Istråden -10/11

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Vi kör väl i samma tråd i år eftersom vi redan börjat säsången i den. Är det någon som har bärig is i sikte? Norrut kanske,,,Olof?

Här är det +10 typ. :va I fjol så var det 15cm is vid samma tidpunkt.

/Christer
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Ja alltså efter förra vinterns isbaneåkande så var jag skitpepp på årets vinteråkning men i och med denna milda start på vintern så har mitt planerade finndubbsköp lagts på is. Hoppas verkligen det fryser till snart!
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ja alltså efter förra vinterns isbaneåkande så var jag skitpepp på årets vinteråkning men i och med denna milda start på vintern så har mitt planerade finndubbsköp lagts på is. Hoppas verkligen det fryser till snart!

Blir allt bra med endurodubben, då kan man ju dra lite roligare banor, upp på land lite o grejjer :tummenupp

Har varit ute nu två dagar i rad o båda dagarna har det varit snorhalt och is i vattenpölarna vid 10 när vi börjat så snart lägger sig allt isen, bara hoppas på att inte snön kommer än på ett tag.
 

lepik

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
åkersberga
Hoj
GasGas EC 300 E
Vi har haft ner mot 5 minus två nätter. :) fast det ska bli lite varmare i några dagar snart enligt smhi...
Kanon väntar nog 1,5 mån så är det inte helt omöjligt att jag kommer ut med 690, kanske en KX250 följer med om tjejen vill.

Låter kul! Jag fortsätter säkert att rapportera när det finns lite is att mäta. :tummenupp
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Vi har haft ner mot 5 minus två nätter. :) fast det ska bli lite varmare i några dagar snart enligt smhi...

Låter kul! Jag fortsätter säkert att rapportera när det finns lite is att mäta. :tummenupp

Jag kommer vara pepp på all form av isåkning i vinter! Så rapportera på!
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Vi kör väl i samma tråd i år eftersom vi redan börjat säsången i den. Är det någon som har bärig is i sikte? Norrut kanske,,,Olof?

Här är det +10 typ. :va I fjol så var det 15cm is vid samma tidpunkt.

/Christer

lite klenare än in fjol då hade vi ispremiär 4e december med runt 15cm is men den kommer väl till slut:mad: har inte riktat fälgarna än så den får gärna vänta en stund isen :D
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Vi kör väl i samma tråd i år eftersom vi redan börjat säsången i den. Är det någon som har bärig is i sikte? Norrut kanske,,,Olof?

Här är det +10 typ. :va I fjol så var det 15cm is vid samma tidpunkt.

/Christer

Problemet här är att det hinner lägga sig snö på isen innan den har blitt nog tjock att ploga. Men kommer ge mig ut med handjagad snöslunga här i helgen ifall det blir minus

8cm hade vi för drygt en vecka sedan, 10 cm så äre go!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top