JAAAAA!!! En körkortshistoria

Goiting

Det är mycket man vill som man inte får.
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
CBR 600f -89
Markus_w83 skrev:
2343580 Grattis till körkortet!
Själv så ska jag boka uppkörning till v33, teorin avklarad.
När jag läser din tråd så blir jag lite konfunderad över det jag läser. :va
Har levt i den världen att man blir fetkuggad om man sätter ner en fot under "krypen". Har nämligen lite svårt själv för krypkörningen nu när jag kör lektioner. Men är det så att det inte gör så mycket om det händer enstaka gång?

Krypen gick sååå himla kasst.Satte ner foten säkert 5 gånger, helt värdelöst,trots att det var den lättare där man får stanna mellan koner. -Jaha där sket det sig

Det jag tror är viktigast är helhetsintrycket.Hade jag gjort samma sak i Göteborg hade jag nog fetkuggat. Men på min uppkörning så fick jag mycket krypkörning på trafikdelen så han kollade mig nog extra där istället vilket jag är glad för. Jag var så supernervös under hela tiden så när uppkörningen var klar var jag helt slut. Jag berättade för förättningsmannen innan att jag har problem med att jag kan bli så supernervös att allt skiter sig,men jag vet inte om han tog hänsyn till det. Mina rekomendationer är att inte köra upp i Göteborg om man inte måste.

TomasG

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Vit/Röd R1:a 09:a
Goiting skrev:
2271496

Krypen gick sååå himla kasst.Satte ner foten säkert 5 gånger, helt värdelöst,trots att det var den lättare där man får stanna mellan koner. -Jaha där sket det sig.

Imponerande att de gav dig körkortet trots sådan miss... Det innebär att du inte kan behärska din egen balans o mcn fullt ut.

Vill inte låta negativ, men blir lite förvånad bara...

Varför jag reagerar så starkt är för att jag har en tjejkompis som oxå fick sitt körkort trots lite missar. Jag åkte med henne 1 gång bakpå hennes mc. Det var det värsta jag har varit med om. Det var allt från filbyte utan att kolla först, köra mot rött osv...

Jag klarade inte heller uppkörningen på första försöket, men jag är ändå såhär i efterhand glad att de inte släpte genom en förens man klarade alla moment utan misstag.

Last edited:

TomasG

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Goiting skrev:
2344950 Jag var så supernervös under hela tiden så när uppkörningen var klar var jag helt slut. Jag berättade för förättningsmannen innan att jag har problem med att jag kan bli så supernervös att allt skiter sig,men jag vet inte om han tog hänsyn till det.

Här kommer moraltanten igen.. ;-)

Jag anser inte att man ska ta hänsyn till att man är nervös på en uppkörning.

För vem säger att du eller någon annan för den delen inte blir nervösa när det är massa trafik? Bilister som inte ser att du har nytaget körkort, för någon övningskörningsskylt har du ju inte på ryggen längre.

När jag möter mottrafikanter (för det finns väl inte såå många medtrafikanter.. :D ) så ser väl inte jag hur länge de har haft körkort eller hur rutinerade de är. Det jag däremot märker o blir lite irriterad över är när folk håller på tvekar i trafiken, är otydliga o i vissa fall rent av nervösa.

Samma sak gäller "inte köra upp i storstan"...

Jag bor i sthlm, o känner flera som åkt utanför sthlm för att ta körkort, just av det skälet att de har blivit kuggade här. Det finns oxå anledning till varför de blir kuggade. Givetvis är det mycket lättare att köra upp i juckasjervi med 756 st invånare o 4mil raksträcka till närmaste statoil mack. Men det betyder enl mig inte att man kan köra bil/mc.

En kille från gymnasiet åkte upp till norrland o tog sitt kort. Tog honom 2v att kvadda sin första bil.

Jag menar inte att jag-är-störst-bäst-o-vackarst men att folk ska ta hänsyn till o se flera infallsvinklar o vara mera riskmedveten så inte olyckor uppstår..
Jag har kuggats oxå på både bil o mc. O det var med all rätt, för jag anser att personen i fråga skall kunna köra bil oavsätt om denne är i norrland eller i new york med 12 miljoner invånare utan att vara en fara eller propp för övriga trafikanter.

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
TomasG skrev:
2345034 Här kommer moraltanten igen.. ;-)

Jag anser inte att man ska ta hänsyn till att man är nervös på en uppkörning.

För vem säger att du eller någon annan för den delen inte blir nervösa när det är massa trafik? Bilister som inte ser att du har nytaget körkort, för någon övningskörningsskylt har du ju inte på ryggen längre.

Visst fan är man nervös när man skall göra ett prov, om det nu gäller ett prov att framföra ett fordon eller ett matteprov. Självklarhet för min del. Är man inte nervös utan bombsäker på att man sätter det... där har jag sett många fler fall som kuggat än de som varit nervösa och satt det.

Håller inte med dig alls.

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Hoj
Kawasaki zzr600
TomasG skrev:
2345034 Här kommer moraltanten igen.. ;-)
...
Tycker inte att du är så moraltantig.. du har ju rätt i det stora hela..
När jag tog körlektioner så gick de ut på att jag skulle lära mig hantera och köra hojen, inte att jag skulle klara av uppkörningen..:)
När jag sen hade visat att jag klarade av de flesta trafiksituationer och hade koll på var jag hade hojen och hur man manövrerar den så fick jag köra upp.. och med den bakgrunden var inte uppkörningen svår.. (klart man var lite nervös, det är man ju alltid mer eller mindre.. men vad jag vill säga är att om kan köra hoj så klarar man automatiskt uppkörningen..)
:squid

Bonne

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Monster 620 S.ie
.....

Klart att nervositeten ska räknas med!
När jag körde upp för lätt så var det en tjej med som skulle ta obeg. Hon var så rädd för att kugga (det var sista uppkörningsdagen för MC innan vv stängde för säsongen) att hon darrade som ett asplöv och till slut svimmade hon i väntan på sin tur. Det är ju klart att hon inte hade svimmat för att hon skulle ut och köra en vända när hon väl haft kortet!
När hon var på fötter igen snackade inspektörerna med henne och sa att det säkert skulle gå bra och peppade henne. Hon gränslade hojen och köra mycket bättre än någon av oss andra hade gjort, både på bana och i trafiken. Solklart godkänd!

Alla är ju olika och därför ska man ta nervositeten med i beräkningarna.

Grattis Goiting! Gött att se en sådan kämparglöd och platta nu förfan till idioterna på din första körskola! Kör själv upp för mellan den 7/8 efter två körlektioner - en bana och en trafik. Hoppas det mesta sitter kvar sedan det föregående kortet.

TomasG

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Muggen skrev:
2345056 Visst fan är man nervös när man skall göra ett prov, om det nu gäller ett prov att framföra ett fordon eller ett matteprov. Självklarhet för min del. Är man inte nervös utan bombsäker på att man sätter det... där har jag sett många fler fall som kuggat än de som varit nervösa och satt det.

Håller inte med dig alls.

Jag menar inte att man inte ska eller får vara nervösa... Det är en självklarhet...

Men att det ska tas med i bedömningen är ju fel. Som du nämde.. Matteprov.. De tar inga hänsyn till om du är nervös eller ej. Det är bara rätt svar + uträkning som de godtar. Samma sak anser jag vid körning.. Korrekt framförande av fordon.

Sen handlar det inte enbart om en uppkörning som en annan nämnde. Utan lära för livet. Att framför allt överleva. Färdas säkert.. osv..

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
TomasG skrev:
2345648 Jag menar inte att man inte ska eller får vara nervösa... Det är en självklarhet...

Om jag varit sån där vv snubbe, hade jag kollat på HELHETEN i körningen. Kontroll av fordonet...

Ok att sätta ner en fot i krypkörningen sålänge det är lugnt och behärskat. Inte att hojen nästan skall välta när man sätter ner en fot.
Det tycker jag är kontroll i just krypkörningen..

Ok, tas med i bedömnigne är väl fel att göra. Men det får man gott se mellan fingrarna då nervositeten släpper allt eftersom.. Man kan se om någon är nervös och gör dum-tabbar för det, men fortfarande kan handskas med hojen på ett bra & säkert sätt.

Det är en bedömning som var o en får göra individuellt. NÄr jag körde upp satte jag ner foten och var hur stel som helst i kroppen när jag körde krypkörningen som var mitt första moment efter kontroll av hojen då. Hade ALDRIG satt ner foten i krypet innan, aldrig.

När jag kontrollera hojen visste jag vad jag gjorde utantill, men jag var fanemig nervös i rösten..
Det han sade till mig, var att han kunde se att jag gjort detta förut och hade kontroll. Men att jag tabba mig pga nervositet -> stelhet som en pinne i början.

Jag hade iaf inte kört stenhårt om jag fått uppfattningen att personen visste va denne gjorde & bara var onödigt nervös & tabba pga det. Man får ju ta helheten ur allting.
Ett väldigt bra ord det där va? Helhet.. :D

Last edited:

TomasG

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Muggen skrev:
2345662 Om jag varit sån där vv snubbe, hade jag kollat på HELHETEN i körningen. Kontroll av fordonet...

Ok att sätta ner en fot i krypkörningen sålänge det är lugnt och behärskat. Inte att hojen nästan skall välta när man sätter ner en fot.
Det tycker jag är kontroll i just krypkörningen..

Ok, tas med i bedömnigne är väl fel att göra. Men det får man gott se mellan fingrarna då nervositeten släpper allt eftersom.. Man kan se om någon är nervös och gör dum-tabbar för det, men fortfarande kan handskas med hojen på ett bra & säkert sätt.

Det är en bedömning som var o en får göra individuellt. NÄr jag körde upp satte jag ner foten och var hur stel som helst i kroppen när jag körde krypkörningen som var mitt första moment efter kontroll av hojen då. Hade ALDRIG satt ner foten i krypet innan, aldrig.

När jag kontrollera hojen visste jag vad jag gjorde utantill, men jag var fanemig nervös i rösten..
Det han sade till mig, var att han kunde se att jag gjort detta förut och hade kontroll. Men att jag tabba mig pga nervositet -> stelhet som en pinne i början.

Jag hade iaf inte kört stenhårt om jag fått uppfattningen att personen visste va denne gjorde & bara var onödigt nervös & tabba pga det. Man får ju ta helheten ur allting.
Ett väldigt bra ord det där va? Helhet.. :D

Helhet säger du.. ;-)

Det måste vara nåt nytt... :D

När jag tog körkort (2001) var det annorlunda. Jag satte oxå ner foten, pga nervösiteten.. Men han sa åt mig att köra konbanan så länge, så fick jag prova det igen. Fick inte gå vidare förens jag har klarat båda momenten fläckfritt...

Men.. tiderna ändras.. :yoparty

Goiting

Gick med
18 Mar 2005
Hoj
CBR 600f -89
TomasG skrev:
2345013 Imponerande att de gav dig körkortet trots sådan miss... Det innebär att du inte kan behärska din egen balans o mcn fullt ut.

Då kan jag ju informera dig om att fram till uppkörningen hade jag inga som helst problem med varken balansen eller mc:n. Jag satt krypbanorna i stort sett varje gång. Och om du nu tycker att nervositet inte är nåt att "skylla" på har du aldrig varit riktigt nervös.
Vad det gäller min nervositet så var det under första delen av manöverprovet, vad det gälller trafiken var det lätt som en plätt. Jag har kört bil i 9 år så trafiken kan jag.

Och vad det gäller storstan och uppkörning så har du tydligen missat förra årets stora rubriker om att köra upp för mc i Göteborg. Det är 50% som klarar det, lägst antal i hela sverige. Körskolelärare som kommer från andra städer har förundrats över hur svårt det är att klara sig. Du kuggar nämligen för minsta lilla. Missar du en grej är helthetsintrycket inte mycket värt.Visst om du missar rött ljus eller liknande så klart att man inte skall klara sig men att köra 1cm för mycket åt höger i vänstersväng, lite orättvist.

Om du tycker du att det var ok och bra att du missade dina första uppkörningar är ju det ett stort bevis på att du inte var redo att köra upp. Så varför göra det för tidigt. Jag har övningskört sen förra året, jag var mer än redo. Men som sagt innan så har jag problem med att jag blir för nervös i vissa situationer.
Och hojen kan jag hantera bättre än många jag vet som har mc-kort.

