Two stroke man
Gudomlig sporthojare
...Om det är snabbare eller inte det vet jag inte förns jag kört me nån av de där grabbarna ...
Tycker du ska ta och köra hela is-serien.
...Om det är snabbare eller inte det vet jag inte förns jag kört me nån av de där grabbarna ...
Oj, ja du går på bra mycket tidigare.!
De flesta på dom här filmerna åker något större hojar, som Husa 650, KTM 540/560/580 och Kx500. Många med en effekt på 65+ hk på bakhjulet. Så en del av hojarna ligger väl kanske på dubbla effekten på bakhjulet mot vad en 125a har. Men som allt annat så är det rätt svårt att säga genom att bara kolla på filmer. Men som vi åker "här nere" (för dig) så åker många rätt hårt fram till böjarna och kör med så öppna spår det går och även bromsar sent (och så lite som möjligt) för att ha rull in i böjen och sedan kunna gå på med gasen relativt tidigt igen. Så anledningen till att dom inte går på gas så tidigt beror väl både på att motorerna är så pass stora och att dom har med sig mycket fart in i böjen. Sen tror jag att många skulle kunna hålla rätt stumt runt böjarna på ett helt annat sätt än vad dom har nu med en 125a. Ska se om en kille tar ut sin 125a på isen i nästa helg för att prova, han har pratat om det iaf, så återstår att se.
Tycker du ska ta och köra hela is-serien.
Oj ja nog skiljer sig min körstil markant mot för deras, jag slår på mycket tidigare i kurvorna. Om det är snabbare eller inte det vet jag inte förns jag kört me nån av de där grabbarna
Det här är med ett slitet (saknas många dubb) finndubb-bakdäck och 125cc, syns ganska tydligt skillnaden i körstil:
Oj, ja du går på bra mycket tidigare.!
De flesta på dom här filmerna åker något större hojar, som Husa 650, KTM 540/560/580 och Kx500. Många med en effekt på 65+ hk på bakhjulet. Så en del av hojarna ligger väl kanske på dubbla effekten på bakhjulet mot vad en 125a har. Men som allt annat så är det rätt svårt att säga genom att bara kolla på filmer. Men som vi åker "här nere" (för dig) så åker många rätt hårt fram till böjarna och kör med så öppna spår det går och även bromsar sent (och så lite som möjligt) för att ha rull in i böjen och sedan kunna gå på med gasen relativt tidigt igen. Så anledningen till att dom inte går på gas så tidigt beror väl både på att motorerna är så pass stora och att dom har med sig mycket fart in i böjen. Sen tror jag att många skulle kunna hålla rätt stumt runt böjarna på ett helt annat sätt än vad dom har nu med en 125a. Ska se om en kille tar ut sin 125a på isen i nästa helg för att prova, han har pratat om det iaf, så återstår att se.
Borde väl inte va nå problem för dig Olle med ekonomin? Du är väl både inofficiell isbane mästare och inofficiell Supermoto mästare och även tränare för hela sporthoj, fast utan meriter?? måste ju bara spruta in cash.
Finns inga genvägar angående däck, montage skruv, cold kutters osv.. Finndubb är bäst, hållbarhet och snabbhet vid plogade banor, inge jävla stavgångs enduro isbana, som man ser på många filmer här på forumet.
Så kom och kör iserien i år om det blir några tävlingar, annars får vi väl stråla samman och träna lite,
Ja vilken lirare den liraren har iaf vunnit isbane Sm 2009, tvåa 2011, tvåa i supermoto Sm 2009 S2, 4a 2010, 2a nordiska mästerskapet 2010, Två Back Sm Guld osv..Haha vilken skön lirare! Det är lugnt om du vill kan jag lära dig spela datorspel och köra bil också, bara slå en signal så ordnar jag det åt dig. Då kanske jag har råd att lägga lite pengar på att köra något hederslopp i södra sverige också
Ja vilken lirare den liraren har iaf vunnit isbane Sm 2009, tvåa 2011, tvåa i supermoto Sm 2009 S2, 4a 2010, 2a nordiska mästerskapet 2010, Två Back Sm Guld osv..
Ja vilken lirare den liraren har iaf vunnit isbane Sm 2009, tvåa 2011, tvåa i supermoto Sm 2009 S2, 4a 2010, 2a nordiska mästerskapet 2010, Två Back Sm Guld osv..
Borde väl inte va nå problem för dig Olle med ekonomin? Du är väl både inofficiell isbane mästare och inofficiell Supermoto mästare och även tränare för hela sporthoj, fast utan meriter?? måste ju bara spruta in cash.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |