Jänke-smakfullt.

sandstream

Guest
Han tog sina chanser, tog de poäng han behövde. Enligt det system som finns så var han faktiskt bäst.
Det märks att du kan lika lite om roadracing som många av oss andra.
Det spelar ingen roll vem som tar mest poäng, det är hur man tar dem som räknas bland RR-esteterna ;)
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
För mig blir det lite väl mycket attention whore för mig, "Titta på MIG! Jag vann faktsikt!" ungefär. Men det är väl bara min svenska avundsjuka. ;)
Sluta skriv om "den svenska avundsjukan" - det är en av de mest osanna och luggslitna klychor man kan tänka sig.

Men jag håller såklart med dig i det föregående. Jämför gärna med Doohan som efter sin första titel i 500 1994 var så lågmäld att han i "Thunder from Downunder" säger att han redan på podiet i -94 års sista race tänkte för sig själv att han måste vinna titeln igen 1995; "to make a point". Han menar att många kan ta en titel en gång under gynnsamma omständigheter, men att det krävs något annat att vinna den "back to back".

Jag tycker det är kul att Trick Daddy har den USA-vulgära texten på sitt arsle. Den kommer göra honom mer dråplig än han nu inser när säsongen 2007 har rullat igång och han sällan kommer befinna sig på plats 1 varken i fältet, på podiet eller i sammandraget. En förare med en gapig dekal om att han är "No 1" blir ofrivilligt men välförtjänt underhållande när han befinner sig på någon annan plats.
 
Last edited:

sandstream

Guest
Sluta skriv om "den svenska avundsjukan" - det är en av de mest osanna och luggslitna klychor man kan tänka sig.
Väldigt OT men jag tycker den stämmer rätt bra på de flesta svenskar, iaf om man jämför med tex jänkarna och vad de tycker om folk som är framgångsrika.

Angående Doohans uttalande så vill Hayden självklart också vinna en gång till bara för att visa vart skåpet ska stå. Tror inte KR Jr är speciellt nöjd med att han bara vann en gång.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2761736 Det e tur att Yamaha finns o dessutom kan klä sina fans riktigt nice :rolleyes:
Ser du mig i en sådan t-shirt så får du slå mig.
Dessutom handlar denna tråd om osmakliga Haydenprylar. Håll dig on topic, tack. ;)

Sluta skriv om "den svenska avundsjukan" - det är en av de mest osanna och luggslitna klychor man kan tänka sig.
Fanns ju en anledning till min ;) smiley.
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj

Jag tycker det är kul att Trick Daddy har den USA-vulgära texten på sitt arsle. Den kommer göra honom mer dråplig än han nu inser när säsongen 2007 har rullat igång och han sällan kommer befinna sig på plats 1 varken i fältet, på podiet eller i sammandraget. En förare med en gapig dekal om att han är "No 1" blir ofrivilligt men välförtjänt underhållande när han befinner sig på någon annan plats.

Stoppa pressarna!! NT meddelar just att Nicky kommer (dock sällan) men att befinna sig som No 1 både i race, podie o sammandraget under 2007 :)

Ser du mig i en sådan t-shirt så får du slå mig.
Dessutom handlar denna tråd om osmakliga Haydenprylar. Håll dig on topic, tack. ;)

Får jag gissa att det aldrig kommer ske :D
 
Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Angående Doohans uttalande så vill Hayden självklart också vinna en gång till bara för att visa vart skåpet ska stå. Tror inte KR Jr är speciellt nöjd med att han bara vann en gång.
Har jag skrivit att jag inte tror att Hayden vill vinna titeln en gång till? :va

Nej, förstås inte. Alla vill vinna och så många gånger som möjligt. Där är Doohan, Hayden, du och jag inte ett dugg olika varandra. Men Doohan var inte alls mätt/nöjd med bara en titel. Han tyckte att den borde ha kommit tidigare, att han hade varit värd den tidigare och att han var mycket bättre än de andra och ville absolut visa det; en titel var inte på långa vägar tillräckligt för honom. Hayden beter sig som Gud själv efter att ha blivit mästare med två racevinster. Man behöver inte vara drabbad av "svensk avundsjuka" för att notera skillnaden.
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Hayden beter sig som Gud själv efter att ha blivit mästare med två racevinster.

