Diversion skrev:I annat fall kan du ju bli bilförare i flygvapnet. Vi fick köra bil, lastbil, plogbil, ambulansbandvagn, brandbil etc. Kan bli lite tradigt och har inte så hög imponansfaktor men du kan då ta behörigheter gratis. Då har du med dig något användbart i det civila. Ett gratis CE kort och att ha lärt sig släcka flygplan är inte fy skam.
Smets skrev:Gjorde själv lumpen som kustjägare på KA1 vaxholm.
Det var en jävla besvikelse hela utbildningen, jag hade trott att det skulle
bli betydligt tuffare både fysiskt/psykiskt.Jag antar att "gaisten" försvann
när KJ förlorade treudden i baskern,tyvärr.Är du bara normalt tränad så är det barnlek,många i mitt kompani hade inte rört löparskorna innan
inryckning! Jag tror KJ var betydligt tuffare för 10-15år sen.
Sen kan man inte söka till A-dyk utan att först blivit antagen till KJ-komp,
där man sen får göra en liten test.
Hade jag varit 17 igen hade jag sökt Röjdyk, utan tvekan minst lika hårt
som vilken svensk jägarutbildning som helst.
jonas47 skrev:Låg på gammla stenhårda i22 kiruna som Prickskytt!!
Sök till prickskytt det hårdaste man kan bli
Lycka till
Quaya skrev:Tackar för alla era svar. Jag vill ju bli fallskärmsjägare men det vet jag ju att det är väll ännu hårdare men ni uppfattar väll det löjligt men ska jag göra nått så ska det inte vara något skit utan det ska kännas!!
Prickskytt verkar grymt coolt också faktiskt... det är någon vidare utbildning som jägare eller? ( rätta mig om jag har fel )
-Lowrider- skrev:Som jag ser det så tjänade jag 250.000kr under tiden mina polare gjorde lumpen!
De fick 6000kr när de var klara. De lärde sig att bädda sängen och hantera ett vapen som de förmodligen aldrig kommer behöva använda. Jag fick ett jobb och kunde ha kul för pengarna. De steg upp kl.5 på morgonen för att ge sig ut och bo itält i minus 20 grader. Jag låg hemma och sov i en go säng.
Är de mer män än mig nu efter lumpen, njä tror inte det.
Välj själv!
Har för övrigt hört att de är de trögaste som hamnar på dessa järgarutbildningar,,de som bara lyssnar på order från befäl som har mindre IQ än folk som är 11 år gammla!
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|