Jänke-smakfullt.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Men Rossi är ju känd för att spela pajas, skillnaden är att Track Diddy är en pajas. ;)

Allt enligt den allsmäktige själv:

All I can say now is a big 'congratulations' to Nicky because he is a great guy, a great rider and he is the world champion because he has been the best this year. - Valentino Rossi

I detta ämne känns Valentino mer trovärdig än en klase förlorare på SH :pannkyss

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Allt enligt den allsmäktige själv:

All I can say now is a big 'congratulations' to Nicky because he is a great guy, a great rider and he is the world champion because he has been the best this year. - Valentino Rossi

I detta ämne känns Valentino mer trovärdig än en klase förlorare på SH :pannkyss

Är det så du tolkar det? Jag gör en helt annna tolkning. Här visar Valentino vilken stor sportsman och god förlorare han är. Han hade lika gärna kunnat säga något helt annat men var diplomatisk och vann omgivningens sympati. När Ayrton Senna förlorade VM-titeln till Nigel Mansell 1992 sjönk han i värde hos sina fans då han under post-race intervjun fick frågan om han kunde glädjas med Nigel för hans vinst och svarade sanningsenligt att det kunde han tyvärr inte. Inte så smart kanske men ärligt. Valentino gjorde det korrekta men jag tror inte för en sekund att han verkligen menade att Nicky var den bättre föraren och framförallt inte den bästa.

För mig låter det som att Valentino säger att "Jag ska inte bortförklara mina förarmisstag eller skylla på trasiga däck och jag ska inte heller påpeka hur liten marginal jag förlorade VM-titeln med. Jag kommer bara gratulera Nicky, vars främsta talang är att han är en trevlig kille, för det andra är han en medelmåttig förare (great är medelmåtta på amerikanska) som nu blev världsmästare för att körde fegt och vaktade sina poäng."

På ordklyverinivå vill jag peka på ordvalet i frasen "he is the world champion". Inte har varit under säsongen, eller kommer att vara och så förbli, utan är, här, nu ,idag, tillfälligt, mellan säsongerna.

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
Är folk fortfarande lacka för att rossi inte vann 2006??

På den nivån I RR så är det en Team sport. Alla delar i teamet spelar in. För Yamaha och rossi så saknades det delar och det innebar förmodligen att han torska.

hayden vann för att hans team presterade bäst..

Att folk har så otroligt svårt att acceptera att hayden vann och att han gjorde det helt rättvist...

Att skryta om att han vann 2006... vem skulle inte göra det??? Kolla Jimmy Lindström som lackade hela hojen i guld...

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Är folk fortfarande lacka för att rossi inte vann 2006??

Att folk har så otroligt svårt att acceptera att hayden vann och att han gjorde det helt rättvist...
Det är vinter. Roadracingens PMS-tid. Vi måste ha någonting att diskutera. :)

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Är det så du tolkar det? Jag gör en helt annna tolkning. Här visar Valentino vilken stor sportsman och god förlorare han är. Han hade lika gärna kunnat säga något helt annat men var diplomatisk och vann omgivningens sympati. När Ayrton Senna förlorade VM-titeln till Nigel Mansell 1992 sjönk han i värde hos sina fans då han under post-race intervjun fick frågan om han kunde glädjas med Nigel för hans vinst och svarade sanningsenligt att det kunde han tyvärr inte. Inte så smart kanske men ärligt. Valentino gjorde det korrekta men jag tror inte för en sekund att han verkligen menade att Nicky var den bättre föraren och framförallt inte den bästa.

För mig låter det som att Valentino säger att "Jag ska inte bortförklara mina förarmisstag eller skylla på trasiga däck och jag ska inte heller påpeka hur liten marginal jag förlorade VM-titeln med. Jag kommer bara gratulera Nicky, vars främsta talang är att han är en trevlig kille, för det andra är han en medelmåttig förare (great är medelmåtta på amerikanska) som nu blev världsmästare för att körde fegt och vaktade sina poäng."

På ordklyverinivå vill jag peka på ordvalet i frasen "he is the world champion". Inte har varit under säsongen, eller kommer att vara och så förbli, utan är, här, nu ,idag, tillfälligt, mellan säsongerna.

Folk som tar Rossis ord efter sista VM-racet 2006 som ett "bevis" för att Hayden är bäst, eller som ett "bevis" för att Rossi verkligen tycker att Hayden är bättre än honom har förstått absolut ingenting om hur roadracingförare, eller för all del vilka idrottsmän som helst på den här nivån fungerar.

Vissa är ärliga, som Max Biaggi eller Carl Fogarty, och får skit för det, andra som Rossi, är det inte, och hyllas.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
För mig låter det som att Valentino säger att...
Jag tyckter att Valentino uppträtt schysst o därför aldrig haft anledning att ifrågasätta något angående 2006.

a great rider and he is the world champion because he has been the best this year. - Valentino Rossi

Förstår att orden från Valentino om Nicky svider getpung, men ibland måste även en legend som Valentino se sig besegrad..

eller som ett "bevis" för att Rossi verkligen tycker att Hayden är bättre än honom har förstått absolut ingenting om hur roadracingförare,

Det Valentino säger handlar väl oxå enbart om 2006.

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2764000 Jag tyckter att Valentino uppträtt schysst o därför aldrig haft anledning att ifrågasätta något angående 2006.

a great rider and he is the world champion because he has been the best this year. - Valentino Rossi

Förstår att orden från Valentino om Nicky svider getpung, men ibland måste även en legend som Valentino se sig besegrad..

Det Valentino säger handlar väl oxå enbart om 2006.
Men tror du på allvar att Rossi anser att Hayden är den bättre föraren av de två?

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Men tror du på allvar att Rossi anser att Hayden är den bättre föraren av de två?
Det lär han ju knappast göra men vad spelar det för roll?

Folk som tar Rossis ord efter sista VM-racet 2006 som ett "bevis" för att Hayden är bäst, eller som ett "bevis" för att Rossi verkligen tycker att Hayden är bättre än honom har förstått absolut ingenting om hur roadracingförare, eller för all del vilka idrottsmän som helst på den här nivån fungerar.

Vissa är ärliga, som Max Biaggi eller Carl Fogarty, och får skit för det, andra som Rossi, är det inte, och hyllas.
Med den guldsvit Rossi har i 500/Motogp kan han kanske kosta på sig att vara lite storsint efter nederlaget.För The roman empress som alltid dragit det kortaste strået i kampen om världsmästartiteln känns det lite bittrare kanske?

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Det lär han ju knappast göra men vad spelar det för roll?

precis :)
Eller: Så TYCKER han det. Trots vad alla andra tycker sig veta att han egentligen tyckte. (lustigt!)
ALLA toppidrottsmän är inte uppblåsta egon eller psykopater som ruvar på hämnd, aven om de (givetvis) vill vinna.
Finns faktiskt de som är så stora att de KAN glädjas åt andras framgång.

Ert sätt att resonera visar MER vilken typ ni tillhör.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj

Allt det där handlar om 2006, där menar säkert Valentino allt vad han säger, känns liksom inte att det finns anledning att tro annat. Sen var Team Honda HRC med Nicky i spetsen ett mer än hyffsat tillförlitligt Team under 2006 om sen Valentino lägger in det i sitt uttalande är ju helt omöjligt att veta då han endast nämner Nicky som person ( vad jag vet) i resonemanget. Skit samma!! Nicky vann o Valentino kommer såklart att ge exakt extra allt under 2007, det är alltid roligare att se framåt än bakåt... :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
precis :)
Eller: Så TYCKER han det. Trots vad alla andra tycker sig veta att han egentligen tyckte. (lustigt!)
ALLA toppidrottsmän är inte uppblåsta egon eller psykopater som ruvar på hämnd, aven om de (givetvis) vill vinna.
Finns faktiskt de som är så stora att de KAN glädjas åt andras framgång.

Ert sätt att resonera visar MER vilken typ ni tillhör.
Så för att jag inte för en sekund tror att Rossi anser Hayden vara bäst är jag småsint eller har uppblåst ego med möjliga psykopattendenser? Nåväl. Hayden kommer vara en parentes i raddan av världsmästare.

2765062 Så Rossi är en hycklare menar du?På motogp.com finn ju också "bevis" på hur pass Hayden skötte sig förra säsongen.
Om man anser det vara hyckleri att säga som Rossi gör i det citatet men innerst inne vara av en annan mening så är han det.

Last edited:

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Underhållande att Rossis "tack för en god match"-replik kan söndertolkas o ältas så fantastiskt :D

Dr.Bike

Guest
Så för att jag inte för en sekund tror att Rossi anser Hayden vara bäst är jag småsint eller har uppblåst ego med möjliga psykopattendenser? Nåväl. Hayden kommer vara en parentes i raddan av världsmästare.

Om man anser det vara hyckleri att säga som Rossi gör i det citatet men innerst inne vara av en annan mening så är han det.

HA! Det sa jag inte! :D Nu läste du som en kvinna! (dvs tolkade det hela)
Nej ärligt - så menar jag inte, och givetvis har du rätt i att Rossi är en större och mer lysande talang, ffa mer uthållig.
Men! Hayden vann, och Rossi tillerkänner honom det.
Inte mer än så.
JAG tror inte han hycklade (även om han såklart gnisslade tänder och förbannade sin egen osis som sammantaget sannolikt kostade honom segern).

Att han sen i det stora hela är en ouppnåeligt talangfull förare, det hör inte hit.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln