anja skrev:2080836Nästa lillkille som aldrig deklarerat.
HönaPower skrev:2081453Ska betala 29.000:- men mina asgrymma avdrag kommer nog att få ner det lite...
Och detta får jag betala för att jag har ovanligt lite lån (aja baja), & har ett hus som får högre taxeringsvärde varje år (tack), + några hundratusen på banken..men se DET får man inte utan straff i Sverige!! aja baja!
Då åker man på fastighetsskatt, OCH förmögenhetsskatt!
Jag hatar genuint detta land ibland!
HönaPower skrev:2081453Ska betala 29.000:- men mina asgrymma avdrag kommer nog att få ner det lite...
Och detta får jag betala för att jag har ovanligt lite lån (aja baja), & har ett hus som får högre taxeringsvärde varje år (tack), + några hundratusen på banken..men se DET får man inte utan straff i Sverige!! aja baja!
Då åker man på fastighetsskatt, OCH förmögenhetsskatt!
Jag hatar genuint detta land ibland!
anja skrev:2080230Jo, jag fattade vad du menade.
Men det du inte fattar att jag menar (för det har jag inte skrivit förns nu) är att jag tror att jag måste betala 3000 spänn mer i skatt på vinsten för att jag inte vet när jag köpte aktierna, och till vilket pris.
.
Inte nödvändigtvis. Beror på vilken aktiemäklare man använder sig av. Jag plockar fram mina gratis och för 99:- om året får jag ut färdigifyllda K4 och K11marst060 skrev:2081971Det kostar 200 spänn att ta fram en gammal aktienota...
Starfighter skrev:2082556Alla ni som snackar om feeta avdrag. Ge lite tips då!!
Vill ju inte ge Göran mer än nödvändigt.
Du skriver ju en K4 själv, om dom senare vill se ett underlag så kan du beställa en avräkningsnota från aktiemäklaren du använt. Svårare än så är det inte.anja skrev:20827971998 deklarerade "jag" vad jag köpt aktierna för. Räcker det som underlag, eller kommer dom vilja se nåt papper på det?
newstead skrev:2082855Du skriver ju en K4 själv, om dom senare vill se ett underlag så kan du beställa en avräkningsnota från aktiemäklaren du använt. Svårare än så är det inte.
Jag PM:ar kontonumret du kan sätta in konsultationsarvodet påanja skrev:2082864Bra. Då spar jag ca 3000 jämfört med schablonmetoden och kanske 200 spänn för avräkningsnota. Dethär måste ha varit mitt mest lönsamma dygn nånsin!
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|