Jävligare mot tjejer?

Frolic

Jag kan allt...Bara du lär mig!
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Gsr 750 2015, Suzuki Katana
Halloj...

Har märkt att vissa bilister (mest män) inte klarar av när det kommer en hoj och ställer sig brevid vid ett rödljus :mad:

Vet inte om det beror på att man är tjej eller om det är vanligt(har bara kört själv i 2 mån) men jag blir såå trött på dom som jävlas med t ex lägga sig nära mitten så man verkligen inte kommer förbi dom när det är kö.

Eller som gubben i bilen igår när jag åkte mellan filerna och ställde mig brevid honom, som gasar på allt vad han är värd vid rödljuset :rolleyes: Han ville gärna preja ut mig i andra filen men fick nöja sig med att se :arsele :hihi :hihi

Vad säger ni?
Är killar/gubbar jävligare mot tjejer med hoj än mot killar med hoj?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Nej, såklart inte. Hur ska de kunna se skillnad?

Sen finns det oftast rätt gott om plats att åka emellan bilar, och gör det inte det så får man väl vänta då. Det är ju ingen rättighet att få åka mellan bilarna direkt.

Lillen

Jocke
Gick med
30 May 2003
Hoj
CB1000RA -2011
Bilister i sverige är oavsett kön tycker jag alltid irriterade på mc åkare som vill köra emellan vid köer/rödljus? Kommer du utomlands så flyttar dom mer än gärna på sig för dom vet att släpper dom förbi så slipper dom se oss mer sen :yoparty .

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Låter jobbigt det där...

Tycker det är tvärt om.

När jag smiter förbi i köer så flyttar sig bilarna till min fördel
i 99% av fallen.. Ibland stöter man på någon idiot..

Vid rödjus är händer det väldigt sällan att någon bil vill gasa,
och gör dom det e det bara kul.. :tungan

Frolic

Jag kan allt...Bara du lär mig!
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Gsr 750 2015, Suzuki Katana
Mattias skrev:

Sen finns det oftast rätt gott om plats att åka emellan bilar, och gör det inte det så får man väl vänta då. Det är ju ingen rättighet att få åka mellan bilarna direkt.

Jag menar absolut inte att det är min rättighet att åka mellan filerna men man ser att vissa kör åt sidan för att släppa fram och vissa gör tvärtom, och där bilarna ligger så nära mittfilen så att jag inte kommer förbi på ett säkert sätt, väntar jag snällt bakom...

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Bilister, och stora klumpiga, ser inget och gör plötsliga ologiska förflyttningar. SÅ ÄR DET!

Säg att 90% inte ser än, (förren man är förbi), 9% flyttar på sig för att hjälpa till. Sedan är det de kvarvarande procenten som är idioter. Det är bara att förutsätta att alla är idioter, annars åker man illa ut en dag.

Annars tycker jag det är roligt när dom vill rejsa. Man får ta det lite försiktigt, men jag älskar att sega mig upp till förardörren, växla ner och dra. Barnsligt men roligt...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Stockholmsfenomen kanske ? I Uppsala har jag aldrig haft problem med att folk medvetet försökt hindra framfarten, men där är det inte heller så vanligt att hojarna glider mellan i bilköerna (visst, det förekommer, men inte i samma utsträckning). Däremot finns det gott om personer med "Stora Fina Statusbilar (tm)" som inte vill se sig frånåkta av t.ex. en endurohoj eller tvåtaktare och så de sedvanligt halvblinda lirarna som prejar i rondeller och mellan filer...

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Nu vet inte jag hur det är för killar... men jag upplever det som, att när dom får syn på flätorna, så vill dom testa om man vågar gasa. :rolleyes:

Senast på väg mot G-åsen en tidig söndagmorgon... :arsele det va det enda dom fick se av mig... :tungan men dom va duktiga att hänga med i alla fall.

Och det händer ständigt vid rödlysen eller på motorväg om man kör om nån med lite vassare bil.

