Mirran
Tjolahopp!
Mitt tips till dig är att köpa dig en sv 650. Har själv haft en sådan och var kanonnöjd.. Köp du en större när du blivit lite mer varm i kläderna..
Synd att du inte hann köra upp i höst!Yes då var uppskrivningen avklarad! men nu väntas det en Riskutbildning för MC med innan man får köra upp i vår... och inte en jäkel har ju utbildning för att få hålla den där riskutbildningen.... så jäv*a dumt att det kommer regler innan trafikskolorna ens har utbildning för att hålla i kurserna...
Synd att du inte hann köra upp i höst!
Bra val av mc annars, de är rätt sköna att köra!
Gnosjö? Var där för ett par veckor sedan hos en kompis. Det är inte den mest livfulla staden/sammhället man varit i!
Men hyffsat schyssta vägar finns det runtomkring! Tex om man tar sig mot Värnamo!
Hade bra!
Synd att du inte hann köra upp i höst!
Bra val av mc annars, de är rätt sköna att köra!
Gnosjö? Var där för ett par veckor sedan hos en kompis. Det är inte den mest livfulla staden/sammhället man varit i!
Men hyffsat schyssta vägar finns det runtomkring! Tex om man tar sig mot Värnamo!
Hade bra!
En infyttad polare som jobbar på idrottslärare på att par skolor, som inte bott där så länge än! Så han har inte spec stor koll på folket hehe!Jaså vem var du och hälsade på då? Här känner ju typ alla alla
Ne de är inte livfullt i lilla Gnosjö men det är ett litet trevligt samhälle.
Ha de gott
Yes då var uppskrivningen avklarad! men nu väntas det en Riskutbildning för MC med innan man får köra upp i vår... och inte en jäkel har ju utbildning för att få hålla den där riskutbildningen.... så jäv*a dumt att det kommer regler innan trafikskolorna ens har utbildning för att hålla i kurserna...
Hejsan!
Läste att du hann skriva upp innan de NYA reglerna började gälla med Riskutbildningarna för MC.
Jag hann oxå skriva upp innan regeln träde in.
Pratade med mina skolor här i JKPG och de har som sagt inte många skolor som har utbildningen klara.
Enligt de uppgifter jagh fick så är det bara 3 st skolor som kommer ha hand om Riskutbildningarna i Jönköping.
Jag berättade att jag hade klarat upprkrivningen och nu har 1 år på mig att klara av uppkörningen annars måste jag ta om Kunskapsprovet igen.
Och han gav mig ett par datum och ställen för Riskutbildningarn, han kunde redan nu hjälpa mig att komma med på en kurs i Februari... Risk 1:an.
Som sagt det är bara ett visst antal skolor som har hand om Risk för MC och de lär väl bli en jäkla anstormning på tanke ifall de kommer ta in elever från andra ställen... Nässjö, Eksjö, Värnamo, Gnosjö.
Vet iof inte hur många skolor i dessa städer har egna utbildade Risk lärare.
Jag tänkter ialle fall säkra min plats på Risk utbildningen och be honom boka in mig för datumen i Februari.
Har ingen bra ide med välkommen iaf
Honda Monkeybike är en bra hoj.Nej,skämt åsido välkommen till Sporthoj.
Men Frida,varför titta på en supersporthoj som första hoj,risken är att din hojkarriär blir väldigt kort,och,dyrt ägande.
Satsa istället på en Kawa ER6 eller liknande och lär dig behärska hojen först
gärna genom bandagar och liknande.
Att köpa en supersporthoj som förstahoj är som att köpa en Ferrari som nybörjarbil(det är faktiskt värre med hojen).
OBS.Detta är inte för att du är tjej utan det rådet gäller alla nybörjare.
Tänkte kolla om vad ni säger om en Triumph TT 600 -00 ??
Honda Monkeybike är en bra hoj.Nej,skämt åsido välkommen till Sporthoj.
Men Frida,varför titta på en supersporthoj som första hoj,risken är att din hojkarriär blir väldigt kort,och,dyrt ägande.
Satsa istället på en Kawa ER6 eller liknande och lär dig behärska hojen först
gärna genom bandagar och liknande.
Att köpa en supersporthoj som förstahoj är som att köpa en Ferrari som nybörjarbil(det är faktiskt värre med hojen).
OBS.Detta är inte för att du är tjej utan det rådet gäller alla nybörjare.
Hej!
Det var faktiskt inte så dyrt med en sporthoj nu ändå.
6000 i helförsäkring / år på mig.
22 år gammal det är inte så dyrt för hoj enligt mig när jag fick offert först på 64000 kr hehe
Var inte mycket billigare med en er-6 i försäkring och jag anser att kan man tar ju det lugnt ändå i början så då kvittar det egentligen va de är för hoj. Man ska ju vara nöjd själv med den.
6000? ojojoj det är billigt
124 loppor skulle jag få betalt med helförsäkring på folksam
Ja jag fick faktiskt en chock! men det är tjejförsäkring så då fick jag det billigt via Länet men det är ju bara jag ändå som ska köra så då var det ju inget att tveka på att ha den på pappa var lika billigt/dyrt jag tror jag fick ge 400 kr mer på mig. Men det är det värt.
För skulle det hända något om den stod på pappa så var självrisken 10000 kr om föraren var under 25... såna konstiga regler de har..
Ja jag fick faktiskt en chock! men det är tjejförsäkring så då fick jag det billigt via Länet men det är ju bara jag ändå som ska köra så då var det ju inget att tveka på att ha den på pappa var lika billigt/dyrt jag tror jag fick ge 400 kr mer på mig. Men det är det värt.
För skulle det hända något om den stod på pappa så var självrisken 10000 kr om föraren var under 25... såna konstiga regler de har..
Hej Frida.Lycka till med din första hoj,hoppas du blir nöjd.
En kommentar dock:körglädje och effekt går inte alltid hand i hand,
av mina totalt ca.50 hojar som jag ägt så är mina roligaste minne från lite slöare hojar.Det är ju som så att en Moto Guzzi California t.ex.inte är perfekt på bana men kanske perfekt på en tripp till Pyreneerna.
Dock kan jag nämna att din nya hoj är perfekt på lite längre turer
pga.att körställningen inte är alltför extrem.
Så småningom så kanske du kan skaffa flera hojar samtidigt till olika ändamål precis som många andra har här på sporthoj.(vi är nämligen en hög galningar)
än engång lycka till.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |