Jänke-smakfullt.

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Han slog Mick, flera gånger dessutom. Jag har aldrig fattat kritiken med bogserandet, för att bli bogserad måste man ju först kunna köra lika snabbt som han framför.

Det är en jäkla skillnad på att leda ett race och hänga på en annan....

Det är VÄLDIGT få snubbar som bär på den talangen..
Men Mick hade den och så även Rossi bär på den...
Arvtagaren i den meningen är Stoner som har klivit fram i år och visar att det är han som kommer att bli "the man to beat"
Honda och ni andra kan glömma Peddo och Hayden......:arsele
 

Akesson

f.d Bandagsfreak
Gick med
7 Mar 2003
Ort
St Höga
Hoj
R1-01, no more
Den "värdige" vinnaren Rossi ledde VM inför sista racet 2006. Från pole position lyckades han slänga bort VM-titeln på egen hand. Fruktansvärt amatörmässigt och klantigt. Ovärdigt.

med det resonemanget(ironi eller inte) var det ju verkligen skickligt av "Världsmästaren" att ta hem bucklan 2006, heeeelt av egen maskin:rolleyes:
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
med det resonemanget(ironi eller inte) var det ju verkligen skickligt av "Världsmästaren" att ta hem bucklan 2006, heeeelt av egen maskin:rolleyes:
Men du såg loppet? När Nicky satsade och tog sig förbi Rossi? Hayden var om Rossi långt innan han vurpade ut sig eller hur?
 
Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Men du såg loppet? När Nicky satsade och tog sig förbi Rossi? Hayden var om Rossi långt innan han vurpade ut sig, eller hur?

Precis. I sista racet tappade Rossi ett gäng platser i början för att sedan vurpa alldeles på egen hand, medan Hayden gjorde en stabil insats och tog hem titeln.
 

sandstream

Guest
Precis. I sista racet tappade Rossi ett gäng platser i början för att sedan vurpa alldeles på egen hand, medan Hayden gjorde en stabil insats och tog hem titeln.
Men det var säkert inte Rossis fel, det var väl däcken eller hojen eller skit på banan eller något annat som kan förringa Haydens insats.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Jag som trodde monarkier var omodernt, bara i Frankrike som det blåser en Royalistik vind. Vinnare ska väl koras av röstberättigade esteter ;)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag undrar om alla som tycker att det bara finns en riktig titel hade vågat säga det till salig Kent Andersson?
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Jag undrar om alla som tycker att det bara finns en riktig titel hade vågat säga det till salig Kent Andersson?
Varför inte :va
Jag var inte så gammal att jag följde tävlingarna då, var mer intresserad av Ronnie Petersson. Mitt GP-intresse kom senare. Varför skulle jag inte stå för min åsikt att jag nu upplever 125 som en plantskola för högre klasser? Här på forumet så väl som gentemot en meriterad 125-pilot.
Det är inte många flerfaldiga mästare i 125 eller 250 som inte tagit steget upp när tillfället kom. De som hängde kvar för länge verkar ångra sig bittert.

Beror kanske lite på vad du lägger i begreppet "riktig titel". 125-världsmästare är så klart riktig, men i mina ögon är den mindre värd än 500/990/800-titeln som är högsta divisionen.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag tycker bara att folk slänger sig med uttryck som nedvärderar andra titlar än den som nu kallas MotoGP, ofta i en raljant ton. Har svårt att se de personerna stå och raljera över det personligen, nu är det ju inte möjligt, till Kent Andersson. De flesta skulle garanterat uttrycka sig annorlunda då, liksom jag inte skulle kalla Hayden för en tursam sexfingrad bönfarmare. :D
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Jag tycker bara att folk slänger sig med uttryck som nedvärderar andra titlar än den som nu kallas MotoGP, ofta i en raljant ton. Har svårt att se de personerna stå och raljera över det personligen, nu är det ju inte möjligt, till Kent Andersson. De flesta skulle garanterat uttrycka sig annorlunda då, liksom jag inte skulle kalla Hayden för en tursam sexfingrad bönfarmare. :D

Instämmer! Varje klass och gren har sin mästare oavsett vilken idrott det än gäller :)

Är en mästare på 100 m häck mindre värd än en på 10 000 m hinder?
 

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
SSK vann Allsvenskan i år, och Skellefteå Kvalserien, är det lika mycket värt som Modos SM-guld?

Tycker resonemanget haltar.
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
SSK vann Allsvenskan i år, och Skellefteå Kvalserien, är det lika mycket värt som Modos SM-guld?

Tycker resonemanget haltar.

Det är ju samma sport med samma förutsättningar, dessutom en lagsport!

Du blandar väl inte 125 cc, 250 cc och MotoGP i samma race för att tävla om EN titel?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
SSK vann Allsvenskan i år, och Skellefteå Kvalserien, är det lika mycket värt som Modos SM-guld?

Tycker resonemanget haltar.


Ja, ovan resonemang haltar då det inte är samma sorts titlar.
En VM-titel är en VM-titel oavsett klass. Sen kan en viss vm-titel vara mer önskvärd än en annan.
Men man blir inte svensk mästare vare sig i kvalserien eller allsvenskan.
Blir man bara världsmästare om man vinner tungvikten i boxning? Den har iofs klart mest prestige, men man blir lika mycket världsmästare i weltervikt..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top