JAAAAA!!! En körkortshistoria

Goiting

Det är mycket man vill som man inte får.
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
CBR 600f -89
BcRich skrev:
2272808 Han som sa att du inte skulle klara att köra tung MC verkade ju inte ha tagit det helt ur luften, med tanke på 10 000:- och föga framgång. Detta beror naturligtvis inte på längden.

En mindre envis person hade gett upp, och då hade han ju faktisk haft delvis rätt. Bra att du hängde i, och Grattis.

Det var taget ur luften kan jag lova dig.Han hade inte ens sett mig handskas med en hoj. Sen att det inte blev några framgångar inom krypkörningen var pga att jag inte visste hur jag skulle göra för att det skulle bli rätt. Jag hade inte fått lära mig att sitta rätt på hojen, balansen med andra ord. Att jag var tvungen att ha någorlunda raka armar för att orka häva tillbaka styret i varje sväng mm. Jag trodde jag gjorde rätt eftersom jag inte fick några andra instruktioner. Men det visade sig att jag gjorde helt fel utan att dom sagt något förutom "-upp med blicken"
När jag började köra för Stefan och han gav mig instruktioner hur jag skulle göra var det som en "ny värld" av krypkörning öppnade sig. Så vad jag ville ha sagt var att det var taget så mycket ur luften som det bara gick.

Nu skall jag åka och bada och sola och ladda mig för min första egna körning.

:banana

Hejlesen

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -97
Gött att höra att det gick vägen,
skam den som ger sig...:)
Tog mitt i maj förra året. Kuggade själv första gången jag körde, visserligen körde jag för jävligt men man blir ju inte munter för det....två veckor senare hade jag det iaf!!!
Kinna måste väl varit lätt at köra upp i?? Inte mycket till stad menar jag...:)

Kör nu med huvudet och njut av ditt kort och all hojåkning som du hinner med!

Mvh,

Martin

BcRich

Hellre Kolfiber än GoreTex
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
rsex-->Såld
Goiting skrev:
2272819 Så vad jag ville ha sagt var att det var taget så mycket ur luften som det bara gick.

:banana

Man vill ju gärna tro att körskolelärare gör sina bedömningar baserade på erfarenhet av elever. I detta fallet verkar det mer handla om erfarenhet av sin egen inkompetens.....

somebody

somebody
Gick med
24 May 2005
Hoj
Honda Hornet 600 -05
Goiting skrev:
2271496
Så nu är jag stolt ägare av ett hojkort som jag verkligen kämpat och gråtit för.Äntligen kan jag säga till alla miljoner människor på jobbet som frågar och har gjort det konstant i ett år att JAG HAR KLARAT DET!!!

Vill bara säga Grattis!
Jag höll inte på lika länge som du, men jag bröt revben och kuggade mej.
Även jag kramade om uppkörningsfarbrorn, fast jag frågade aldrig :tungan
Jag tror ng att vi som fått kämpat för kortet uppskattar det mkt mkt mera!

Kör nu försiktigt så du inte behöver göra om skiten.

Grattis :banana
/marie

Formula

Ny medlem
Gick med
13 May 2006
Hoj
Kawasaki ER-5
GRATTIS!!!
Jag satt och fick gåshud över hela kroppen när jag läste din story, kände igen mig själv i mycket. Jag är själv 163cm och vet att det är svårt och lite läbbigt när man känner att man inte når ner riktigt, men med lågdyna så går det jättebra.

Hade också väldigt svårt för krypkörningen i början och man trodde att det aldrig skulle gå, kul om de sagt att man inte skulle klara det på körskolan....då hade jag nog trott dem. Men jag fick mitt A-kort i onsdags och jag har svårt att fatta att det är sant, det känns overkligt.

I helgen ska jag ut och åka, guud vad härligt!! Har förresten också barn som tjatar och vill åka med, men det kommer att få vänta, man vill ju känna sig säker själv först innan man börjar skjutsa.
Kör försiktigt, det tänker jag göra.

Goiting

Gick med
18 Mar 2005
Hoj
CBR 600f -89
Då var man hemkommen efter första egna turen och det känns BRA!! Lite surt att behöva bli omkörd av bilar på 70väg för att man ligger i ca 80 men jag höll tillbaka och tänkte att jag minsan inte tänker riskera mitt kort för dom.
Hade nog varit fruktansvärt att farbror polis kommer och tar kortet dagen efter man fått det.

Det kändes lite nervöst i början att köra iväg utan någon bakom sig men det släppte ganska fort.Satt bara och njöt och fånflinade hela vägen hem. Tog lite omvägar så det tog ca 1h. (Hade hojen hos mina föräldrar).

Varje gång jag mötte någon mc hälsade jag stolt, det blinkade nog en neonskylt över huvudet på mig Stolt Mc-kortstagare :D haha

Så nu skall jag landa på jorden igen och göra lite vardagliga saker som att ta ett glas vin och sitta i solen på balkongen och njuta.

Jag märker att det är många som har haft liknande erfarenheter och jag säger grattis till era kort oxå, om än lite sent till vissa.
Skam den som ger sig.

Alm

Saknar tvåtakt.
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Skeppad till Rhodesia.
Jag hade också Mathias på första krypkörninslektionen. Gick inget vidare fast 80 min. Sen hade jag en annan vid namn Stig, du kanske vet vem det är. Då fick jag en jävligt mkt bättre förklaring och det gick galant efter 20 min :D

Goiting

Gick med
18 Mar 2005
Hoj
CBR 600f -89
Alm skrev:
2273554 Jag hade också Mathias på första krypkörninslektionen. Gick inget vidare fast 80 min. Sen hade jag en annan vid namn Stig, du kanske vet vem det är. Då fick jag en jävligt mkt bättre förklaring och det gick galant efter 20 min :D

Jag hade inte Mathias som lärare utan en annan som har slutat nu. Det var Mathias som påstod att jag inte skulle klara av obergr. och min lärare höll med lite tyst. Min lärare pratade mest i telefon hela lektionerna. Och dom gånger Mathias hade med sig sina elever ute samtidigt som vi så påpekade han varje gång att jag borde ta mellan. Han sa att jag inte ens klarade av att leda en tung hoj men där motbevisade jag honom på en gång , alltid nåt.
Stig vet jag inte vem det är. Ny eller?

Alm

Saknar tvåtakt.
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Skeppad till Rhodesia.
Goiting skrev:
2273560 Jag hade inte Mathias som lärare utan en annan som har slutat nu. Det var Mathias som påstod att jag inte skulle klara av obergr. och min lärare höll med lite tyst. Min lärare pratade mest i telefon hela lektionerna. Och dom gånger Mathias hade med sig sina elever ute samtidigt som vi så påpekade han varje gång att jag borde ta mellan. Han sa att jag inte ens klarade av att leda en tung hoj men där motbevisade jag honom på en gång , alltid nåt.
Stig vet jag inte vem det är. Ny eller?

Stig från Norrland har vart där rätt länge, Vad hette han som slutade? Jag har Erik om du vet vem det är.

Goiting

Gick med
18 Mar 2005
Hoj
CBR 600f -89
Alm skrev:
2273565 Stig från Norrland har vart där rätt länge, Vad hette han som slutade? Jag har Erik om du vet vem det är.

Jag kommer inte ihåg alls vad han hette som jag hade :rodnar
Men jag vet att han flyttade TILL norrland.

0scar

Guest
[
*over and out*[/QUOTE]

Fan vad gott!!!!! Blev så glad när jag hittade den här tråden, har det PRECIS som du! 159 lång och mött en del skeptiska människor (har dock numera överbevisat dom!) har också kort på väg med uppkörning om 2 veckor... men har precis som du slitit rövhåren av mig och pröjsat mig sjuk för detta... :yoparty

är så glad för att inte bara jag fått gneta järnet på banan timme in och timme ut... det finns hopp för mig!!! jippie :):banana

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Hoj
Kawasaki zzr600
mogwai skrev:
Fan vad gott!!!!! Blev så glad när jag hittade den här tråden, har det PRECIS som du! 159 lång och mött en del skeptiska människor (har dock numera överbevisat dom!) har också kort på väg med uppkörning om 2 veckor... men har precis som du slitit rövhåren av mig och pröjsat mig sjuk för detta... :yoparty

är så glad för att inte bara jag fått gneta järnet på banan timme in och timme ut... det finns hopp för mig!!! jippie :):banana

Klart att det finns hopp! Jag genomled en säsong med en ointresserad körlärare som mekade hoj, rökte och körde eu-moppe medan jag tragglade på den GAMLA konbanan.. Sen blev det ännu en säsong med en ny körskola och lärare, klart bättre än den andra, men när våren kom med uppkörning i sikte hade körskoleläraren gått i pension och jag fick leta upp en tredje skola..
Där gick dock det mesta lekande lätt och kortet blev mitt!:banana :banana

Goiting

Gick med
18 Mar 2005
Hoj
CBR 600f -89
mogwai skrev:
2339251 [
*over and out*

Ingen skall komma och säga att man inte kan, för det kan man. Vi i småfolkslandet KAN :arsele

Last edited:

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Goiting skrev:
2343040 Ingen skall komma och säga att man inte kan, för det kan man. Vi i småfolkslandet KAN :arsele

Jag har inte sett dig på "Hall of fame" hos stefan :va
Ska vi åka dit o posa tillsammans :D

Last edited:

Goiting

Gick med
18 Mar 2005
Hoj
CBR 600f -89
Muggen skrev:
2343128 Jag har inte sett dig på "Hall of fame" hos stefan :va
Ska vi åka dit o posa tillsammans :D

Jag skulle åkt dit förra veckan men så blev det aldrig av. Jag träffade han och Elin i söndags ute vid Marstrand.Då fick jag veta att Elin inte skall jobba där mer utan plugga. Så har jag tur så är hon där på "besök" när jag kommer. Tänkte åka dit nästa vecka och posa lite ;) När tog du kortet då?

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Goiting skrev:
2343537 Jag skulle åkt dit förra veckan men så blev det aldrig av. Jag träffade han och Elin i söndags ute vid Marstrand.Då fick jag veta att Elin inte skall jobba där mer utan plugga. Så har jag tur så är hon där på "besök" när jag kommer. Tänkte åka dit nästa vecka och posa lite ;) När tog du kortet då?

Hehe okej, jag var där nyss o stila :yoparty

Fick det igår! :tuttar

Markus_w83

Egentligen skoternörd
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Aprilia Falco -00
Grattis till körkortet!
Själv så ska jag boka uppkörning till v33, teorin avklarad.
När jag läser din tråd så blir jag lite konfunderad över det jag läser. :va
Har levt i den världen att man blir fetkuggad om man sätter ner en fot under "krypen". Har nämligen lite svårt själv för krypkörningen nu när jag kör lektioner. Men är det så att det inte gör så mycket om det händer enstaka gång?

Krypen gick sååå himla kasst.Satte ner foten säkert 5 gånger, helt värdelöst,trots att det var den lättare där man får stanna mellan koner. -Jaha där sket det sig

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha