Ja, min hoj är också stulen

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
OLJEKYLD GSXR skrev:
Än en gång är det bevisat att man borde köra GS550E-82 istället för Gixxer 1000-03.

aghhh! DEPRESSION! :näsblod :död :( Jäkligt illa Per, beklagar! Du kommer INTE att komma över det, jag lider fortfarande över min stulna R1 sen två år tillbaka. Hoppas du har något att åka på tills försäkringsbolagen får tummen ur!

Köp en ny + DV-kamera för försäkringspengarna, ställ på samma ställe, filma + bevaka o ge igen när de väl kommer tillbaka!

kapten

SDK #3173
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati monster 900cc Vespa GL 150cc -61
Råkade ut för samma grej när jag var och hälsa på polarn i sthlm. Kom ut på parkering å hojen var borta. Den hittades senare total kvadad i Alby två veckor senare. Det är verkligen så jävla trist. Lider med dig massor.

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gamle svarten skrev:
nu får dom fan ge sig.... är det inte nån här på sporthoj som har ett tyst larm med GPS funktion?

Guard systems koncept för 4500:- som erbjuder positionering av stulna fordon ter sig allt mer o mer prisvärt. Då får man med största säkerhet åtminstone tillbaka fordonet.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
jP skrev:
Guard systems koncept för 4500:- som erbjuder positionering av stulna fordon ter sig allt mer o mer prisvärt. Då får man med största säkerhet åtminstone tillbaka fordonet.

Hm. Undrar hur pass exakt det där funkar när hojen står inne i ett garage?

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Det är ta mig *** inte sant. :huvet DIN med?! :mad:
Det tar ju snart bort hela glädjen om man aldrig kan få ha sakerna ifred. Man vågar ju knappast ta hojen till Mcd längre. Drive thru då möjligen...
Det var ju nära att någon tog min med förra veckan. På natten då visserligen..

Vart finns marknaden för alla stulna hojar? Dags att de som tidigare kollade införsel av sprit börjar kolla utförsel av stöldgods i stället kanske? Och vart är blåvit när de bevisligen behövs?

Lider OERHÖRT med dig.

Lycka till med försäkringsbolag mm!

WheelieMaster

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Hoj
Suktar
Stackare om jag skulle se dom j*vlarna så :fatta!

Måste kännas jävligt nu :gnissla men det finns inte så mycket att göra en att leta efter den !

Mvh Orre

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Fan Per, inte din hoj också. Jag lider med dig, funkar gammelgixxern så att du har något att åka på iaf?

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Verkligen otrevligt. Var det bara en tillfällighet, typ fel ställe på fel tid, eller fanns det något mönster? Brukar du parkera på samma ställe vid samma tid? Hade du lås och i så fall vilket/vilka. Ursäkta mina frågor men jag undrar hur pass välplanerade tjuvarna är.

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Plåtniklas skrev:
Hm. Undrar hur pass exakt det där funkar när hojen står inne i ett garage?

Eftersom de inte använder GPS utan en radiobaserad lösning så tränger signalerna även igenom garageväggar/tak (inom rimliga gränser). Men målet är givetvis att söka upp fordonet INNAN tjuvarna har hunnit transportera det för arkivering i något garage eller estlandsfärja.

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
jP skrev:
Eftersom de inte använder GPS utan en radiobaserad lösning så tränger signalerna även igenom garageväggar/tak (inom rimliga gränser). Men målet är givetvis att söka upp fordonet INNAN tjuvarna har hunnit transportera det för arkivering i något garage eller estlandsfärja.

Jag har en sådan där spårsändare liggandes nu sen jag sålde min sporthoj. DR:en kan jag inte gömma sändaren på. Någon som har en hoj vi kan aptera som lockbete och ställa ut på gatan? :banana

wader

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
ninja
Spinky Spendrup skrev:
Jag har en sådan där spårsändare liggandes nu sen jag sålde min sporthoj. DR:en kan jag inte gömma sändaren på. Någon som har en hoj vi kan aptera som lockbete och ställa ut på gatan? :banana

låter som en kul grej jag tar med teleskopbatongen :tungan
blev själv av med en 02:a

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
1000RR Repsol Replica
Lider med dig som fan, och fy fan va snygg den är på bilden också! :(

Frågan är om det är folk med trafik eller som kör bana som tar den eller ligor som slänger över dom till gamla östblocket eller ska vi kalla dom för nya respekterade européer. :crash

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
wader skrev:
låter som en kul grej jag tar med teleskopbatongen :tungan
Eh... lugna puckar nu.

Man kan inte söka upp den själv, man ringer upp bolaget som man hyr den av om något snos. De startar sedan en sökning som involverar en del personer, hittas objektet så meddelas polisen. Så nej, det är ingen "Pöbel autorouter" om vi säger så...

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Mer o mer glad över att jag inte bor i Stockholm. Säger som olje..... om jag kommit på några som försökte sno någon av mina cyklar hade jag åkt dig för mord.

wox

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
R1-99:a Hyper SÅLD !! GSXR 02:an SÅLD !!
VAd ska man säga?? kan inte göra mera än att säga som någon innan.. det tar LÅNG tid innan det läker såren om det någonsin gör det.. blev av med min moppe när jag var 15 den glömmer jag aldrig....

Hoppas att det löser sig :yoparty

paprika

fattig men glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660 ´04 & KTM EXC 250´05
Jag bor i samma kvarter bara runt hörnet från dig. Min stals för 3 veckor sen där. Stod den på mc-parkeringen där? Ska hålla utkik men den lär vara borta eller sönderkörd.

Jonathan

Guest
Nä nu jävlar!

Ursäkta ordvalet, men helt allvarligt; vart är vi på väg i vårt avlånga land egentligen?

Jag har aldrig varit med om någon fordonsstöld..ännu. Och jag hoppas verkligen inte att jag får vara med om någon heller.

Man blir ju så förbannad att det gör ont i en.

:(

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...