Kommentarer igentligen överflödiga! För den verkliga guden är vad jag förstått Max o där finns det gott om självdistans till den egna personen :D
 
Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Kommentarer igentligen överflödiga! För den verkliga guden är vad jag förstått Max o där finns det gott om självdistanser till sin egna person :D
Sluta häda, det finns inga andra gudar. Vare sig verkliga eller overkliga :mad:
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Kommentarer igentligen överflödiga! För den verkliga guden är vad jag förstått Max o där finns det gott om självdistans till den egna personen :D


Hahaha den satt som en smäck!
Det roliga i denna diskutionen är att om Rossi haft samma på sitt ställ förra året så hade det var så jävla coolt, stöddigt och macho..
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2762009 Hahaha den satt som en smäck!
Det roliga i denna diskutionen är att om Rossi haft samma på sitt ställ förra året så hade det var så jävla coolt, stöddigt och macho..
Jag kan helt ärligt säga att det hade varit lika osmakligt oavsett vem som hade haft det. Rossi har ju dock inte behövt påpeka vem som vunnit när han tagit sina titlar.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Kommentarer igentligen överflödiga! För den verkliga guden är vad jag förstått Max o där finns det gott om självdistans till den egna personen :D
The Roman Emperor, Capirex och The Doctor är inte lindrigare uttryck för hybris än Haydens syftning på vem som är No 1. Men den som är No 1 och har behov av att påminna sin omgivning om detta på det högljudda och osofistikerade sätt som Hayden gör framstår ju i själva verket som ytterst osäker.
 

sandstream

Guest
Men den som är No 1 och har behov av att påminna sin omgivning om detta på det högljudda och osofistikerade sätt som Hayden gör framstår ju i själva verket som ytterst osäker.
Att en text på skinnstället kan få dig att gå i gång så är minst sagt lustigt :hihi
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
påminna sin omgivning om detta på det högljudda och osofistikerade sätt som Hayden gör framstår ju i själva verket som ytterst osäker.

Nicky bjuder här stort på sig under Valencia helgen o motogp finalen -06 det måste oxå varit osofistikerat o högljudt av honom. Tycker verkligen att du sätter ribban väldigt väldigt lågt vad som e högljud och osofistikerat så fort d gäller Nicky. Jag e såklart inte förvånad :)
 

Bifogat

  • 7dc9f6796cc5444266faab184bcdb226.jpg
    7dc9f6796cc5444266faab184bcdb226.jpg
    36.4 KB · Visningar: 51

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nicky bjuder här stort på sig under Valencia helgen o motogp finalen -06 det måste oxå varit osofistikerat o högljudt av honom. Tycker verkligen att du sätter ribban väldigt väldigt lågt vad som e högljud och osofistikerat så fort d gäller Nicky. Jag e såklart inte förvånad :)
Fast du, det där är verkligen osofistikerat. Frågetecknet på det felvända kortet, är det verkligen nödvändigt för någons förståelse? Han kanske utgår från att hans fans är lite trögfattade, vad vet jag :D

Kort, tärningar, döskallar och sånt är öht ganska osofistikerade symboler. Det tycker jag som är jefligt sofistikerad :mattias
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Kort, tärningar, döskallar och sånt är öht ganska osofistikerade symboler. Det tycker jag som är jefligt sofistikerad :mattias

Se det som en farthöjare som infinner sig efter att du tömt Claes på alla tärningar o döskallar.. Allt enligt mig som e jefligt osnabb men förväntar mig stora under i sommar :tungan
 

Dr.Bike

Guest
Hahaha den satt som en smäck!
Det roliga i denna diskutionen är att om Rossi haft samma på sitt ställ förra året så hade det var så jävla coolt, stöddigt och macho..

Ungefär exakt det jag sa, men ingen racingtaliban nappade på det. :rolleyes:
 

Dr.Bike

Guest

Jag säger det nu, tidigt på året, så ingen kommer och säger att man är en kappvändare.
Jag höll iofs på Hayden HELA förra året, men givetvis utan cred från förståsigpåarna som hela tiden hade vattentäta utlägg om inte bara HUR Rossi skulle vinna, utan oxå med hur mycket, varför, och hur han kände och tänkte närapå.
Jag tyckte synd om Rossi som fan när han låg där i kurvan, för dels gjorde det inte Haydens totalseger lika vacker, men ffa fick alla rossifans vatten på sin kvarn att Hayden inte vann genom racing, utan på Rossis otur.
Kan jag iofs hålla med om. Men:

"That's racing" det med.

Dubbelt Honda i år. Oavsett vad de första testerna visat. Sorry folks. :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top