Ja då var man här

Rallytossa

Gör om - Gör rätt!
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Nykvarn
Hoj
Mille -01, Beeejbybläjd -98 och moppilon Gary Uno -96 :-D
Jo jag märkte att dem var dyra!!
hittade länsförsäkringar och de hade ju mycket mycket billigare
hade ju tom en tjej försäkring som gjorde det ÄNNU billigare :)
så lutar åt dem. Det är ju bara jag som ska köra den ändå så då kvittar det


Fick priser men hittade billigare själv :D satt lite på jobbet och sökte

Bra ...jobbat! :banana
Jag har oxå länsans tjejförsäkring! Dessutom är min hoj strypt... så står det på pappren iaf (så det är sääääkert så :wiggle ), då blir den ÄNNU billigare - nästan gratis! :D För min del 2.600:- hel/hel.
 

Fridaj

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Gnosjö
Hoj
Yamaha YZF 600r THUNDERCAT -98
Hejsan, Kul med lite brudar som vill köra hoj och som dessutom bor inom 4 mils radie. :D

Välkommen och lycka till med kortet.

Hahha ja de ska bli riktigt skoj :) jag och Johan pluggar kortet ihop så snart är vi också ute och gasar :D
 

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
Nej jag har inte bokat än, men ska försöka göra allt för att ta det i år eller i vår.
Min sambo ska med ta så vi ska plugga ihop och träna och sen köra med bekanta så det ska nog gå bra,
Hur går det för dig? Det är skoj att man har något att satsa på :) har alltid hållt på med hästar men sålde min unghäst förra sommaren och nu inser jag att jag inte har tid med hästar så då tar jag och satsar på "Hästkrafter"istället haha:tungan
**********************************************************
Oki!
Själv klarade jag kortet idag, för drygt 1 timme sen! :banana

Coolt, jag har oxå varit en hästtjej som sadlat om efter ca 20 år på hästryggen! Lycka till med allt! Berätta gärna hur det går!

Mvh Maria
 

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
Skulle säga Kawwa ER-6f/n (f=kåpor, n=naken)
Det är en bra första hoj, rolig att köra, bra vägegenskaper.
det eller nån 600

600 lite mindre vikt, mycket mindre pulver = mycket lättare att hantera då man just tagit kortet.

Byt sen efter första hela sommaren till nått annat om så skulle viljas.

Ett annat plus är att väldigt korta personer når ner på den utan problem med sänksadel(org tillbehör) + sänkfjäder(org tillbehör)
Min fd fru var 150 & hon nådde ner med båda fötterna/tårna.

Är man som jag (180)var det inga problem heller.
Jag hade att välja mellan två körställningar.
dels Turing(sitta långt fram= upprätt) dels sport (sitta långt bak = liggandes)
Mycket praktisk hoj.

Oki!
Själv klarade jag kortet idag, för drygt 1 timme sen! :banana

Mvh Maria

Grattis. Men nu måste du ju byta nick... du är ju inte "blivande" längre ;)
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Om jag ska blanda mig in så tycker jag du kanske skulle prova iallafall en Yamaha xj6 -09. Väldigt mkt hoj för pengarna. Jag & frugan köpte en sådan helt ny för 65k & hon är 1,58 lång så det var bara att skaffa en sänkningssats till den så var det tuta & kör. 78Hk tycker jag räcker, väldigt roligt att köra.
 

Fridaj

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Gnosjö
Hoj
Yamaha YZF 600r THUNDERCAT -98
Nej jag har inte bokat än, men ska försöka göra allt för att ta det i år eller i vår.
Min sambo ska med ta så vi ska plugga ihop och träna och sen köra med bekanta så det ska nog gå bra,
Hur går det för dig? Det är skoj att man har något att satsa på :) har alltid hållt på med hästar men sålde min unghäst förra sommaren och nu inser jag att jag inte har tid med hästar så då tar jag och satsar på "Hästkrafter"istället haha:tungan
**********************************************************
Oki!
Själv klarade jag kortet idag, för drygt 1 timme sen! :banana

Coolt, jag har oxå varit en hästtjej som sadlat om efter ca 20 år på hästryggen! Lycka till med allt! Berätta gärna hur det går!

Mvh Maria

Åh Grattis!!!!! :) lätt att jag ska höra av mig :)

Kör lugnt på vägarna nu Maria :D
 

Fridaj

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Gnosjö
Hoj
Yamaha YZF 600r THUNDERCAT -98
Har fått många tips om Kawasaki ER-6n elle ER-6f som första hoj?

Vad sägs om det?

Någon som har erfarenheter att dela med sig av?
Vad som är bra / dåligt
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Finns massvis med hojjar i den klassen men jag tycker 4cyl är att föredra och i er6 klassen finns ju både yamaha xj-6 FZ-6 osv osv som i mitt tycker är ett bättre val dock har dom mer hästar och är därför dyrare att försäkra, på plus har i alla fall yamahan 5års garanti så du kanske kan hitta en hoj med garanti kvar....
 
Last edited:

Fridaj

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Gnosjö
Hoj
Yamaha YZF 600r THUNDERCAT -98
Finns massvis med hojjar i den klassen men jag tycker 4cyl är att föredra och i er6 klassen finns ju både yamaha xj-6 FZ-6 osv osv som i mitt tycker är ett bättre val dock har dom mer hästar och är därför dyrare att försäkra, på plus har i alla fall yamahan 5års garanti så du kanske kan hitta en hoj med garanti kvar....

Tänker mer på att jag ska ha en första hoj och sen kan man ju byta upp sig när man känner sig redo.
Kommer säkert köra som en galning annars med en R1:a eller liknande så lika bra att börja lugnt :D
 

jonashed

Medlem
Gick med
14 Aug 2006
Ort
stockholm
Hoj
yamaha R1
Ja de var det jag tänkte och 35kW..

men jag hittade en sååå snygg
Honda CBR 900 RR och hyffsat pris med så får se.

Vad ska man tänka på när man kollar hoj då?
(är ju ny inom detta :) )

Har en cbr 900 rr 95 du kan få köpa den för 20 funkar och går som en klocka
 

Fridaj

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Gnosjö
Hoj
Yamaha YZF 600r THUNDERCAT -98
Last edited:

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Tänker mer på att jag ska ha en första hoj och sen kan man ju byta upp sig när man känner sig redo.
Kommer säkert köra som en galning annars med en R1:a eller liknande så lika bra att börja lugnt :D

Alltid kul med tjejer som gillar hojåka. Välkommen!!

Val av hoj känner du dig för men att en sporthoj, som vissa i tråden påstår skulle vara svårare att lära sig på köper jag inte alls. Allt handlar om DIG och hur du är och inget annat. Det kanske tom är bättre att lära sig på en skrevraket med tanke på vilka komponenter som sitter på den. Läs; de flesta nyare sporthojar
Köp den du sitter bra på, gillar, tycker e apsnygg eller kanske rent av den med mest hk. Tror ändå inte du kommer gasa jävlar det första du gör. Man får respekt för grejerna men visst ska man lära sig försiktigt för det är ju inte helt ofarligt. Mitt bästa råd till dig.....tänk för två, dvs tänk på att övriga i trafiken inte ser dig.

Lycka till :tummenupp
 

Fridaj

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Gnosjö
Hoj
Yamaha YZF 600r THUNDERCAT -98
Alltid kul med tjejer som gillar hojåka. Välkommen!!

Val av hoj känner du dig för men att en sporthoj, som vissa i tråden påstår skulle vara svårare att lära sig på köper jag inte alls. Allt handlar om DIG och hur du är och inget annat. Det kanske tom är bättre att lära sig på en skrevraket med tanke på vilka komponenter som sitter på den. Läs; de flesta nyare sporthojar
Köp den du sitter bra på, gillar, tycker e apsnygg eller kanske rent av den med mest hk. Tror ändå inte du kommer gasa jävlar det första du gör. Man får respekt för grejerna men visst ska man lära sig försiktigt för det är ju inte helt ofarligt. Mitt bästa råd till dig.....tänk för två, dvs tänk på att övriga i trafiken inte ser dig.

Lycka till :tummenupp
Tack för tipsen!

Det lutar åt en HOnda CBR 600 iaf till att börja med sen kan man ju byta upp sig efter hand.
Satt på en R1:a igår och den var lite för hög för mig så ska se om en kompis till min Sambo ska sälja sin CBR 600.
För gillar den hojjen skarpt :D
 

Fridaj

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Gnosjö
Hoj
Yamaha YZF 600r THUNDERCAT -98
Ja då har man bestämt sig för en hoj!

Det blir min sambos jobbarkompis Yamaha FZR 600 R Thundercat som är av årsmodell - 98
(var ingen Honda som vi trodde först) men den var kanon fin Yamaha:n

Så nu väntar jag bara på att få hämta den, han skulle köra den någon vecka till innan han ville bli av med den ;D hahha

Sen så!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top