//M

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Min upplevelse är att de flesta försöker underlätta för mej när det är kö. Såklart finns det killar med "litenkukkomplex", men de kör man ju bara ifrån.... Inte direkt svårt när man har hoj... :tungan

/FW

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
watson skrev:
Min upplevelse är att de flesta försöker underlätta för mej när det är kö. Såklart finns det killar med "litenkukkomplex", men de kör man ju bara ifrån.... Inte direkt svårt när man har hoj... :tungan

/FW

Åh vad jag känner igen mig.
Därför tog jag A-kort och skaffa hoj så numera blir jag inte ifrånkörd :)

Masterlord

Det man inte vet har man ingen aning om!
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
hojlös
JAg tycker inte bilisterna ska va griniga bara för att vi valt ett fordon där vi kan ta oss fram mellan bilarna. Det är väl inget som hindrar dem från att ta kort och köra hoj själva...?

Stod i somras och köade för att komma på färjan til Öckerö, och hade kört imellan ed del bilar när det blev stopp. Det var två bilister som öppnat dörrarna och gått ut för att prata lite. Plötsligt kommer den ena bilisten fram till mig och säger:
"kör imellan här annars missar du nästa färja"
Så det finns ju schyssta bilister också! :tummenupp :D

KalleBalik

Karata!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag tycker att pickuptrucks är tuffare än hojar
Även jag tycker att de flesta billister beter sig bra, kör ofta åt sidan för att lämna plats osv...

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
Frolic skrev:
Halloj...

Vad säger ni?

har ingen aning av dom uppenbarliga skälen.. men sådär som du beskrev är vardagsmat... vissa hatar motorcyklar heltenkelt :FU

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad
Mattias skrev:

Skillnad? Självklart ser man skillnad, oftast i alla fall. Kvinnorna brukar var alite bredare över rumpan än oss män(pojkar). Men jag förstår inte varför de måste "spärra" vägen. De är nog bara avundsjuka.

Är det en bilkö där det står still så är det fritt fram, men så snart bilarna börjar rulla......då är det dags att se upp. För se, då kan plåtburkarna helt plötsligt röra sig i sidled.

Freakshow

Hur f..n kan jag börja snusa igen!?!?
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Nää..... såld!
emullo skrev:
Låter jobbigt det där...

Tycker det är tvärt om.

Samma här, faktum är att jag å en polare på jobbet snackade just om det: Fan, 99% flyttar sig när man kommer, jävligt sjysst!

Vill dom gasa........i'm there!!!

SirCastic

- Act as if it were impossible to fail -
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Ducati
Håller med de flesta här, brukar inte vara något problem med köer och omkörningar. I och för sig så mullrar det ganska ordentligt från Duccen så det brukar lösa sig automatiskt :)

Annars så tar jag det ganska lugnt i köerna, ganska enkelt att en stressad bilist missar en hoj och hittar på någonting dumt.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag tror det kvittar om man är tjej eller kille faktiskt. Imorse var det trångt i filerna när jag ville ställa mig längst fram. Då väntar jag snällt bakom helt enkelt. Jag tror inte deras avsikt är att jävlas, trots att man kan tro det ibland.. :rolleyes:

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Frolic skrev:
Halloj...

Vad säger ni?

Ibland upplever man, även som kille, att vissa bilister inte tycks vilja vara så hjälpsamma i trafiken mot motorcyklister (om man skall utrycka sig diplomatiskt och millt :D ).

Än så länge har de dock inte lyckats hindra mig de få gånger det har hänt enär bilisten i regel bara kan blockera ENA sidan av en fil. Enkelt byter man då till nästa sida om bilen, eller om det är flera filer till en annan fil, och vipps så är man förbi! :hihi

Vi har flera tjejer i klubben som kör och jag har aldrig hört att någon av dem beklagar sig mer eller mindre än vad vi killar gör! Du kan nog lugnt åka vidare i vetskapen om att alla motorcyklister råkar ut för något liknande från en gång till en annan.

I viss mån kan det kanske ha att göra med en persons körstil och jag inbillar mig i alla fall att man ibland kanske kör tydligare (läs mer bestämt) efter några år än vad man gör efter 2 månader!

// Niklas

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
emullo skrev:
Låter jobbigt det där...

Tycker det är tvärt om.

Klart att dom flyttar på sig när man åker en riktig hoj...
Ducati, Aprilia, KTM... :kär
Utseende och ljud som spöar allt...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept