Jävligt trött på vintern? MCK Vilse Skåne 18/2.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Maverick_ou812 skrev:
Förstainlägget kanske? :näsblod
Du verkar vara så upphetsad över hojhämtningen att du glömmer läsa!

Klart killen är nellad. När jag blir ÄNNU äldre och svänger ÄNNU sämre än nu så blir nog valet FJR:en. Den hojen verkar vara en riktig höjdare om man inte ska slingra allt för våldsamt på 70-vägarna.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
El Garto skrev:
Klart killen är nellad. När jag blir ÄNNU äldre och svänger ÄNNU sämre än nu så blir nog valet FJR:en. Den hojen verkar vara en riktig höjdare om man inte ska slingra allt för våldsamt på 70-vägarna.
När du blir ÄNNU äldre?!?! Då behöver du inte bry dig om hur vägen svänger. I träfracken kan du ändå inte göra nåt åt det... :D

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Maverick_ou812 skrev:
När du blir ÄNNU äldre?!?! Då behöver du inte bry dig om hur vägen svänger. I träfracken kan du ändå inte göra nåt åt det... :D

Kom ljud från en som just skaffat gubb-racer :D

Jag känner ett gäng som är med i FMCK, de brukar hänfalla åt Ducce vid 50-års ålder :lol
Observa att jag INTE har någon Ducce :)

Last edited:

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
El Garto skrev:
Kom ljud från en som just skaffat gubb-racer :D

Jag känner ett gäng som är med i FMCK, de brukar hänfalla åt Ducce vid 50-års ålder :lol
Observa att jag INTE har någon Ducce :)
:finger

Tja vädret ser väl "sådär" ut....

Prognos:
Molnen dominerar under helgen
Fronterna drar bor från landet, men molntäcket kan näppeligen spricka upp.

Bifogat

• Lördag.jpg
    Lördag.jpg
    58.1 KB · Visningar: 60

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
Maverick_ou812 skrev:
Förstainlägget kanske? :näsblod
Du verkar vara så upphetsad över hojhämtningen att du glömmer läsa!

Ville ju bara få det bekräftat till 100% så att det inte ändras. Upphetsad. JA! :mad: :tuttar

Ser väääldigt mörkt ut just ikväll med snö o sådant slask. Hoppas det blir uppehåll på torsdag em, som SMHI säger och hoppas de har rätt.

SMHI:
http://www.smhi.se/weather/natvader/ntv_landvader.html?placeId=10010112080

Denna sida har regn och plusgrader som prognos (Malmö):
http://www.vaderlek.se/

DMI har snö/regn samt plusgrader som prognos
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark.htm

Vad ska man tro?? :confused: :va

El Garto skrev:

Tack för de orden. Dock har jag ju aldrig svängt som en "blådåre" utan kört liiite mindre race:igt. Ödmjuk som man är, håller man ju sig till "eftersläntarna" så man håller ordning på sista grabbsen. :D

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
När man vaknade i morse så kändes det verkligen som om det blir en hojrunda på lördag. Eller inte.... :rolleyes:
5 cm nysnö gör det hela "Slippery when wet" och väldigt spännande.
Fast det är klart, en värmebölja idag och imorgon fixar nog till det. :crash

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Maverick_ou812 skrev:
När man vaknade i morse så kändes det verkligen som om det blir en hojrunda på lördag. Eller inte.... :rolleyes:
5 cm nysnö gör det hela "Slippery when wet" och väldigt spännande.
Fast det är klart, en värmebölja idag och imorgon fixar nog till det. :crash

Ut med hårtorken! Föna ring häckeberga! :D

TouchMan65

Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
El Garto skrev:
Blir/blev det nån tur till HBG i snöslasket idag?

Kan du tro! Så från idag är jag en FJR1300-ägare - stolt en. Gick kanon att köra de ca 7 milen hem. Im back on track! :squid :tummenupp :tuttar

Last edited:

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
TouchMan65 skrev:
Kan du tro! Så från idag är jag en FJR1300-ägare - stolt en. Gick kanon att köra de ca 7 milen hem. Im back on track! :squid :tummenupp :tuttar

Way to go man!!

Men skölj nu av allt saltet från pärlan. Det blir inspektion på första gazzet så fort den vita skiten har försvunnit.

TouchMan65

Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
[- sNaIjK -] skrev:
Blev det något slirande på motorvägen?

Våta vägbanor och lugnt.... :D

El Garto skrev:
Way to go man!!

Men skölj nu av allt saltet från pärlan. Det blir inspektion på första gazzet så fort den vita skiten har försvunnit.

Tack för rådet, men kolla bild ovan....tvättade den de första jag gjorde när jag kom hem. :yoparty

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
TouchMan65 skrev:

AHHHH...va najs!! Jäklar va fin!

Kunde detta inte varit NÄSTA helg?? :huvet :huvet
Aja...då ska JAG gazza i alla fall (24-25 feb)

TouchMan65

Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
JKay skrev:
AHHHH...va najs!! Jäklar va fin!

Kunde detta inte varit NÄSTA helg?? :huvet :huvet
Aja...då ska JAG gazza i alla fall (24-25 feb)

Thnx! Får väl se hur många eftersläntare jag komer att samla upp, ödmjuk som man är och låter de andra grabbarna skynda sig på onsdagsgazzen o annat.

Men men.....nu ÄR jag redo för lördagens drabbning OM det nu blir av...för inte bangar du pga de lilla vädret Maverick? :fatta!
Kan jag kämta den idag, när det var blött, så snö, snö, snö o..............snö vart jag än vände mig. Attans att jag inte stannade och fotade kontrasten. Skulle vara nått de. :) :tummenupp

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
TouchMan65 skrev:
Men men.....nu ÄR jag redo för lördagens drabbning OM det nu blir av...för inte bangar du pga de lilla vädret Maverick? :fatta!
Kan jag kämta den idag, när det var blött, så snö, snö, snö o..............snö vart jag än vände mig.
OM det nu blir nåt... Lätt för dig att säga med det loket! :6surkart Du har ju en kåpa som påminner om en Guldvinge, förmodligen värmehandtag också eller? Men men... blir det bara torrt och uppehåll så ska iallafall jag rulla en runda. Även om jag just nu ligger däckad med världens förkylning. Lite frisk luft har aldrig dödat nån. :)

TouchMan65

Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
Maverick_ou812 skrev:
OM det nu blir nåt... Lätt för dig att säga med det loket! :6surkart Du har ju en kåpa som påminner om en Guldvinge, förmodligen värmehandtag också eller? Men men... blir det bara torrt och uppehåll så ska iallafall jag rulla en runda. Även om jag just nu ligger däckad med världens förkylning. Lite frisk luft har aldrig dödat nån. :)

Att vara förkyld är ju en sak. Klart hojen har värmehandtag o DE kändes gött när man körde de 7 milen hem. :yoparty

Du ahr ju en skooter, den har väl ett bra skydd mot väder o vind? Har ju själv haft en sådan, nyare än din. Dock tyckte jag att hojen såg liiiiiten ut när jag satt på den. :fatta!

Men krya på dig....det är en order! :hihi :tummenupp

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
TouchMan65 skrev:
Att vara förkyld är ju en sak. Klart hojen har värmehandtag o DE kändes gött när man körde de 7 milen hem. :yoparty

Du ahr ju en skooter, den har väl ett bra skydd mot väder o vind? Har ju själv haft en sådan, nyare än din. Dock tyckte jag att hojen såg liiiiiten ut när jag satt på den. :fatta!

Men krya på dig....det är en order! :hihi :tummenupp
Tänkte ta Duccen förstås.... måste ju provköra! :)

TouchMan65

Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
Maverick_ou812 skrev:
Tänkte ta Duccen förstås.... måste ju provköra! :)

Hmm jo så kan man ju oxo göra...betyder de att jag kan låna Viffern din istället? :pannkyss
Tror dock att du kommer att förfrysa händerna...o det nu blir nån körning på lördagen. Hoppas på det bästa, beroende på vädret och din hälsa. :tummenupp

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Var ute och skottade i morse. Detta är fan inte klokt, hade hoppats på regn hela veckan också kommer det snö! :huvet

Just nu lutar det åt INSTÄLLT, det är för blött och halt ute.

Nästa helg SKA jag köra, men då är jag i Spanien, mohahahahahahaha!!! :D

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...