Jag är kort

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Hejsan. Går i tankar på att köpa antingen en CBR-600rr eller en ZX-6rr.
Bara ett problem, jag är kort.... 172cm. Tror ni det blir något problem för mig med min längd? Cykeln går ju att sänka, men det går inte att höjja mig =).
Jaja, tacksam för åsikter.

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1
Em tjej-polare till mig övnings kör på en cbr600f hon är 155cm lång :D

Vi slängde sadeln i ett dike så gick det bra :tummenupp

Är du 172cm kan du åka på vilken hoj du vill :)

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
*pustar ut* Vilken tur då. Då får vi väl se om det blir något köp i år, eller om det bli nästa år. Måste nog sälja min mustang först.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Hinkas skrev:
Bara ett problem, jag är kort.... 172cm. Tror ni det blir något problem för mig med min längd? Cykeln går ju att sänka, men det går inte att höjja mig =).

de e vad jag e o jag kör en nsr 125 o en cbr 600f så kör på du... :tummenupp

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
OK. Det låter schysst, då får jag väl åka och kika på en sådan hojj då. Tror att jag får åka ner till Järvsö och kika på en CBR då...

Gildemeister

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
GSXR 750 -01, Jardine slipon, KN Filter och Power Commander
Hinkas skrev:

Jag anser att det borde inte vara några problem för dig att köra dessa hojar. Saken är den att jag är 1.66 och kör en
GSX 750R -99 som har en sadelhöjd på 83 cm, dvs ½ min kroppslängd. Det funkar alldeles utmärk att köra, stanna osv.
Den är inte sänkt eller förändrad på annat sätt så det borde funka för dig också.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Sluta larva dig jag är bara 175 och jag har aldrig haft problem på någon någon hoj, det blir nog inte besvärligt fören du är under 160?.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Inget illa menat men i onsdags så va där en kille som va säkert ett huvudkortare än mig.. han körde en R1a... och hans.."tjej" åkte bak på han o de va inga problem

om den nu skulle vara så hög så får du va noga med att luta åt rätt håll när du ska stanna... :tummenupp

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Ja precis =).
Neh skälet till att jag tog upp detta är att min flickvän inte är speciellt överförtjust i att jag ska inhandla mer dyra saker...
Lade nyligen ner ca 50k på tv & stereo, 24k på dator etc etc....
Och sedan säger hon att jag har för korta ben =). Men jag får väl ta och överbevisa henne, jag har ju kört en 125'a cross som jag och brorsan delade på, och eftersom han var huvudet längre än mig var den ganska hög. Fick stå på tå när jag stannade, på ena foten alltså. Men då hade ju den en sitt höjd på bra mycket mer än så. Säkert 2dm högre eller nått =)

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Ja det finns ju fina platåskor =). Kanske köpa en 1dm platå tå =). Frågan är bara hur jag ska få in foten under växelpetaren =).

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Sådärja, Var hem och provsatt brorsan 200cc enduro. Den har en sitthöjd på 1m, och dämparna fes inte ihop nånting när jag satte mig på. Då nådde jag backen med höger stortå =). Så då vet jag att det inte är några problem med en hoj med sitt höjd på 82cm =).
Ska kanske kika på en CBR-600rr i helgen. Får se om jag har tid.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Hightuned skrev:
Sluta larva dig jag är bara 175 och jag har aldrig haft problem på någon någon hoj, det blir nog inte besvärligt fören du är under 160?.

eller 166 *host*
eller så kanske man skulle göra förlängning av benen, de e ju de som krånglar till det hela:)

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Hinkas skrev:

Då är du exakt lika lång som jag. Ser iofs inte mig själv som sådär jättekort... Trodde också att man behövde va rätt lång för att köra större hojar i början, men det är inga som helst problem så länge man undviker gigantiskt förhöjda motardar eller liknande. Exempelvis firebladen är en av de högre sportmaskinerna, men lätta på bakfjädringen lite så går det som smort :tummenupp

mcgalningen

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
ZX10
inte är du för kort, du kan nog välja på många olika hojar.
det är klart att din flickvän säger att du har korta ben om hon inte tycker att du ska ha någon.

klart du ska ha hoj, du får väll byta flickvän i värsta fall.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Så sant som de e sagt..
om du har en bra försäkring så kan du ju försöka få henne stulen o få ut en ny.. :p :p :fakta

mcgalningen skrev:
klart du ska ha hoj, du får väll byta flickvän i värsta fall.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...