Tack för mig.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Goiting skrev:
2271496 Ja vart skall man börja?? :rolleyes:

Med en kebabtallrik i magen och en Gin och Tonic bredvid mig och Laphroaigen i hyllan väntandes på sin tur tänkte jag berätta lite om min dag (och det senaste året)

Det började den 29:e april förra året.
Var i Uddevalla och köpte min fina fina hoj. Hade aldrig kört en mc och jag hade inget lemp så jag kunde inte köra den. Min kära pojkvän och min far var med så jag fick åtminstonde åka med bakpå hem efter att köpet var klart. Det var SVIN-kallt men den var min och det värmde bra på insidan.

Jag kände mig oövervinnlig :Bugar Lilla Marie hade köpt hoj, vilken känsla.

Jag skaffade lempet och började övn.köra privat vilket gick väldigt bra redan från början om jag själv får säga det.

Skrev in mig på Kramérs bilskola och trodde att jag skulle hinna ta kortet innan 2005:s sommar och säsong var över. Men ack vad jag bedrog mig.

Det första bemötande jag fick från körskolan var att jag inte skulle klara av att ta kort för obergränsat, tack för den. Jag var för liten (160cm). Men jag sa att jag var där av anledningen att jag ville ta obergr. så jag kunde få köra min underbara hoj annars kunde jag lika väl cykla fram. Så jag gav mig f-n på att klara det. Skam den som ger sig (viket jag har varit på väg att göra flera gånger).
Tog sammanlagt 8 dubbellektioner och på dom lektioner (som var dubbelt så långa som man betalade för eftersom man var två elever samtidigt på en lärare) så fick jag köra trafik sammanlagt i 10 minuter. Resten av tiden fick jag köra krypkörningen. Och det gick bara inte, jag kämpade och kämpade och kom ingen vart. Fick tillsägelsen av läraren "-Upp med blicken" Vadå!! skall jag stirra i himlen eller , kan inte ta upp blicken mera. Fick ännu några gånger höra att jag nog inte skulle klara av tung hoj.
Tillslut började jag tro på vad dom sa, jag klarar bara inte av det :confused: så förmodligen var jag lite dummare än andra eftersom jag vet att det finns andra som är kortare än mig som klarat det.
Kontentan blev att jag bytte trafikskola efter ca 10.000:-

Provkörde med "Kul på hjul" en gång innan säsongen var över. På 20 minuter lyckades jag att krypköra :rofl Vilken känsla! JAG KAN! underbart.
Så jag har varit inriktad på detta året som mitt första hojår.
Som ni kanske kommer ihåg ville inte vintern ge sig, frustrerande ville ju komma igång.

Bokade upp mig på många lektioner inom bara två veckor och började köra köra köra. Hade min första uppkörningstid den 18:e maj. Någon dag innan sa min lärare, Stefan, att jag hade 50% chans att klara det. Hmm, mycket pengar att chansa på, nä jag bokar om. Sagt och gjort, bara att ladda upp för nästa uppkörningstid , notera-tid 2. Sagt och gjort.
Fick en tid den 30:e maj. Två dagar innan fick jag öva på kryp och styr, högfarts och inbromsning tills jag inte orkade mera. Jag var klar för uppkörning.
Kommer ut till Säve kl 630 redo och nervös. Skall göra en säkerhetskontroll innan, får drivpaketet. Visst inga problem,om det inte hade varit för att gasvajjern gick av :huvet Det var bara att åka tillbaka igen. Snacka om att jag var besviken och arg.

Fick bokat om mig till en ny tid. Det blev den 20:e juni. Fick ännu en gång möjligeten att övn.köra två dagar innan för att inte "rosta".
Denna gången kom jag in på uppkörn.banan som nr 3. Supernervös!
Klarade krypkörningen, klarade högfarten WOW jag hade klarat det jag var mest orolig för. Å så var det dags för inbromsning i 70 och 90, och där kuggade jag :4skrika F-n Hade värmt upp på blöt assfalt och körde upp på torr så jag var inte tillräckligt effektiv i min inbromsning. Besviken, det skulle ju vara tredje gången gillt....

Dagen efter jagade jag VV för att få dom att registrera mitt resultat så jag kunde boka ny tid. Fick tid nr 4, idag i Kinna.
Hmm, hur skulle jag lösa detta?
Kollade med skolan om jag kunde hyra hojen, det gick bra men dom hade lektion på den fram till 1130 och uppkörn.tiden var 1315 inte så tajt så det gick ju. 5,5 mil att köra.
Pojkvänen tog ledigt dom timmarna som behövdes och skjutsade mig till Kinna.
Kommer fram till en minimal bana som sluttar ganska bra neråt , eller uppåt från andra hållet :D
Hann värma upp lite men jag var nervig som bara den.
Jag fick köra sist, dvs nr3 ,hopp utdraget lidande. Kände mig ganska uppgiven inför att klara kortet, har gått lite för lång tid för att det skulle kännas som om jag någonsin skulle klara det.

Bara att bita ihop. Säkerhetskollen gick bra. Krypen gick sååå himla kasst.Satte ner foten säkert 5 gånger, helt värdelöst,trots att det var den lättare där man får stanna mellan koner. -Jaha där sket det sig.

Vidare till högfarten där jag missade konen jag skulle vända runt helt för det stod koner längre bort, märkte mitt fel och tvärnitade, oups låste bakhjulet rejält. Förklarade vad som hänt, fick göra en gång till och det gick bra.

Inbromsningen 70 & 90 klarade jag första gångerna.
Närmade mig uppkörn.ledaren nervöst, trodde inte att jag klarat mig. Det han sa var
"- Jag har inga avgörande synpunkter"
Det betydde, nu tar vi trafiken. Jag trodde nästan han skämtade med mig.
Eftersom jag var sist fick jag vänta ca 1h, det var jobbigt. Köra trafik i en stad jag aldrig varit i. Jaja, både för och nackdelar.

Var ute i ca 30 min och när vi kom tillbaka fick jag beskedet att jag klarat det :rofl
Jag blev så glad så jag frågade om jag fick ge honom en kram. Han såg ganska paff ut och sen tittade han mot min sambo som stod en bit bort. Jag sa att jag redan frågat honom om det var ok och att det var det. Så jag gav honom en bamsekram. Hehe.

Så nu är jag stolt ägare av ett hojkort som jag verkligen kämpat och gråtit för.Äntligen kan jag säga till alla miljoner människor på jobbet som frågar och har gjort det konstant i ett år att JAG HAR KLARAT DET!!!

Så nu skall jag åtnjuta resten av kvällen med GT och Whisky och vänta på morgondagen när jag skall ut med min egen hoj ensam för första gången :hihi

Så gott folk, hoppas ni inte somnade. Kände bara för att sprudla med mig lite. Det kryper i hela kroppen. Just nu känns det, Fan vad jag är bra :yoparty

Där fick du Mathias på Kramérs :7peta

Och sist men inte minst.Tack så himla mycket till "Kul på Hjul" Stefan-two-times och till Elin. Och TACK Lars N i Kinna som "gav" mig kortet. Och min sambo som orkat med både irritation, pladder och tårar. Å sist men inte minst till min pappa som övn.kört med mig massor.

*over and out*

Här har du en till som råkat ut för denna mathias på kramers fast jag kör lätt. men jag tänker fan inte byta skola bara för att en idiot säger att jag behöver miljontals lektioner. Jag gjorde det felet att bara tog ett paket med 5 lektioner och det var inge bra, har två kompisar som går på samma skola och dom har kört lite mer än mej och vipps så var dom klara för uppkörning, till mej säger dom att om jag ska räkna med ett kort denna säsongen behövs lektioner. a vesst säger jag och bokar 2 till. får la se va han säger på tisdag när jag har kört 9 timmar (+ typ lika mkt bakpå när andra kör). En av mina polare har kört 10,5 timmar och den adnra nåt i den stilen och dom är godkända av mathias och skall boka uppkörning. vaffav valde jag kramers för?:finger

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
TomasG skrev:
2345884 Helhet säger du.. ;-)

Det måste vara nåt nytt... :D

Haha patetiska mänska! Jag tycker du skall ringa min vv snubbe jag hade och berätta för honom hur det skall gå till. Du vet ju bättre än han? Haha, sopa!

Då jag till 90% citera honom i det jag sagt så kan du väl spela in ditt samtal med honom också så ajg får höra att han ljugit mig och de andra som körde upp för honom den dagen.. :tummenupp
Jag fick mitt körkort på första försöket, inte du.. då är ju jag bättre förare än dig? :corn

Var inte rädd o svara nu

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Sålda
Måste bara fråga, var det samma Stefan som tidigare körde för Lundens trafikskola? Såg att det var en kawa med i bilden i ett av dina tidigare inlägg han körde nämligen z1000 och elverna z750.

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
Grattis och ta det lungt på vägarna!:pannkyss
Jag tog mitt kort i tisdags förra veckan.Jag körde tre dubbel och en trippel på körskolan så det blev rätt billig,totalt 4800:- .

Började med att köra manöverproven och sen fick jag vänta fyra timmar till uppkörningen,hann bli en hel del skakis innan det var dags.Men det gick hur bra som helst!Det är ju hur kul som helst att vara ute och gasa men man måste ju tänka på att alla andra trafikanter är idioter och inte ser en.:D

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
Goiting skrev:
2271496 Ja vart skall man börja?? :rolleyes:

Det första bemötande jag fick från körskolan var att jag inte skulle klara av att ta kort för obergränsat, tack för den. Jag var för liten (160cm). Men jag sa att jag var där av anledningen att jag ville ta obergr. så jag kunde få köra min underbara hoj annars kunde jag lika väl cykla fram. Så jag gav mig f-n på att klara det. Skam den som ger sig (viket jag har varit på väg att göra flera gånger).
*over and out*

vilket skitsnack..jag är också liten 160cm..varför skulle inte vi klara av det...det går ju för sjutton att sänka hojarna...tur att du är en tuff tjej och inte gav upp..heder åt dig...och grattis...

Dalkullan

joråsåatte
Gick med
15 May 2006
Hoj
Letar
Vurpan 40 skrev:
2383348 vilket skitsnack..jag är också liten 160cm..varför skulle inte vi klara av det...det går ju för sjutton att sänka hojarna...tur att du är en tuff tjej och inte gav upp..heder åt dig...och grattis...

Jag håller med! Jag är 160 cm lång och min körskolelärare sa inget förutom om jag var säker på att jag skulle köra upp på tung och inte mellan. Jag är glad att jag stod på mig. :arsele

Grattis Goiting! Starkt arbetat! :yoparty

Goiting

Gick med
18 Mar 2005
Hoj
CBR 600f -89
avfartsgatan skrev:
2382948 Måste bara fråga, var det samma Stefan som tidigare körde för Lundens trafikskola? Såg att det var en kawa med i bilden i ett av dina tidigare inlägg han körde nämligen z1000 och elverna z750.

För det första, ursäkta det sena svaret :rodnar
Ja det är den Stefan. Och jag fick kört Kawan tack och lov.Vet inte om den finns kvar nu.

Vurpan 40 skrev:
2383348 vilket skitsnack..jag är också liten 160cm..varför skulle inte vi klara av det...det går ju för sjutton att sänka hojarna...tur att du är en tuff tjej och inte gav upp..heder åt dig...och grattis...

Tack så mycket :rofl Det känns gott att höra att vi är fler ;)
Kört hela helgen :yoparty

Dalkullan skrev:
2383414 Jag håller med! Jag är 160 cm lång och min körskolelärare sa inget förutom om jag var säker på att jag skulle köra upp på tung och inte mellan. Jag är glad att jag stod på mig. :arsele

Grattis Goiting! Starkt arbetat! :yoparty

Starkt jobbat tillbaka :yoparty hehe

Last edited:

bergquis

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Honda CB600F Hornet
Hade också Stefan på "kul på hjul"! :tummenupp
Mycket bra lärare och det känns som man kommer långt på varje lektion
Klarade det på första försöket nu i somras. Trodde först inte det skulle gå, med den dåliga statestik som vi har i GBG.

Kul när alla fick visa upp sina regg-papper på uppkörningen, och till mig sa han bara: "du kör stefans hoj eller??" :)

Dessutom Buell1200 att övningsköra med e heller inte fel. :yoparty

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...