jävla-röv-RESTSKATT-tråden

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Fick betala 22 000kr förra året, vem bräcker det :huvet

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Hej jag heter Marcus, jag är 19år och ska betala 20.000kr. Wiiiieeehhaaa!! :( Suck

Henken

Guest
2000 nåt i restskatt trots att jag inte ens tjänat så mycket totalt i Sverige. Skumt!!

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
R1 Uffe skrev:
2080472 Fick betala 22 000kr förra året, vem bräcker det :huvet
Dubblar du det så har du den högsta summan som jag har varit tvungen att betala in till skatteverket.
(Ett bolag jag hade aktier i blev uppköpta och tydligen så blev det en hyfsad vinst för mig på det. Och hyfsad vinst betyder även hyfsad skatt.)

Jag har aldrig under den tid jag kan komma ihåg fått tillbaka ett enda öre på skatten. Däremot har jag restskatt varje år. I år blev det dock bara 27kr, man blir ju glad för det lilla...

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Ni snackar shitz, en snubbe som känner en jag känner fick över en mille i restskatt efter nåt strul med ett företag. Då är det bara att sälja allt o början om från början...

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Se det som såhär:
Får man tillbaka pengar har man gjort fel. Då har man lånat ut pengar, utan att få ränta på dem, till Göran.
Får man betala in så har man fått låna pengar utan ränta av Göran (eller haft för rent samvete vid deklarationstillfället).

Om det känns bättre så åkte jag dit på att betala in 2700:-

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
FUBAR skrev:
2080369 Grabben har aldrig deklarerat i hela sitt liv så han vet väl inte vad han snackar om.

Jag slipper betala men bruden åkte på 7500 i restskatt. Har lovat att betala det åt henne, men har även lovat en thailandsresa till vintern, börjar bli svårt att hålla vad man lovar nu för tiden :(

Varför ska du betala hennes restskatt? Många killar är alldeles för snälla.

Aja 6600 fick jag tillbaka. :banana

\Masonit

Gabor

Guest
anja skrev:
2080268 Du måste tamejfan vara trög. Riktigt trög.
... :) Jo, du har lånat pengar från skatteverket, därför får du rest skatt.....
Om du har dålig koll på skatteregler , specielt när du handlar med aktier, din lille kapitalist, så får du betala skatt på vinsten, enkelt.

Felet är att du har för lite aktier, för lite förmögenhet, för lite omsättning, för lite inkomst, för lite utgifter.

Skulle du syssla med samma saker fast i skalan .100 miljoner på ett år, då skulle du kunna 0 taxera istället... :pannkyss

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
loser skrev:
2080908 Se det som såhär:
Får man tillbaka pengar har man gjort fel. Då har man lånat ut pengar, utan att få ränta på dem, till Göran.
Får man betala in så har man fått låna pengar utan ränta av Göran (eller haft för rent samvete vid deklarationstillfället).

Inte dåligt, en av fyrtioelva postare som förstått systemet de kommenterar. :tummenupp

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Xr 650R
680 nånting i rest :huvet .Men har ju lite avdrag att göra så det blir nog plus till slut :banana .

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Borde man ringa dom och säga till att man inte fått sin deklaration om man nu inte fått det? :va
Borde ha en fet rest i fallet, gjorde ett par spänn på aktier/fonder men jobbade inte i .se

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!