Jävla bensinpris!

B-BIRD

Jocke
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
CBR 1100XX
http://www.bensinpris.se

dsoders2 skrev:
och nu har en j...la virvelvid sänkt 2 plattformar i mexikanska golfen så nu höjs det ännumera

vi borde inta norge!!!!!! suga ut natur resurserna och lämna skiten åt sitt öde

Har inte läst hela tråden, Men finns det ingen mack i närheten av er som har billig bensin ... Kolla länk http://www.bensinpris.se

Gurra

Jag rullar ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW M3 -03
Och II ?

Bensinen är ett ämne som e på tapeten som aldrig förr och den kostar på vissa ställen fortfarande runt 10.20-10.30 !

Ge dig inte in i en tråd om du inte kan tillföra något ...

Biifer skrev:
Alltså kostar inte bensinen 10:21 längre.
Prova att läsa vad tråden handlar om innan du ger dig i diskussionen nästa gång.

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Gurra skrev:
Och II ?

Bensinen är ett ämne som e på tapeten som aldrig förr och den kostar på vissa ställen fortfarande runt 10.20-10.30 !

Ge dig inte in i en tråd om du inte kan tillföra något ...
Meningen med mitt inlägg var att förhindra/stoppa ett missförstånd. Inte mer. Sajk tror/trodde att trådskaparen tankade för 10,21kr igår och tyckte det var dyrt. Nu var det ju inte så, trådskaparen hade tankat för 1½ år sedan. Det är fortfarande dyrt, men inte i jämförelse med vad många andra bensinstationer tar för soppan.

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Wimanski skrev:
Självklart så ska man vara misstänksam mot allt som bensinbolagen säger.

Ibland så utnyttjar de bara en "kris" eller ett läge i ekonomin för att försvara en höjning.

Om jag inte har helt fel nu så tror jag att oljan säljs alltid i dollar och det kan vara det som de syftade på med svag dollar. Men vad som skulle vara negativt med det, det är en annan fråga.

Japp, och minst lika misstänksam mot det regeringen säger...

Agamemnon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Svart ZX9R -98
Tankade för 8.18 i trollhättan för ett par dagar sedan. Rätt bra pris så det fick bli full tank, hela 14 liter gick det på :rofl Vissa väldigt sällsynta dagar ångrar man sig att man inte hade bilen med sig istället.

Chrille D

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM 900 -05
Ärligt talat, om vi någonsin ska sluta bränna fossila bränslen och gå över till förnyelsebart så måste bensinen bli så dyr så att "svensson" köper alternativa bilar mot det dom åker idag. Visst, vad skiljer om lilla sverige åker på brännvin eller vad det nu slutar på, när resten inte gör det men någon måste börja så enkelt är det.
Jag åker 6 mil om dagen till jobbet så det svider för mig med men tack vare detta jävla bensin/diesel pris så kommer jag inte köpa bensinbil nästa gång, då blir det etanol för hela slanten, jag åker billigare och herr gran mår bättre.

/Chrille

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Chrille D skrev:
Ärligt talat, om vi någonsin ska sluta bränna fossila bränslen och gå över till förnyelsebart så måste bensinen bli så dyr så att "svensson" köper alternativa bilar mot det dom åker idag....

Resonomanget haltar eftersom Sverige har en av dom äldsta bilparkerna i världen mest pga. våra extrema skatter så folk har inte råd att köpa nya bilar :huvet . Dessutom så har man ju förbjudit folk att tanka etanol/metanol osv. i bilar som inte är certifierade för det.

Micke

KarlXII

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Utan för tillfället
Nu börjar det bli blodigt.
Jag åker 12 mil om dagen till jobbet.
Kostar soppan 13 kr/l och hojen drar 0,58 blir det ju 90 kr/dag.

Nu börjar det kommunala bli ett alternativ.

Sen tänker man att i bästa fall går samma sträcka att ta sig, dörr till dörr och tur och retur, på strax under fyra timmar.

Med hojen tar det ca en timme och en kvart. Det är bara att dra ner brallorna och bita i livremmen år farbror Nuder.

Att staten har en procentuell beskattning av soppan är ju horribelt.
Det borde ju vara en fast skattesats - då skullle ju inte heller oljebolagen kunna skylla ifrån sig som de gör nu. Men visst är läget extremt idag.
Vi får bara hoppas att soppapriset inte permanententas på den här nivån. :gnissla

ledb

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
VTR1000F
Pluggen skrev:
... Sverige har en av dom äldsta bilparkerna i världen ...

Låter väldigt osannolikt. I världen? Möjligtvis i västvärlden, men knappast världen. Men du kanske har ordentligt på fötterna?

/A

Agamemnon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Svart ZX9R -98
Bygg om bilen till etanol och var lite busig! En justerbar bränsletrycksregulator räcker i de flesta fall. Mycket snack om att etanolen förstör bränslesystemet och annat men det är inte mycket fakta bakom dessa rykten.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
ledb skrev:
Låter väldigt osannolikt. I världen? Möjligtvis i västvärlden, men knappast världen. Men du kanske har ordentligt på fötterna?
/A

Okej det kanske var att ta i, jag kan vara felinformerad, det kanske var västvärlden, tyvärr har jag ingen bra källa.

Micke

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Gissningstävling: Vad tror ni bensinpriset ligger vid nyår då? Den som kommer närmast vinner äran.
Vad kostar en liter 95oktanig bensin på Statoil den 1/1 2006?

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Biifer skrev:
Gissningstävling: Vad tror ni bensinpriset ligger vid nyår då? Den som kommer närmast vinner äran.
Vad kostar en liter 95oktanig bensin på Statoil den 1/1 2006?

14:26.

Bensinpriset kan ta sig i röven. :4skrika

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Pluggen skrev:
...Sverige har en av dom äldsta bilparkerna i världen...
ledb skrev:

/A
Pluggen skrev:
Okej det kanske var att ta i, jag kan vara felinformerad, det kanske var västvärlden, tyvärr har jag ingen bra källa.

Micke

Jag har däremot hört att Västkusten ( Göteborg m.m.) har Sveriges nyaste fordonspark. Detta på grund av att saltvattnet i luften gör att bilarna rostar mycket värre där än i övriga Sverige.

Vet någon om detta är sant, eller är det en ren myt?

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Markus skrev:
Att ni orkar ondgöra er över bensinbolagens prissättning, vad tar de in netto per liter tror ni? 1,50? 2,00?

Skriv på en protestlista eller nått.
Statoil har just under 1kr marginal per liter 95-oktanig bensin. Inte mycket.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Ja det är intressant att folk gnäller om bensinpriset. Skatten är för jävlig förvisso men totalpriset är ung. jämförbart med resten av europa.

Fattar inte folk att oljan håller på att ta slut? Det har man tjatat om i många år att oljan kommer att ta slut. Den dagen närmar sej med stormsteg och i takt med att den tar slut kommer oljepriset att stegras.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024