JAAA!!! Äntligen en motard!

paprika

fattig men glad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 ´04 & KTM EXC 250´05
Köpte mig en KTM 660 '04a igår. Fan va kul det är med motard. Känns helt rätt!!


:banana :banana

Nu måste jag bara lära mig att kicka igång den. Tar ju fem minuter varje gång :3freak
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Fick igång min på första, stått i rusket utomhus i en vecka... :)
 

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
KTM 525 SX -05
Grattis till en grym hoj...det där med kickandet lär du dig snart, alla verkar ha problem med det den första tiden!
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
paprika skrev:
Köpte mig en KTM 660 '04a igår. Fan va kul det är med motard. Känns helt rätt!!


:banana :banana

Nu måste jag bara lära mig att kicka igång den. Tar ju fem minuter varje gång :3freak


He he.. .Då är vi 2 !!! Jag kom hem igår oxå med en 660 -04:a på släpet efter enn 115 mil lång vansinnesfärd.. :näsblod

Fan ! Jag har träningsvärk i vänsterbenet idag !!! :D , men efter lite träning....ca 40 min högljutt gallskrik , innehållande svordomar och otidigheter...så startar den nu på första kicken. Skitenkelt ju... :tummenupp

En fråga bara : Är det ngn som har MANN-nummer till oljefilterna ??... o följer det med packning till det filtret som sitter i motorn , eller får man beställa det separat ??

KTM måste betyda : Kul Till Max !!! När man drar på sig hjälmen så börjar man svettas , hyperventilera , hornen växer utanför hjälmen o adrenalinet bara sprutar i kroppen.. :tungan . Man grenslar moppen , startar numera på 1:a , i med 1:an , framhjulet lämnar marken o ett hånflin tar upp allt utrymme som finns i hjälmen :D .

En fråga till : Finns det trafikregler som gäller för KTM-förare ???.... O isåfall följdfrågan : Hur FAN ska man kunna hålla sig till dom ??????? :banana
 

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
KTM 525 SX -05
Det följer inte med några packningar till oljefiltret i motorn...så vill du byta den får du köpa den speparat...jag har bytt olja ett par ggr men aldrig bytt packningen och den håller tätt än...Så tror ínte du behöver byta den varenda gång!
 

Perre

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2003
Ort
Söders höjder
Hoj
SÅLD!
Rea

paprika skrev:
Köpte mig en KTM 660 '04a igår. Fan va kul det är med motard. Känns helt rätt!!


:banana :banana

Nu måste jag bara lära mig att kicka igång den. Tar ju fem minuter varje gång :3freak


Grattis till ny hoj! Den e grym och kickandet blir du proffs på me tiden!

Måste bara få säga mitt missnöje med alla dessa jävla 660 04:eek:r.........kommer få skänka bort den ifall man vill sälja, finns ju några stycken nu i lilla swedala!!!!! :(
 

Zergh

Mmpfs... Bytte avatar igen =)
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Zergh...
Hoj
På jakt efter en ny Ducce, Cr250n är kvar.
Gjattis mannen :) hoppas du får en fortsatt rolig säsong då ;).
 

paprika

fattig men glad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 ´04 & KTM EXC 250´05
Nu börjar det arta sig med att få igång den. :)

Riktigt kul är den!!!
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Sukka skrev:
Köpte också en 660 -04 igår, haha :yoparty
Min tur blev 118,4 mil :D
Grattis alla till goda inköp. Jag e supernöjd med min:) Trodde förra sommaren att jag aldrig mer skulle vilja köra båge, men efter att ha testat en 640 och sedan köpt en 660 så e jag supergla att jag inte gav upp!!
Kör lungt bara :tummenupp
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ja fortsätt med ert 660 köpande så att jag kan köpa en billigt som faen om ett par år :tummenupp
 

paprika

fattig men glad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 ´04 & KTM EXC 250´05
En liten konstig fråga kanske men hur mycket nerlägg klarar orginal däcken till 660:n? Känner man i god tid när det börjar släppa?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
paprika skrev:
En liten konstig fråga kanske men hur mycket nerlägg klarar orginal däcken till 660:n? Känner man i god tid när det börjar släppa?

Corsa däcken går att lägga ner måttligt så länge de inte är för varma för då vill de inte vara med. Är det någon som har nån förklaring VARFÖR ktm envisas att montera dessa förbannade Corsa däcken på deras motardhojar "640/625/660 (ej Duke)"?????? Hur mkt betalar Pirelli för att KTM ska sätta på dessa skitdäck?
 

Sukka

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Östersund
Hoj
CBR1000RR -10
paprika skrev:
En liten konstig fråga kanske men hur mycket nerlägg klarar orginal däcken till 660:n? Känner man i god tid när det börjar släppa?
Skickade själv just iväg en beställning på ett par pilot power :tummenupp
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
paprika skrev:
En liten konstig fråga kanske men hur mycket nerlägg klarar orginal däcken till 660:n? Känner man i god tid när det börjar släppa?

Tycker inte däcken är dålga direkt. Suddgummi ja men fästet är bra. Har inte haft några släpp alls ännu.
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
eisbaer skrev:
Tycker inte däcken är dålga direkt. Suddgummi ja men fästet är bra. Har inte haft några släpp alls ännu.
Lägg ner till kanten där mönstret tar slut så får du se på spännande saker. Håller med Motardnisse där, MT60'orna duger inte till annat än inkörning/lära-känna-moppen-åkning. Om jag inte helt missminner mig åkte mina av efter typ 60 mil.

.
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Spider skrev:
Lägg ner till kanten där mönstret tar slut så får du se på spännande saker. Håller med Motardnisse där, MT60'orna duger inte till annat än inkörning/lära-känna-moppen-åkning. Om jag inte helt missminner mig åkte mina av efter typ 60 mil.

.

Vad menar du, svänger du med din hoj?

Kan inte tanken med däcket vara att man ska ha okej fäste på grus med? Allround-hoj? =)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top