jällp mejj jöra spårrt hojj.cåmm bättre

Gabor

Guest
Till de som klagat.

Nu verkar både quotefunktionen samt stavningar fungera. :tummenupp

Lone Sleeper 86

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
kawa gpx750r... atm
Jag förundras ofta hur dåliga vi blaablabla
Går inte folk i grundskolan längre? :va

Jo jag gick ut grundskolan, men jag har fastnat i en mental ålder av två år.
Därför har jag lite svårt med stavningen eftersom jag egentligen inte hunnit gå ut skolan på min livstid:tummenupp Förklarar det något:va

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
JA-a
Vem har påstått att jag har dåligt betalt??? :va
Att börja prata löner är lönlöst (hoho) eftersom vi svenskar inte kan hantera det ämnet ur ett neutralt perspektiv. Som blötsnö på alptoppen blir det inte bättre av att du, förmodligen, har en nyktrare syn på pengar än vad dina meningsmotståndare har.

En läxa till alla, stora som små, är att man bör undvika att läxa upp sina medmänniskor med läxor om man själv inte innehar en fil. mag. i det aktuella ämnet, en fil. mag. som man förslagsvis har erhållit genom att göra sina läxor vars utdelare också har gjort sina läxor, eftersom det kan leda till tröttsamma situationer. Exempelvis kvarsittning :tummenupp

Mvh

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Att börja prata löner är lönlöst (hoho) eftersom vi svenskar inte kan hantera det ämnet ur ett neutralt perspektiv.

Varför då? Hur menar du? Vadå neutralt?

Som blötsnö på alptoppen blir det inte bättre av att du, förmodligen, har en nyktrare syn på pengar än vad dina meningsmotståndare har.

Varför då? Vad _är_ en 'nyktrare syn på pengar'?

/Ny von Fiken

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
JA-a
Varför då? Hur menar du? Vadå neutralt?

Varför då? Vad _är_ en 'nyktrare syn på pengar'?

/Ny von Fiken
Här trodde jag att det var uppenbara saker jag drog upp, tydligen var så inte fallet. :tummenupp

Du pratar inte löner i Sverige av, som jag ser det, två fundamentala skäl.

a) Om du har högre lön än personen du pratar med kickar avundsjukan in och du är automatiskt ett skrytsamt svin.
b) Har du lägre lön kommer personen du pratar med att se ned på dig samtidigt som denne gottar sig över att du har det sämre. Vilket man givetvis kan unna folk, men jag har inte stött på dessa fenomen i något annat land än i Sverige.

Det är också omöjligt att diskutera kring ämnet <bra lön> eftersom alla har sina värderingar, vare sig de är rimliga eller inte.

Majoriteten här saknar den livserfarenhet som jag förutsätter att Kia besitter. Med livserfarenhet kommer oftast, inte alltid, en respekt och nykter syn på pengar som många här kanske saknar. Bara en sådan sak som att många som huserar här inte är självförsörjande men samtidigt hackar ned på människor med, vad de anser vara, låginkomstyrken är ganska talande för min åsikt. :pannkyss

Mvh

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
det härärenbra-tråd! harhjälptmigmkt ochkommergöra mktförvåraframtida sök ningar!!!1 :yoparty

Zee: allapalla rinte attsittavid skriv-bordet heladagarna faktikst, trot-ellerej.

Richaard: du harhelt rätt jagsnackame ensom visadesigjobbapå mcdonnaldshäromdagenoch kundeintehjälpaattdra påsmilbanden! xD

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Blå
Tips till er som söker nyttig information på sporthoj.com är att använda google.se.
Om ni söker info om tex. styrdämpare som passar yamaha, skriv "styrdämpare yamaha site:sporthoj.com"
utan cituationstecken förstås ;)
Då sorterar google bara ut sidor från sporthoj.com :tummenupp

peace :)

Last edited:

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
JA-a
Tips till er som söker nyttig information på sporthoj.com är att använda google.se.
Om ni söker info om tex. styrdämpare som passar yamaha, skriv "styrdämpare yamaha site:sporthoj.com"
utan situationstecken förstås ;)
Då sorterar google bara ut sidor från sporthoj.com :tummenupp

peace :)
Du får gärna halshugga mig nu men det finns inget som heter 'situationstecken'. 'Citationstecken' eller kort och gott 'citattecken'.

Det är en sådan sak som kan kosta dig ett jobb under en anställningsintervju, mao är det här ett tips i all välmening. :tummenupp

Mvh

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...