Jänke-smakfullt.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Efter gårdagens race där Hofmann, de Punie och Checa var snabbare än TrickDaddy ler jag extra brett åt världsmästarens vulgo-hemsida.

:)
I fjor var ifjor, i år är i år.

Hayden har verkligen inte kunnat köra 800:an - men igår blev han påkörd av Elias. Lite som Gustav förutspådde redan efter Jerez ifjor, att otur jämnar ut sig i racing. Fick ju börja om näst sist efter starten. Men iofs. kvalade inte Nicky så bra heller, och hade inte direkt några snabba varvtider. Han är klart efter Pedrosa.

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Efter gårdagens race där Hofmann, de Punie och Checa var snabbare än TrickDaddy ler jag extra brett åt världsmästarens vulgo-hemsida.

:)

Vulgo?
Skall man inte få fira och skryta med att man är världsmästare i MotoGP??
Läskig svensk avundsjuka kallar jag det.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
I fjor var ifjor, i år är i år.

Hayden har verkligen inte kunnat köra 800:an - men igår blev han påkörd av Elias. Lite som Gustav förutspådde redan efter Jerez ifjor, att otur jämnar ut sig i racing. Fick ju börja om näst sist efter starten. Men iofs. kvalade inte Nicky så bra heller, och hade inte direkt några snabba varvtider. Han är klart efter Pedrosa.
Som sagt: TrickDaddy hade nionde kvaltid och körde inget varv som var snabbare än Hofmann, de Punie eller Checa. Jag som tippade att han skulle komma tvåa!

Nyfiken: vilket är det hittills sämsta sammanlagda resultat som en oskadad världsmästare har presterat i 500/MotoGP och vem gjorde det?

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Han är inte italienare, det är det som är felet. Jag kan inte se att Rossis eller Capirex designer är mer smakfulla och lågmälda (kolla ryggtavlorna t.ex.). Eller Biaggis för den delen när han var med i matchen.

Nyfiken: vilket är det hittills sämsta sammanlagda resultat som en oskadad världsmästare har presterat i 500/MotoGP och vem gjorde det?
Du vet inte eller du vill tvunget att jag ska svara på det? Jag finner ingen anledning att införa bästa/sämsta världsmästartävlingar då det är omöjligt att jämföra säsonger så. Det räcker bra med att jag vet vem som blev världsmästare. Överlägsenhet är inte så intressant för mig.
För mig spelade det mer roll att det var jämnt och att det fanns flera potientiella mästare ända in i kaklet. Det var en mer underhållande säsong i mina ögon.

Last edited:

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Det är en jäkla skillnad på att leda ett race och hänga på en annan....

Det är VÄLDIGT få snubbar som bär på den talangen..
Men Mick hade den och så även Rossi bär på den...
Arvtagaren i den meningen är Stoner som har klivit fram i år och visar att det är han som kommer att bli "the man to beat"
Honda och ni andra kan glömma Peddo och Hayden......:arsele

Som jag skrev för några sidor sen..
Stoner is da shit.....:D :tungan :tummenupp

sandstream

Guest
Du vet inte eller du vill tvunget att jag ska svara på det?
Verkar som att NT fått nya symtom av TMB (Talibanus Mega Bittrus). Tyvärr så har de drabbade dålig sjukdomsinsikt och tror ofta att hemskheter, som tex Haydens VM-guld 2006 i stora klassen (den som Biaggi aldrig vann), ska försvinna om man hånar eller försöker förlöjliga honom tillräckligt mycket och länge.

Att vissa inte kan släppa det faktum att Hayden vann 2006 och att det inte har något att göra med 2007 är sannerligen sorgligt. Släpp det och gå vidare!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Att vissa inte kan släppa det faktum att Hayden vann 2006 och att det inte har något att göra med 2007 är sannerligen sorgligt. Släpp det och gå vidare!

Har ett svagt minne av att några förra året sa att Haydens storhetstid nu var kommen och att det inte skulle vara det sista stora vi såg av Hayden.
Medan några andra hävdade att Hayden kanske inte var världens största talang utan att yttre omständigheter plus en ganska bra körning gav honom titeln 2006.
Tycker årets inledning ser ut ungefär som Haydens motogp-karriär sett ut ungefär som vanligt förutom året 2006. Konstant spöad av sin teamkollega.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Tycker årets inledning ser ut ungefär som Haydens motogp-karriär sett ut ungefär som vanligt förutom året 2006. Konstant spöad av sin teamkollega.
Det stämmer. Förra årets titel framstår allt mer som ett one-hit-wonder. Jag känner att den till och med är till glädje för mig som gärna ser honom tilltvålad. Somliga kan tjata hur mycket som helst om att Biaggi aldrig tog någon titel i 500 eller MotoGP men han blev aldrig ifrånkörd av några av fältets långsammaste förare.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Men herre gud, pojkar... Ni skriver ju bara om varandra.

Stig upp ur skyttegravarana nu. I ett utnötningskrig finns inga vinnare, bara förlorare.

Haydens vinst förra året var fö en mycket bra sak. Han visade att Rossi gick att besegra över en hel säsong - vilket har vitaliserat mästerskapet.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Haydens vinst förra året var fö en mycket bra sak. Han visade att Rossi gick att besegra över en hel säsong - vilket har vitaliserat mästerskapet.
Jag håller med. Och slutet på säsongen blev fantastiskt spännande. Det ser inte ut som vi kommer att få en liknande svulst till diskussion på halsen nästa år med Stoner som mästare. Mer övertygande har ingen sett ut sedan självaste Rossi körde RC 211 V för Repsol-Honda. Även om resten av säsongen skulle kantas av andra-, tredje- och fjärdeplatser skulle den här inledningen räcka för att kalla honom för en v***ig mästare.

Last edited:

sandstream

Guest
Han visade att Rossi gick att besegra över en hel säsong - vilket har vitaliserat mästerskapet.
Om ena lägret, dvs Rossi-älskare och Hayden-hatare, kunde inse att det var så så hade vi inte haft så mycket diskussioner i ämnet.
Tyvärr så var det ju enligt dem inte Haydens egen förtjänst att han vann totalen utan det berodde på fegkörning och otur för andra förare.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2927845 Om ena lägret, dvs Rossi-älskare och Hayden-hatare, kunde inse att det var så så hade vi inte haft så mycket diskussioner i ämnet.
Tyvärr så var det ju enligt dem inte Haydens egen förtjänst att han vann totalen utan det berodde på fegkörning och otur för andra förare.
Ja, för det är ju enbart de som inte tycker som du som står att klandra för diskussionens trista klimat...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Har ett svagt minne av att några förra året sa att Haydens storhetstid nu var kommen och att det inte skulle vara det sista stora vi såg av Hayden.
Medan några andra hävdade att Hayden kanske inte var världens största talang utan att yttre omständigheter plus en ganska bra körning gav honom titeln 2006.
MotoGP 2005:

1. Rossi
2. Melandri
3. Hayden
4. Edwards
5. Biaggi

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Om ena lägret, dvs Rossi-älskare och Hayden-hatare, .

härligt att kunna säga
Jag kommer ALDRIG bli nån Rossi älskare.
(pga att han efter målgång tog på sig en fotbolls tröjja)

(hoppas max kommer tibax till motogp)

MotoGP 2005:

1. Rossi
2. Melandri
3. Hayden
4. Edwards
5. Biaggi

nu mår du gått:tummenupp

visst är det där max sämsta resultat i 500/motogp ??????

Last edited:

sandstream

Guest
Ja, för det är ju enbart de som inte tycker som du som står att klandra för diskussionens trista klimat...
Grundproblemet är väl att det inte är så mycket att diskutera men gång på gång drar samma lilla klick fram Haydens värdighet som totalvinnare och då är det igång igen. Som ni bäddar får ni ligga.

Du skulle ju tex kunna ändra din signatur för att föregå med gott exempel om du vill få bort Hayden-diskussionerna :tummenupp

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Som ni bäddar får ni ligga.

Problemet ligger i stället i att båda sidor anser att "de andra började ju". Du blir t o m officiellt röstad som mest upprepande person på SH men inser inte alls din egen roll i det hela. Mer än att du "måste" svara då förstås. Tack för det.

sandstream

Guest
Problemet ligger i stället i att båda sidor anser att "de andra började ju". Du blir t o m officiellt röstad som mest upprepande person på SH men inser inte alls din egen roll i det hela. Mer än att du "måste" svara då förstås. Tack för det.
Nja, nu var det mest upprepande i racingforumet men...

Hur kan min roll vara betydande i frågan om Hayden om jag inte tillhör sidan som gång på gång ska ta upp hans värdighet? Förklara gärna för det ska bli mycket intressant.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln