Jag älskar att nysa...

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Pilsner skrev:
Min teori är att ögat när det utsätts för skarpt ljus "förbereder" sig för ett hårdare klimat och ökar vätskningen av ögat. Eftersom ögat är sammankopplat genom bihålor och sånt med näskanalen så ökar även fuktigheten där och det gör att torkat slem och snor löses upp. När det gör det så kittlar det i näsan och man nyser.

Det är min teori i alla fall.
Men är det tårvätskeproduktionen som utlöser nysningen? I så fall borde man nysa av att skära lök.

MikkE

Guest
jag sitter nu här och nyset lite.. det är verkligen skönt. men inte lika roligt när jag snöt ner dataskärmen. den "bara kom" liksom

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Kay skrev:
Sitter o pillar mig i näsan med en penna tills jag nyser. Tror jag nyst 10ggr nu, ögonen rinner och jag e rätt snorig i näsan. Nu blir nysningarna helt förlamande och låter "Ptschyyyyaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh" lite som en drog, som utlöser en mental orgasm. Fler som håller på såhär ibland? :3freak

Haha, du är inte klok Kay :D Ny film på G kanske? :tungan

Jussi

Nu med mindre hår
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Gixxer 750, Husqvarna TE510
Nej nej nej det är ju soljuset som kittlar näshåren JUH därför nyser man.Om man håller ner näshålen mot marken så nyser man inte ... sådeså :)

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
vafa är det här för tråd!! swedie! har han sin g punkt i näsan elle va e det frågan om??pennan i näsan?? :) wtf

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Mavve skrev:
Man förlorar över 100.000(hundratusen) hjärnceller vid bara en nysning.....

Tanka ner dig och sen är du halvt hjärndöd om du fortsätter i den stilen Kay. Kom gärna med resultatet efter en månad med sådan syssla :rolleyes:

Har faktiskt hått på såhär ett tag... Jag hoppas det föds nya eller nåt :tungan

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1000R 07
Jag nyser när jag äter mörk choklad.. men bara en gång. Äter jag en till sen så nyser jag inte mer :va

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Villee skrev:
Ok nie rätt sjuka, men en konstig grej jag upptäckte i veckan var att när man poka i örat me sån där petare så blev man typ irriterad i strupen av någon konstig anledning så man börja torrhosta.

Japp, det har jag vetat sedan barnsben :) Det retar nerver i örat som är sammankopplade med det som ger hostreflexer. På samma sätt som om man blir slickad på kinden eller utsidan av örat och det rycker till i höften eller foten :D

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Tofast4Hjo skrev:
Kay, ska jag trycka till finnen med en penna, råd du store :Bugar

Tjo Hjo! :p
Du ska inte klämma den, den blir bara större andra omgången. Stoppa in en bommulstuss med sprit i näsan och låt sitta ett tag. Morgonen därpå är den mindre: Upprepa!

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Kay skrev:
Nu e jag nog inne på min 20e gång, och nu låter jag inte nysningarna gå igenom, jag håller inne nysningarna nu, så ploppar ögonen till på nåt sätt. Sjukt skönt.

Sök hjälp för fan...illa kvickt!!! :3freak

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Kay skrev:
Sitter o pillar mig i näsan med en penna tills jag nyser. Tror jag nyst 10ggr nu, ögonen rinner och jag e rätt snorig i näsan. Nu blir nysningarna helt förlamande och låter "Ptschyyyyaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh" lite som en drog, som utlöser en mental orgasm. Fler som håller på såhär ibland? :3freak

Hur gör man? Ge mig en step-by-step-guide!!

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Jag kommer att göra en instruktionsvideo tror jag, nån dag i veckan, om hur man nyser sig till lycka.

Optimalt

+ + + + +
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
cbr 1000 -06
När ni ändå är i farten med era orgier... testa att nysa med ögonen öppna, (nej, dom hoppar inte ut) det går bara inte hur mycket man än vill.

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
mb skrev:
Skumt att vissa nyser av plötsligt solljus. Har aldrig lyckats lista ut hur det hänger ihop.

Hepp, här var det många teorier.

Fenomenet är genetiskt betingat, och beror helt enkelt på att när man kommer ut ur den mörka grottan och träffas av solljuset, vill kroppen nysa ut dammet från grottan. Enkelt och självklart.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln