



Slipper du de! -10/-11/-12 :tummenupp

Min hoj är också besiktigad och påställd, men det går inte vara rädd om sånahär cyklar, de är byggda för att ta stryk inte för att bli sönderputsade.
 

Ahlgren88

Medlem
Gick med
14 Oct 2008
Ort
Kalmar
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00 Yamaha WRF450 -03 *SÅLD* Honda Fireblade 929RR -00 *SÅLD* Yamaha R1 -98 *SÅLD*
Min hoj är också besiktigad och påställd, men det går inte vara rädd om sånahär cyklar, de är byggda för att ta stryk inte för att bli sönderputsade.

Haha, vi får väl se hur det blir då. Brukar försöka vara rädd om mina saker även om jag går in med iställningen att det ska vara en "busmaskin":tuttar
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Haha, vi får väl se hur det blir då. Brukar försöka vara rädd om mina saker även om jag går in med iställningen att det ska vara en "busmaskin":tuttar

Likabra att inse att en såndär typ av maskin ligger ner på backen minst en gång varje gång man är ute och kör.

Allt som händer på isen är att nåt bromsgrepp eller så går sönder o du slår dig uta helvete när man highsidar :D
 

Ahlgren88

Medlem
Gick med
14 Oct 2008
Ort
Kalmar
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00 Yamaha WRF450 -03 *SÅLD* Honda Fireblade 929RR -00 *SÅLD* Yamaha R1 -98 *SÅLD*
Likabra att inse att en såndär typ av maskin ligger ner på backen minst en gång varje gång man är ute och kör.

Allt som händer på isen är att nåt bromsgrepp eller så går sönder o du slår dig uta helvete när man highsidar :D

Haha!

Låter bra så länge inte hojen tar allt för stor skada.

Men nu har jag motarddäck på, så då räknar jag inte direkt med att lägga den.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Haha!

Låter bra så länge inte hojen tar allt för stor skada.

Men nu har jag motarddäck på, så då räknar jag inte direkt med att lägga den.

Äsch, ska man ha kul så får man räkna med det.
Hur som haver så kan man inte räkna med att inte krasha på isen, den är ju hal liksom :D
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Du menar att de mindre finndubb samt endurodubb lär gå att köra på väg?

Jag menar precis tvärtom, finndubb skulle jag aldrig köra på väg med och egentligen helst inte med endurodubb heller, men framför allt inte med finndubb.
 

Ahlgren88

Medlem
Gick med
14 Oct 2008
Ort
Kalmar
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00 Yamaha WRF450 -03 *SÅLD* Honda Fireblade 929RR -00 *SÅLD* Yamaha R1 -98 *SÅLD*
Jag menar precis tvärtom, finndubb skulle jag aldrig köra på väg med och egentligen helst inte med endurodubb heller, men framför allt inte med finndubb.

Understand
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Jaha? Vart tusan är all snö och is någonstans?

Just jäklar! Vi är ju bara inne i oktober :).

När jag är ledig vill jag ha mycket snö och is. Men när jag jobbar (söra lastbillet va!!) så ska det vara +25C minst!



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Jag är skitpeppad på isbaneåkning i vinter! Hoppas det plogas flitigt runt om Stockholm! Tänkte nämligen investera i en uppsättning finndubb, hade lite väl dåligt grepp med mina endurodubbdäck på isen i vintras tyckte jag! kan väl delvis vara för att det ofta var väldigt spårigt men ändå!
 

IPJT

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia rs 125 - 07 (krashad), Yamaha YZ250 F 2009
Skall köpa en yz250f till vintern.
Hur funkar iskörningen? Ar det klubbar som håller till på sjöar? Kostar det? Vilka sjöar i Sthlm-området brukar köras på?
Jag är helt ny så berätta gärna allt ni vet!
Hälsn
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Skall köpa en yz250f till vintern.
Hur funkar iskörningen? Ar det klubbar som håller till på sjöar? Kostar det? Vilka sjöar i Sthlm-området brukar köras på?
Jag är helt ny så berätta gärna allt ni vet!
Hälsn

det brukar vara privatpersoner som plogar, iaf runt Sthlmstrakten och i vissa fall har man betalat frivilligt till den som plogat, för jobb å soppa. men annars är det gratis. vart det körs brukar hållas lite halvhemligt ibland så det inte blir värsta rusningen eller körs sönder, isen slits ju fort. Men Väsjön i Sollentuna brukar det plogas på samt runt Ekerö/Färingsötrakterna. I Norrtälje finns det dock en riktig isbana på vintern som man bokar plats att köra på via nätet, kostar väl ett par hundralappar men det kan det vara värt. när det gäller dubb så funkar helt klart finndubb bättre än endurodubb.
 

Loop1

Loop
Gick med
4 Oct 2003
Ort
Frillesås
Hoj
2008 CBR1000RR
fäste på isen

det brukar vara privatpersoner som plogar, iaf runt Sthlmstrakten och i vissa fall har man betalat frivilligt till den som plogat, för jobb å soppa. men annars är det gratis. vart det körs brukar hållas lite halvhemligt ibland så det inte blir värsta rusningen eller körs sönder, isen slits ju fort. Men Väsjön i Sollentuna brukar det plogas på samt runt Ekerö/Färingsötrakterna. I Norrtälje finns det dock en riktig isbana på vintern som man bokar plats att köra på via nätet, kostar väl ett par hundralappar men det kan det vara värt. när det gäller dubb så funkar helt klart finndubb bättre än endurodubb.

Hej kolla in www.111ways2go.se om du letar fäste för isåka. DEt finns ett par filmer upplagda så man kan se & höra att det greppar bra.
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Hej kolla in www.111ways2go.se om du letar fäste för isåka. DEt finns ett par filmer upplagda så man kan se & höra att det greppar bra.

Har provat koldkutters på is och det var ju inte direkt världens bästa grep, iaf inte fram. Men framför allt så är risken rätt stor att de lossnar i bakdäcket, även om de är limmade. Men ja det beror väl kanske på hur hårt man kör.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top