Stupid Nissan..
Inte orkat krångla mig in i den uppkopplade biten på bilen men tänkte jag skulle göra ett försök, man bör nog vara minst ingenjör jag inte är för detta. Finns typ 2, 3 fyra appar (by Nissan) men tyckte jag valde rätt. Registrera mig, skulle lägga in VIN, scanna kunde man/modärnt men nä.
**Hittar inte fordonet till det här kontot** eller nåt sånt, nä det är ju det jag försöker lägga till.. idiot.
Knappar runt, testar olika appar, faq, scanna och manuellt till den grad att mobilen autoifyller mitt ch.nr på 17 tecken numera men icke. Något utländskt forum förklarar att man först måste regga sig på Nissan kundsida eller vad det är, stod f-n inte i någon faq i.a.f. men det är väl bara jag.
Steg 1: Fyll i VIN.
*smack* ENTER
VIN är redan registrerat på annan användare, kontakta oss på +46...
-Hej!
-Hej, det fungerar inte för att...
-Jag ser att din bil är från oktober -19 för vi har 2 eller ja 3 (eller fyra) appar och från maj -19 är det den här som gäller.
-Ok. (visa sig fel för hon trodde det var en annan bilmodell.. ?)
-Men när jag ska regga här nu står det att förmodat föregående ägare har kvar denna på sitt konto.
-Aha ja, ja det är ganska vanligt.
(börja i den änden då)
-Lösning?
-Jo vi kan såklart plocka bort den gamla användaren men då behöver vi en bild på reg.beviset där ditt namn och ch.nr eller reg.nr. syns.
-Ok, prassel, prassel, nä har bara förra ägarens och mitt förra i bilen logiskt nog men.. hemma.
-Jag mejlar dig och så svarar du på det mejlet med bilden.
-Check, så fort jag kommer hem.
Hemma 17:15 och i mejlet framgick det att dom arbetar fram till 17:00.
10:04 idagen efter får jag bekräftelse att dom tagit emot mitt photoshop och återkommer så fort* (*nä) dom tagit bort gamla användaren. Intet nytt 4 timmar senare.
Fortsättning följer, kanske.
I sommar när vi var ute på lite semesteri landet till landet hade vi Milton med oss såklart, jag kom på att tantens Jeep gick bra att låsa med motorn igång så han kunde ha det bra med ac på när vi var ute på lite viktiga ärenden. Hjärtat var livrädd att bilfan skulle autostoppa medan vi var borta så det blev inga längre pass för Milton själv i bilen men det fungera i vilket fall prima. Tomgångsregler i all ära men djurets välmående smäller naturligtvis högre punkt
Elskåpan är i.a.f. halvsmart, den kan jag köra ac på när den är avstängd men strulet är att om sladden inte är i så går den bara i 15 min. Hm.. helt på egen hand har jag räknat ut att bilfan inte går att låsa med tändning på i någon form, det finns inga låspinnar eller knappar på dörrarnas insida dock en lås/lås upp på instrumentbrädan.
Kollar om det finns något trix i instruktionsboken.
Går inte..
Går inte..
Går inte..
Nä..
Nä...
Nej.
Men man kan välja om ett tryck på fjärren ska låsa upp en eller alla dörrar.
Kung.
Programmerar om avancerade funktioner, går att göra i en annanpartsapp men var ganska enkel procedur med fjärr o dörr o knapp,tror jag.
Låser bilen
Låser upp bara förardörren med ett knapptryck(två för samtliga).
Startar motorn, går ur och stänger dörren.
Nu kan jag låsa förardörren med nyckeln och bilfan är igång och låst.
Försöker låsa upp med fjärren, nä! Det fungera fan inte utan då måste jag även låsa upp med nyckeln för den lyssnar inte på fjärren åt något håll igång.
Ska kolla om det går att kopiera upp en "vanlig" nyckel, nödnyckeln i fjärren vet man ju är tänkt att användas 5 gånger någonsin. Jaja, går i.a f. lämna det så att Milton har det bäst i värmen.
Stupid Nissan.
Kung Milton: