Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Tur att J35 är ensitsig då, så ingen riskerar att fälla ner dom av misstagDraken är inget att ha, så fort man fäller ner passagerarfotpinnarna spärras toppfarten till mach 1,2.
Tur att J35 är ensitsig då, så ingen riskerar att fälla ner dom av misstagDraken är inget att ha, så fort man fäller ner passagerarfotpinnarna spärras toppfarten till mach 1,2.
Tur att J35 är ensitsig då, så ingen riskerar att fälla ner dom av misstag
Nej det är viggen !!!!
draken dricken 1600L 95oktan i timmen och kräver "lite" dyr service
och sen låter den visst "lite" vilket inte borde vara ett okänt problem för sporthojare
Drog du dom uppgifterna direkt ur röven?
Jag tankade aldrig 95 oktanig i några flygplan när jag var flygmek...
Varför är du alltid så trevlig ????
Vill du påstå att den INTE kan flyga på 95 ???
Isåfall hoppas jag att du inte jobbar som flygmek idag .....
Rättare sagt sägs den inte ha någon teoretisk toppfart, utan accelererar tills soppan tar slut. Dock tar det jävligt tvärstopp när motorn dör i mach2-nånting så ingen har väl varit sugen på att testa pga 100% dödlighet. Sen är väl glidtalet på en sån där 1:0 ungefär...
Menar du att man skulle dö av motorstopp i Mach 2? Varför det?
Kanske för att den glidflyger lika bra som en gråsten?
Iofs finns det väl en katapultstol så det är väl bara flygplanet som dör.
Skjuta ut sig i mach 2, nej tack!
Inte särskilt mycket, dock ska du kunna ha is i magen att glidflyga strykjärnet tills faten minskat och ha kontroll över det. Men de som kan flyga en draken, KAN verkligen flyga så det är nog inga problem.Vad hindrar att man väntar tills farten minskat?
Jag har fått förklarat av folk från Flygvapnet att planet skulle bromsa för kraftigt om motorn tvärdör i dom hastigheterna. Redan i lägre hastigheter så har man ett fint avtryck av hela 5-punktsbältet om motorn stannar. Enligt uppgift, jag har inte testat självMenar du att man skulle dö av motorstopp i Mach 2? Varför det?
Draken i version D, F och J har en max dragkraft av knappt 8 ton med tänd EBK. Tänker man sig att Draken uppnått Vmax eller nära Vmax vid ca dubbla ljudhastigheten så är ju motkraften genererad av luftmotståndet lika stor, annars skulle flygplanet fortfarande accelerera. En J35 som tagit sig upp till Mach 2 och den höjden som krävs väger förmodligen mellan 8-9 ton. Detta gör att retardationen vid plötsligt motorbortfall skulle bli cirka 1 G eller något mindre. Dvs mindre än när du tvärnitar med din bil.
Detta innebär också att du skulle dö av att accelerera med tänd EBK från låg fart i en J35.
Eller du menar något annat?
Nja, dom kryllar det ju av i jämförelse. Men visst, dom har helt klart mer själ och skönhetÄr det inte fränare att äga ett Spitfire eller en P51 Mustang?
Låter ytterst skumt! Måste varit någon som drog en rövare!Jag har fått förklarat av folk från Flygvapnet att planet skulle bromsa för kraftigt om motorn tvärdör i dom hastigheterna. Redan i lägre hastigheter så har man ett fint avtryck av hela 5-punktsbältet om motorn stannar. Enligt uppgift, jag har inte testat själv
Låter som polarens gamla DodgeRättare sagt sägs den inte ha någon teoretisk toppfart, utan accelererar tills soppan tar slut.
Nej, men en raketstol.Kanske för att den glidflyger lika bra som en gråsten?
Iofs finns det väl en katapultstol så det är väl bara flygplanet som dör.
Går det att köra biltemas olja i en sådan?
Något man ska se upp med? Vurpade ex? Bakhjulskörda? Bankörda?
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari