Kool, dom hade väl 5-10 mil el (jag har bara kört gårdagens) men vad är specen i eldrift på en tjuga?
Jaa det är väl för att ägarna inte förstår att man måste justera dom där stötstängerna vid tankning och en gång mellan varje.
Btw, jag hittade gubbe bredvid en ballast på golvet där bak när jag städa nu. Hur var det nu igen, är det när dom svettas som det är lugnt?
Har inte soptömning förrän nästa torsdag nämligen.
Har du räknat ut vad det kostade per mil när du laddade? Kul att jämföra mot bensin/diesel
Jag och frugan hämtade hem farsans släp förra året, och jag var lite osäker på vilket tryck det skulle vara i sulorna, det hade visserligen gått igenom någon slags bilbesiktning dagen innan med 0,5 bar, men det kändes inte rätt. Hon kom fram till att det skulle vara 3,5, så jag pumpade på, och vi har kört allt möjligt, från tungt till lätt, i lite momsat sådär. Nu när jag skulle sätta på sommardäcken läste jag på vad som stod på däcksidan, max tillåtet tryck var visst 2,5 barSatt dubbfria på när jag hämta den så nu lefty tightya jag ditt sommarhjulen och örna iväg till macken. Man vet ju att biltillverkarna inte kan ett skit om ringtryck, alltid för låga rekommendationer och inget vet varför. 2.5 bar runtom vet vi proffs fungerar på mycket så jag ställde in displajjen på 2.6 och varva runt. Nöjd o belåten efter detta öppna jag dörren för att se vad idioterna rekommenderar enl. klisterlappen.. 2.9 bar runtom.
Jag börja om och ställde in displajjen på 3.0 bar, man vet ju att biltillverkarna...
Du har ju även en hel del förluster i batteriet, kostnad för att ladda upp det helt enkelt, det blir ju en hel del värme i det också.Fast när du räknar på laddning hemma sen så får du räkna med att för att få i 20kW så drar du mera från nätet, det är en del förluster i laddningen, det påverkar förvisso inte mycket, och inte alls när du laddar efter vägen då du då betalar ett högre pris, men bara på det som går i batteriet.
Vissa hemmladdboxar var riktigt usla, så pass att man undrade om det inte var en brandrisk med så mycket svinn som blev värme i laddboxen enligt någon undersökning jag såg för något år sedan.
Inte helt i ämnet men nu är jag ju man with a van och har säkert prejjat några långtradare av vägen.. ja i.a.f. vilka vidskepliga speglar är något att ha? Biltemas som man fäster ovan eller under har jag testat någon gång och dom är skräp. Små runda gissar jag är just små för mitt tycke, även sett att tema har några (ej runda) som är tänkta sitta i nedre hörnet men vet inte om dom är någe bättre.
Behöver inte vara billigast möjliga men inte heller till en kostnad av nya backspegelar. Någon med tips?
Jo det är inte så mycket att välja på utan vidvinkel men passagerarsidan kan jag vrida skallen ur led och kommer ändå inte se, det heter väl döda vinkeln av en anledning? I rusningstrafik är det även trevligt att ha koll på bromsljusen framför samtidigt.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |