Jacka i fel storlek! Får inte byta!!

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Draken skrev:
2300921 Hmmm... Jag jobbar i en Mc butik och skulle personligen aldrig bemöta en kund på det viset! Troligen skulle jag ha försökt att slå två myggor i en smäll.... :)
Jag hade handlöst bytt in jackan mot en som faktiskt passade, om det var så att kunden hade haft den en tur eller två så hade jag sagt att han/hon skulle få betala ett par hundra kronor eller något för att jag i min tur inte kunde sälja den till fullt pris. Kunden hade fått en ny jacka och den kunden som sen köpte den något använda jackan skulle tycka att han/hon gjort en bra affär när den kanske var 400kr billigare än nypris... Två nöjda kunder som sen kan fixa mig fler bra kunder :tungan
Visst man behöver inte byta in en produkt eller ge öppetköp men man kan faktiskt lösa problemet så att alla blir nöjda och glada!
Jag har ett Spyke motard helställ,ca 10 vurpor gammalt.Bara skrapat på ärmar,rygg och ben.Vad får jag i inbyte :)

Lifeabuser

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Suzuki Bandit 600 -95 (SÅLD) letar garage för caféracer-projekt
gunnar_gt750 skrev:
2301034 Något medlidande blir det inte, mest att folk himlar med ögonen över ett orimligt krav.
Man kan inte förvänta sig att få byta en använd vara om det inte är fel på den.

Hade du däremot åkt hem, satt på dig jackan, märkt åfan den passar inte, åkt tillbaka med den (utan att ha den på dig under vägen dit) så hade den varit lika ny och då kunde det gått bra.

Det är samma som om jag köper en hjälm, kommer in i butiken efter en vecka med massa mygg på visiret och vill ha en annan storlek. Börjar man gapa då så är det inte mest röst som vinner utan piketbussen kommer och hämtar dig.

Grejen är den att om man gnäller så brukar de oftast lösa det eller mötas på halva vägen...men jag vill inte vara den som gnäller och jag kan precis förstå dem..det som jag då inte gillar, som sagt, är att det alltid är samma kalla - "inget servicemind" som jag stör mig på. Fast det kanske bara är jag som är dum nog att vilja ha det..jobbar själv i en butik där jag försöker ge kunderna så mycket hjälp och vara så trevlig som det går.

Är det ingen som har nåt som inte redan är sagt eller vill köpa jackan så lägger vi ner tråden..okej?

elliott3

Brutal
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Hånda Tusen ÄRR ÄRR
På Dressmann har de faktiskt ett halvårs öppetköp. SÅDESÅ!!!
Fast deras skinnställ håller inte ett halvår...

Draken

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
Hjälp!!! Vilken ska jag välja!?!?!
DFMSWEDEN skrev:
2300948 jo, men alla bedriver inte en secondhand shop eller hur!
Tänk om det skulle komma in begagnade kläder varje vecka...hur skulle det se ut??
Och för att sedan gå till ytterligheter, så kan det ta förbaskat lång tid att bli av med de där begagnade kläderna.....
I detta fallet så har kunden gjort helt fel i att vänta så länge och dessutom använt den!!
Nä, blocket är det som gäller.

Absolut inte! Det gör inte vi heller men jag kan säga att det händer inte speciellt ofta kanske en gång per år och då är det inte alltid så att plagget faktiskt är använt. Att hjälpa sina kunder är inte fel! Hur många butiker har inte ett reaställ eller rea på hösten/våren osv och hur ofta kommer det inte in folk som ska pruta och få allt till ett reducerat pris????
Om det är så att en butik får inbyten eller returer varje vecka så borde de se över personalen som inte kan sälja rätt grejer till folk! :huvet

DFMSWEDEN

Restless & Wild
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Hyabusa 480+...
Draken skrev:
2301086Om det är så att en butik får inbyten eller returer varje vecka så borde de se över personalen som inte kan sälja rätt grejer till folk! :huvet

Helt rätt draken...MEN det vimlar av folk som köper presenter åt andra istället för presentkort.

Och arbetar man i en större butik med stort utbud och kunden "hjälper" sig själv....då kan detta bli ett stort problem om det dimper in några använda prylar var o varannan månad.

Bäst är väl att prova prylarna innan man köper!!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024