Klart jag har provat annars skulle jag inte uttala mig om det. Jag körde med över 4.8mm och valde skruv med lite högre kvalité. Utstick på finndubb är 11mm om jag inte minns fel och kör du då 8mm fram så är det enligt vanlig matematik mindre utstick
Jag använde 10-11mm utstick.
Framdäck funkar bra med egenskruvat men bak är det destå sämre. Jag körde tre gånger och fick byta ca 25% av dubben, visseligen var det en bana där man låg över 100km/h stor del av banan och mycket fullgas
Att det blir dyrt att köra med finndubb håller jag med om men samtidigt måste man fråga sig vad sin tid är värd också, att ta av däck och byta dubb efter 3 körningar tycker jag är för kostsamt också, och därför är kold kutter bästa lösningen jag sett hittills
Jag bör väl iofs erkänna att jag inte provat mig fram med olika däck att sätta dubben i, något med hårdare gummiblandning än de jag har använt kan hålla bättre. Jag har dock sett effekten av att använda "lågkvalitetsstål" till dubbar och utifrån det så kan jag uttala mig om att oavsett vilket gummi du har kommer det aldrig att hålla lika bra som riktiga dubb som är gjorda i högkvalitetsstål (tex kold kutter med hårdhet i samma kaliber som kvalitetsknivar). Nackdelen med finndubb är att de förlitar sig på att gummit håller dem på plats, kunde man få dem att sitta i korden skulle de slå alla andra typer av dubb för mc