Ja då var man här

Fridaj

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Gnosjö
Hoj
Yamaha YZF 600r THUNDERCAT -98
Välkommen till SH!

Inte för att jag vill slå ner dina drömmar :rolleyes: men jag tror att en Fireblade är lite för stor för dig och då menar jag inte kubikmässigt.
Vad än alla säger så är det en klockren förstahoj. :yoparty Jag tror du kommer få svårt att nå ner till marken med fötterna och att nå fram till styret utan att sträcka armarna för mycket om du bara når en-å-sextio över marken.

Hoppetossa här på SH var väldans sugen på en Fireblade men med hennes 168 cm så sket det sig hur mycket hon än sträckte på sig :) Det blev en CBR600 (Babybläjd) istället. :tummenupp

Det finns bara en sak för dig och det är att provsitta så många hojar som möjligt.
Lycka till med letadet!

//Bladerider

jo jag tror själv att den är för stor

Det lutar åt en CBR 600 istället för mig med,
ska åka och kolla på en i helgen kanske och sen testa lite andra så man har något att jämföra med,

Det är egentligen bara jag själv som kan avgöra vad som passar mig och vad jag gillar att köra så nu ska jag ut i mc djungeln och leta :D

Tacksam för alla tips ni kommer med :):tummenupp
 

Rallytossa

Gör om - Gör rätt!
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Nykvarn
Hoj
Mille -01, Beeejbybläjd -98 och moppilon Gary Uno -96 :-D
jo jag tror själv att den är för stor

Det lutar åt en CBR 600 istället för mig med,
ska åka och kolla på en i helgen kanske och sen testa lite andra så man har något att jämföra med,

Det är egentligen bara jag själv som kan avgöra vad som passar mig och vad jag gillar att köra så nu ska jag ut i mc djungeln och leta :D

Tacksam för alla tips ni kommer med :):tummenupp

Välkommen hit ska du vara!

Japp, en 600 är helt ok hoj och vääääldigt lättkörd precis som så mga säger, men för mig är nog min beeejbybläjd en tillfällig toy...
Vill fortfarande ha en riktig bläjd :tungan och, och, och... fr årsmodell -98 -> räcker mina spiror ner.. :wiggle

Lycka till!!

Hoppetossa här på SH var väldans sugen på en Fireblade men med hennes 168 cm så sket det sig hur mycket hon än sträckte på sig :) Det blev en CBR600 (Babybläjd) istället. :tummenupp

//Bladerider

Edit Bladerider! :7peta ...du missade 2 heeeela cm!!! Jag är minsann 170... :yoparty SDS!
 

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
Välkommen hit!

Lycka till med allt! :) Har du tid bokat för teorin? Är planen att ta kortet i år? Lite nyfiken bara! :)
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
jo jag tror själv att den är för stor

Det lutar åt en CBR 600 istället för mig med,
ska åka och kolla på en i helgen kanske och sen testa lite andra så man har något att jämföra med,

Det är egentligen bara jag själv som kan avgöra vad som passar mig och vad jag gillar att köra så nu ska jag ut i mc djungeln och leta :D

Tacksam för alla tips ni kommer med :):tummenupp

Varför sporthoj som 1:a hoj? Men är du van vid hojar så är det ju skönt att köra sporthoj, men annars är Bandit-typen av hoj bra ingångsmodell.
Glöm CBR900RR om du inte är riktigt duktig på hoj.
 

Fridaj

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Gnosjö
Hoj
Yamaha YZF 600r THUNDERCAT -98
Välkommen hit ska du vara!

Japp, en 600 är helt ok hoj och vääääldigt lättkörd precis som så mga säger, men för mig är nog min beeejbybläjd en tillfällig toy...
Vill fortfarande ha en riktig bläjd :tungan och, och, och... fr årsmodell -98 -> räcker mina spiror ner.. :wiggle

Lycka till!!



Edit Bladerider! :7peta ...du missade 2 heeeela cm!!! Jag är minsann 170... :yoparty SDS!

Hahha ok men då tror jag att jag satsar på en CBR 600 eller gsxr 600.

haha 2 cm är ju faktiskt mycket för oss tjejer! kan man inte missa :)

Beror lite på hur mycket pengar du hade tänkt lägga ut :tungan men R6 -06 och nyare är as nice! :tummenupp

Jo de är as snygga och nice men max 30 000 kr nu på första hojjen :D så det får vänta lite tror ja hehe

Välkommen hit!

Lycka till med allt! :) Har du tid bokat för teorin? Är planen att ta kortet i år? Lite nyfiken bara! :)

Nej jag har inte bokat än, men ska försöka göra allt för att ta det i år eller i vår.
Min sambo ska med ta så vi ska plugga ihop och träna och sen köra med bekanta så det ska nog gå bra,
Hur går det för dig? Det är skoj att man har något att satsa på :) har alltid hållt på med hästar men sålde min unghäst förra sommaren och nu inser jag att jag inte har tid med hästar så då tar jag och satsar på "Hästkrafter"istället haha:tungan

*******************************************************

Tänkte kolla om någon vet om det skulle vara några problem vid besiktning, vid försäkring mm om man köper en


Suzuki gsx r -99
som är omgjord

i fronten ducati -04
och baktill: kawasaki ninja -98

Rullat 3500 mil

Pris: runt 28 000kr

(är det för mycket? eller normal pris) har kollat runt lite och verkar hamna runt de
 
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Utseende mässigt tror jag inte det är några problem på besiktningen. Men jag skulle ändå akta mig för en sån hoj då allt troligen är tillverkat special och första marksyningen så får du jätteproblem att få ihop hojjen igen då inget passar original.....

Välkommen hit säger även jag.

Även jag tycker att R6 06- är goa men dom är höga och sadelhöjden ligger på ca 82cm.
 

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Kga
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
välkommen hit :)

jag tog A begränsat för drygt 1 månad sen och jag valde att ta det på en ER5 då jag är kort 159cm och en ER5 är väldigt lätt att manövrera, låg samt mycket förlåtande.

Efter 2 år blir ju A begränsat obegränsat så jag valde den enklaste vägen;) och det rekommenderar jag. Hellre få kortet än att traggla i onödan på en tung besvärlig hoj:tungan
 

Fridaj

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Gnosjö
Hoj
Yamaha YZF 600r THUNDERCAT -98
Köp min, nära och bra! :tummenupp


Va är de för någon då? :D

Utseende mässigt tror jag inte det är några problem på besiktningen. Men jag skulle ändå akta mig för en sån hoj då allt troligen är tillverkat special och första marksyningen så får du jätteproblem att få ihop hojjen igen då inget passar original.....

Välkommen hit säger även jag.

Även jag tycker att R6 06- är goa men dom är höga och sadelhöjden ligger på ca 82cm.

Okej då ska jag passa mig för den,
tyckte bara den såg tuff ut och såg liten ut :D

men jag ska nog ha en ordentlig mc iaf som inte är ihopa plock :D

välkommen hit :)

jag tog A begränsat för drygt 1 månad sen och jag valde att ta det på en ER5 då jag är kort 159cm och en ER5 är väldigt lätt att manövrera, låg samt mycket förlåtande.

Efter 2 år blir ju A begränsat obegränsat så jag valde den enklaste vägen;) och det rekommenderar jag. Hellre få kortet än att traggla i onödan på en tung besvärlig hoj:tungan

Jag gör nog som du och tar begränsat A kort så får jag byta upp mig sen :D

Tack för tipsen
ska ringa runt lite idag på olika hojjar och kolla om man får komma och kolla på dem och en kompis får provköra dem :D
 
Last edited:

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 748, hornet 600
gör det lätt för dig å köp något naket billigt... monster finns det i överflöd på blocket te.x. så där går det nog att pruta samt att de har låg sadelhöjd, miljarder begagnade reservdelar samt att den är smidig.. De är rätt svårt att ta kort nuförtiden känns det som så låt inte kontrollanten få ett tillstymelse till orsak att peta dig..

hjälpte en kille övningsköra på en blackbird för några sommarar sen å jiiises vilket blysänke de var..

Gör det lätt för dig.. är så j#¤"a tråkigt att kugga...
 

sandblom

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2008
Ort
I villa med tanten
Hoj
hojlös
Jo jag har en bra kontakt på Försäkringsfirman DINA så pratade med honom innan idag,
bara att skicka reg nr till honom så kollar han upp priser.
Det som är bra med dem är att man kan ha hojen påställd vissa månader och bara betala för de månader man kör den.
Många andra har ju års försäkring så det blir ju svindyrt!

Tack ändå för påminnelse;D



Ska kollas upp ;D

Tackar för tipsen!

Skaffa andra försäkringskontakter...
DINA är SVINdyra...
ville ha närmare 35 000:- i premie, trafikförsäkring, om jag skulle försäkrat där...
Helförsäkring ville de inte ens diskutera... Inte jag heller för den delen...:näsblod
 

Fridaj

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Gnosjö
Hoj
Yamaha YZF 600r THUNDERCAT -98
Skaffa andra försäkringskontakter...
DINA är SVINdyra...
ville ha närmare 35 000:- i premie, trafikförsäkring, om jag skulle försäkrat där...
Helförsäkring ville de inte ens diskutera... Inte jag heller för den delen...:näsblod

Jo jag märkte att dem var dyra!!
hittade länsförsäkringar och de hade ju mycket mycket billigare
hade ju tom en tjej försäkring som gjorde det ÄNNU billigare :)
så lutar åt dem. Det är ju bara jag som ska köra den ändå så då kvittar det

Insplanet.com tar fram billigaste priset åt dig=)

Fick priser men hittade billigare själv :D satt lite på jobbet och sökte
 
Last edited:

lindman

Ajko for the sound
Gick med
25 May 2009
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
säger Supermotard du måste testa en i alla fall innan du köper tvivlar på att du inte skulle gilla den väger inte så mycke heller 110-140kg väldigt lätt körda hojar + billiga att försäkra
 

Tofte

Mcpilot
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Lindsdal kalmar
Hoj
Yamaha yzf750r-93 "såld",Kawasaki klx 650"såld",cbr 900rr streetfighter-92"såld", fazer 600-00 såld. gsx 750-84såld. honda vtr 1000
Välkommer!
Jag tycker du gör rätt i att köra upp på din egna hoj,stor fördel.
Suzuki gsx 750 både r och kåplös från 98 års är mitt förslag.eller varför inte zr7?
Lycka till!!
 

TLmange

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Suzuki TL1000R
Hej hopp!!

Kul med tjejer som gillar mc... Lycka till imorn (torsd) på uppkörningen o så ses vi säkert på vägarna!:banana
 

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Värnamo
Hoj
-02 Yamaha R6
Hejsan, Kul med lite brudar som vill köra hoj och som dessutom bor inom 4 mils radie. :D

Välkommen och lycka till med kortet.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top