Fyfan va kyligt att sitta kvar i ett plan på väg mot marken i väntan på att hastigheten ska sjunka!
Hur då?Edit: SATAN, vad de hade våldfört sig på panelen!!!
Nej, men en raketstol.
Ja? Detta är en AF J35D.Bara om det är en J35D eller senare. Annars katapultstol
De flesta är moddage för bakhjulskörning, genom så kallat AD-kit.
Ett tips om man vill ha billigare underhåll är att köpa drivsats till raketstolen från Hammargrens istället för original.
Vete sjutton dock, är inte mycket för sparkar som använder sig av luffarturbo...
Edit: SATAN, vad de hade våldfört sig på panelen!!!
Det finns faktiskt exempel på folk som skjutit ut sig i överljudsfart och överlevt. Bland annat ska det ha skett just i en J35 Draken. Hittar dock inte källan på det just nu. Problemet är ju mycket att hinna gå fri från flygplanet...i överljud flyttar min sig några hundra meter varje sekund....
Det finns faktiskt exempel på folk som skjutit ut sig i överljudsfart och överlevt. Bland annat ska det ha skett just i en J35 Draken. Hittar dock inte källan på det just nu. Problemet är ju mycket att hinna gå fri från flygplanet...i överljud flyttar min sig några hundra meter varje sekund....
Hur då?
Nej, så är det givetvis.AVIONICS & INSTRUMENTS:
• Audio Panel: Bendix/King KMA 24
• #1 Nav/Com: Bendix/King KX 165
• #2 Com: Bendix/King KY 196A
• GPS: Bendix/King KLN 90B
• Transponder: Bendix/King KT 70
• HSI: Bendix/King KI 525A
• DME: Bendix/King KN 64
Ser ut att vara "fyrkanterna" i mitten på denna bilden. Satt knappast där 1964
Googlade och fann den här texten. Tyvärr verkar det saknas en sida, men den var rätt intressant ur historiskt perspektiv. Tar även upp en utskjutning i överljudsfart.
http://sesam.smart-lab.se/IG_Prgsak/Dok/HistorikRaddnsystFlyg.pdf
Någon som kunde tyda om det ingår packväskor?
Ungefär 331,5 m/sek eller 1,235 km/h
Har faktiskt funnits lastkapslar, moddade fälltankar man kunde använda för att transportera prylar i. Användes visst en del för att få med grejer till flyguppvisningar och så, fanns säkert någon tanke att det skulle gå att använda "i tjänsten" också. Ryktena säger att det finns folk som åkt i dem. Klar elva på en tiogradig klaustrofobiskala...
Problemet är nog snarare att inte bli riven i bitar av fartvinden...
Kan du inte ta bilden på cockpit (original) som jag la upp, och förklara vad som är vad?Ställ frågor om ni vill. Jag har en riktig insider i släkten. Farbror flög J35 i många år. Måste tipsa honom om denna kärra!
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari