Jag är rädd för kvinnor!

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Tråden var ju guld; se så, fortsätt nu!
DancingLock.gif

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
(låtsaspappa, vad i hela friden är det? En pappa är väl en pappa på gott och/eller ont, eller finns han inte på riktigt, Molgan kanske?).

Visst var du och/eller jag inne på den lösningen i någon liknande diskussion vi deltog i för ngt år sen? I övrigt är jag inte så säker på att vi var överens, (vilket är överskattat när det är diskussion).

Borde definitivt vara utgångsläget!!

Jo, det har vi nog diskuterat förr. Men som sagt, hur mycket än vuxna hävdar att dom sätter kidsen först...ser man gång efter annan barnen hamna i kläm och få betala priset för sina föräldrars egoism. :rolleyes:

Låtaspappa = plastpappa = den/dom man/män som mamman väljer att leva med och som möjligvis bryr sig om barnet mer än den man som planterade sina spermier i kvinnan så att barnen blev till.

Det är så förbannat tragiskt att man vill fan i mig böla en skvätt. För det finns faktiskt kvinnor...som VILL att deras barn ska träffa sina farsor, men farsorna är så upptagna med sina nya familjer att den första ungen lixom inte får plats.

//M

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
En till som tror sig veta allt, och som är övertygad om att dens gissningar är sanningen.. Håller med, det är tragiskt.

Men givetvis har du rätt i dina gissningar, du är ju man! Självklart var det jag som blev lämnad, jag är ju kvinna, och skulle inte kunna kasta ut en man. Hur skulle jag då överleva???

Men hur fan tänker du? Tidigt sa du att du inte kände dig träffad och för nu övriga kvinnors talan (inte övriga i tråden då dessa inte verkar hålla med dig).

Jag resonerar utifrån egenupplevda erfarenheter och du är ombud för andra människor du aldrig har träffat. Är det någon här vars trovärdighet är questionable så är det väl din?

Jo, det har vi nog diskuterat förr. Men som sagt, hur mycket än vuxna hävdar att dom sätter kidsen först...ser man gång efter annan barnen hamna i kläm och få betala priset för sina föräldrars egoism. :rolleyes:

Så är det oftast tragiskt nog. Jag hävdar att det börjar innan ungen bakats SAS.

Låtaspappa = plastpappa = den/dom man/män som mamman väljer att leva med och som möjligvis bryr sig om barnet mer än den man som planterade sina spermier i kvinnan så att barnen blev till.

Det är så förbannat tragiskt att man vill fan i mig böla en skvätt. För det finns faktiskt kvinnor...som VILL att deras barn ska träffa sina farsor, men farsorna är så upptagna med sina nya familjer att den första ungen lixom inte får plats.

//M

Och allt detta är frukterna av det förebyggande beteende Jag ifrågasätter. Om 2 som inte ska leva med varann skaffar barn så blir resultatet en variation av missöden av olika kaliber och det är barnen som får betala.

Last edited:

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Nu har man läst hela denna tråd.. och vilket liv!

En till....

Kanske dags för en vetenskaplig studie parallellt med den som undersöker varför alla fotbollstjejer är gey...

Varför saknar en sådan majoritet av hojkvinnorna allt vad moderskänslor och barnlängtan heter.

Lägg till som möjligt spår.
- Dom tror/vet att MC-killar gillar såna tjejer som inte vill ha barn.

vänta lite här... tjejerna på sh är jätte trevliga och gulliga (passar jag på att säga innan jag får helvete), men vem har sagt att grupptryck bara förekommer i tonåren?:näsblod hur många killar har inte sagt här att de inte vill ha en tjej som tjatar om ungar.. och för den delen hur många killar säger att de inte vill ha ungar över huvud taget här?

Folk babblar mycket för att bli uppskattade.

Och allt detta är frukterna av det förebyggande beteende Jag ifrågasätter. Om 2 som inte ska leva med varann skaffar barn så blir resultatet en variation av missöden av olika kaliber och det är barnen som får betala.

ok nu kanske inte jag hängde med här riktigt.. men sa inte någon att det iofösej kan vara så att man gillade varandra från början och ville leva och ha barn tillsammans och så sket det sig på senare?:va

Last edited:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
ok nu kanske inte jag hängde med här riktigt.. men sa inte någon att det iofösej kan vara så att man gillade varandra från början och ville leva och ha barn tillsammans och så sket det sig på senare?:va

Jo....och då tycker jag, att man ska ifrågasätta dom...istället för dom som inte vill ha några barn.

Jag blev ifrågasatt av en kille, som har 4 barn med 3 olika tjejer, vid den tidpunkten 3 med två olika, varav att när det 3:de barnet precis fötts, alltså det andra barnet med andra kärringen så separerade dom när ungen var typ 3veckor, för att sen bli ihop igen, när mamman bott ett tag med en annan kille.

Men när ungen var typ 1 år så separerade dom igen, och nu han har en ny unge med en 3:de kärring.

Vad är oddsen på att det håller.?? Kan inte folk ha lite självinsikt någon gång.
Vad är det för fel på att ha en fungerande relation.

Vad kärringen med dom 2 barnen gör vet jag inte, men hon tillhör väl skaran med dom "ensamstående"

Hur som helst....när han frågade mig...så ställde jag motfrågan "Man kanske ska fråga sig varför vissa skaffar barn istället" Då blev det tvärtyst.!!

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
För det finns faktiskt kvinnor...som VILL att deras barn ska träffa sina farsor, men farsorna är så upptagna med sina nya familjer att den första ungen lixom inte får plats.

//M

Helt klart finns det det och de fädrar som struntar i sina tidigare barn har inte många cent att hämta hos mig. Har man varit med om det roliga så tar man konsekvenserna av skojet med.

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Jo....och då tycker jag, att man ska ifrågasätta dom...istället för dom som inte vill ha några barn.

Jag blev ifrågasatt av en kille, som har 4 barn med 3 olika tjejer, vid den tidpunkten 3 med två olika, varav att när det 3:de barnet precis fötts, alltså det andra barnet med andra kärringen så separerade dom när ungen var typ 3veckor, för att sen bli ihop igen, när mamman bott ett tag med en annan kille.

Men när ungen var typ 1 år så separerade dom igen, och nu han har en ny unge med en 3:de kärring.

Vad är oddsen på att det håller.?? Kan inte folk ha lite självinsikt någon gång.
Vad är det för fel på att ha en fungerande relation.

Vad kärringen med dom 2 barnen gör vet jag inte, men hon tillhör väl skaran med dom "ensamstående"

Hur som helst....när han frågade mig...så ställde jag motfrågan "Man kanske ska fråga sig varför vissa skaffar barn istället" Då blev det tvärtyst.!!

ja, då är det väll en fråga om det verkligen är rätt person som teo nämnde.. då har man inte levt tillsammans tillräckligt länge och har inte upplevt hur partnern egentligen är.

Även om jag är ung har jag hört och sätt mycket.. och något jag tror är viktigt är att man inte skaffar barn när man fortfarande är "nykär" och bara ser allt fint och bra hos partnern. Inte för ens man kan se allt sämre hos partnern, men faktiskt känner utan tvivel att man faktiskt skulle kunna leva med detta och känna mig lycklig, så ska man inte skaffa barn. Helt enkelt det stadiet som man brukar kalla "när ny-kärleken lagt sig".

För vissa kan det ta 1-2 år, för vissa kan det kanske ta mer än 10 att nå det stadiet(om man är extrem).

Och så länge man blåser upp och dramatiserar saker i livet(gäller även killar) tror jag heller inte man är redo och det finns det många även i 30 års åldern som gör. Tror man ska känna att allt flyter på i livet och man har faktiskt tid för något nytt och det har inte folk som dramatiserar då de gärna är väldigt självupptagna

Men man kan fortfarande alltid vara jefla säker men så skiter det sig ändå.
Men när det blir så får man nog bara ta det och gå vidare:)

Visdoms ord:
Om vi var säkra på allt i livet skulle inte livet vara spännande:tummenupp

Last edited:

0scar

Guest
Där tror jag faktiskt att du har fel!

Jag känner till enbart ETT fall där snubben skiter i att betala underhållet, vilket ändå inte drabbar barnen/modern då dom får sina pengar ändå, utan bara spär på snubbens skuld till kronofogden.

Däremot känner jag till väldigt många mödrar som försvårar umgänget för fäderna på alla sätt dom kan.

Det kanske skulle vara vanligare med fäder som djävlas med sina ex om dom gavs möjlighet till det genom att bli huvudvårdnadshavare och få möjligheten att ta ungarna och sticka, eller att det verkligen drabbade modern om dom gav fan i att betala underhållet.

Undantagen är möjligen fäder med utländsk bakgrund som tar barnen och sticker till sina primitiva hemländer där modern inte har en chans i helvetet att få igen ungarna.

Same shit, kanner ocksa till flertalet kjolfolk som gor sitt basta for att forsvara livet for hanen hon valde som pappa till sina ungar. Dom ar tyvarr fler an par som i samrad gor sitt basta for att ungen ska slippa kanna sig som ett ping-pong-boll... Men dom manniskorna har jag inte mkt overs for, det ar dom som skapar framtida ligister, fucked-up unga manniskor med snevriden syn pa varlden, relationer och sunda varderingar.

Allt det dar eviga bajskastandet grundar sig i egoism, folk ar ute efter enbart det som gynnar dom bast. Helt utan en tanke pa hur andra manniskor (ens egna barn i detta fallet...) paverkas av ens garningar.

Det var da ett javla liv om detta, fran att traden handlade om en stackars grabb som vilt generaliserar och far kvinnor till antingen halvpsykotiska mamma-wannabees som inte drar sig for fula knep i sitt barnaalstrande, eller till butchiga SH-slampor...

Om apgrabben nu har haft sa daliga erfarenheter av chicks i sin omgivning, kanske han ska borja fiska i andra polar? Istallet for att tro pa Aftonhorans statement att det ar varje kvinnans ratt att tvinga sin partner till faderskap, och darmed ar alla honor av ondo.

Vem som helst fattar ju att dom dar kvinnorna ar en minoritet, aven om de flesta rakat pa en eller annan rabiat brud som tror stenhart pa "biologiska klockan".

Idag ar samhallsnormen helt annan an for 50 ar sen, och karnfamiljen bestandsdelar ar helt andra an da... Min personliga asikt har inte utveckligen gatt at ratt hall i den punkten. Folk skaffar barn helt utan en tanke pa att det ar en atagande for livet... Inte bara for stunden, bara for att det ar sa myspysigt med "karleksbarn".

Jag ar en halvgammal karring (27), och borjar numera vara lite trovardig nar jag sager att jag inte kanner/hor eller paverkas av den dar biologiska klockan. Det racker att se sig omkring, allt tjafs om dagis, foraldradagar, VAB, courtsittings, delade vardnader och varannan-helg parenting och annat skit later inte direkt lockande och overskuggar latt det positiva med yngla av sig.

Men vem vet, jag kanske ocksa vaxer upp och andrar mig (sasom som alla allsmaktiga foraldrar garna pastar) senare i livet.

Har dock svart att tanka mig vilja ha ungar utan en stabil grund att sta pa, med ett langvarigt forhallande i bakgrunden och med en kille som tar upp den saken utan att staka sig, fa kallsvettningar och flacka med blicken.

Och framfor allt, skulle han onska sig ett fritt liv utan atanganden i form av barn, forstar jag inte hur nagon skulle kunna vara sa respektlos att satta honom i den sitsen medvetet?:confused: Vad ar det for javla satt behandla folk pa?

Lika lite skulle jag tala att han onskade dra mig till gyn for att satta in coil (som nagon stjarna har tidigare forslagit) bara for att vara pa den sakra sidan att jag verkligen skyddar mig och inte lurar han. Vad ar det for folk ni hanger med om sapass drastiska losningar kravs for att inte hamna i klistret?

Vill man ha barn, se da till gora det med en partner som vill det ocksa. Eller anvand spermadonator... Vad som helst sa lange det inte innebar ytterligare ett fucked up-barn som fatt betala for sina foraldrars egoism.

Last edited:

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Blir mörkrädd över kärnfamiljsfanatismen i den här tråden...
Inte fan behöver ungen bli förstörd bara för att föräldrarna inte håller ihop! Tvärtom är jag övertygad om att de allra flesta ungar till skilda föräldrar klarar sej alldeles utmärkt i livet.

Som samhället ser ut går det nog också mer och mer mot seriemonogami där man skaffar en partner (och kanske ungar) och sedan går vidare till nästa partner. Detta är en POSITIV samhällsutveckling på många sätt, bl.a. eftersom det avdramatiserar "det brustna förhållandet!" Därmed kan personerna lättare gå skilda vägar innan det gått så långt att de börjat hata varandra, och därmed kan de lättare hålla en seriös kontakt för barnens bästa.

/ Wunder = för kärnfamiljens avskaffande som samhällsnorm.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Inte fan behöver ungen bli förstörd bara för att föräldrarna inte håller ihop! Tvärtom är jag övertygad om att de allra flesta ungar till skilda föräldrar klarar sej alldeles utmärkt i livet.

Som samhället ser ut går det nog också mer och mer mot seriemonogami där man skaffar en partner (och kanske ungar) och sedan går vidare till nästa partner. Detta är en POSITIV samhällsutveckling på många sätt, bl.a. eftersom det avdramatiserar "det brustna förhållandet!" Därmed kan personerna lättare gå skilda vägar innan det gått så långt att de börjat hata varandra, och därmed kan de lättare hålla en seriös kontakt för barnens bästa.

Precis, ibland funkar det helt enkelt inte. Finns folk som varit tillsammans många år och helt enkelt vuxit ifrån varandra, så bara för att man varit tillsammans länge är det ingen garanti att det kommer funger för alltid.

Ibland kan en seperation vara bättre om dom vuxna konstant bråkar och gör det till ett helvete för ungen. Skillnaden är väl dom som gör det till en vana att seperera och föröka sig med nya partners konstant.

Tyvärr (?) är kärleken ett spel och det är inte alltid man kan gå ut som vinnare. Iom det handlar om flera personer så blir det oftast någon som blir ett offer. Det man ska undvika är att göra barnet till offret.

Gabor

Guest

:Bugar och:klappar...när föräldrar inte drar jämt så är det bättre att dessa mår bra på var sitt håll.
Barnen mår bra om föräldrar mår bra.

Kvinnor är listigare än män, därför blir män lurade till stordåd, vad det än må vara, "alltså är kvinnor farliga.

" pussypower it is "

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
....."alltså är kvinnor farliga.

" pussypower it is "

Varpå tråden startades.

Den har dock styrts in på vårdnadstvister och där har Jag inte så mycket att komma med då jag aldrig tänker sätta mig i en. (ingen ide att leverera ett "men det kan du väl inte veta heller")

När snormakaken är urklämd är det väl bara att göra det bästa av situationen. Jag hade däremot en hel rad funderingar om gängse resonemang innan bullen gräddas sas.

Jag betonar det jag själv sa om att allt ska ske för ungens bästa vid en separation även borde gälla innan den liggs till då det inte alls tog fäste. Det ÄR egoistiskt att "ska ha barn" om situationen alls inte funkar.

Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Mina föräldrar skilde sig när jag inte var särskilt gammal. Jag tror det var den bästa lösningen.

Jag TROR inte jag är en sämre människa för att mina föräldrar valde att gå skilda vägar? :va

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Har tidigare diskuterats om curling- och helikopterföräldrar. Tänker man efter är det ett under att 60-70 talens generationer har överlevt.:gnissla

Våra barnsängar var målade med blybaserad färg.

Vi hade inga barnsäkra medicinflaskor, dörrar eller skåp, och när vi cyklade bar ingen av oss hjälm.

Vi drack vatten från trädgårdsslangen och inte ur flaskor.

Vi delade gärna en läsk med andra och drack ur samma flaska, utan att någon rent faktiskt dog av det.

Vi använde timmar på att bygga lådbilar av gamla skrotade saker, och körde i full fart ned för backen, bara för att lite senare komma på att vi hade glömt att sätta på bromsar.

Efter några turer i diket lärde vi oss att lösa problemet.

Vi gick ut tidigt om morgonen för att! leka ute hela dagen, och kom hem först när gatubelysningen blev tänd. Ingen kunde få fatt i oss på hela dagen
-
ingen mobiltelefon.

Vi hade inget Playstation, Nintendo eller X-boxar - i det hela taget inga TV-spel, inte 99 TV-kanaler, inget surround-sound, inga mobiltelefoner,hemdatorer eller chatrooms på internet.

Vi hade vänner! Vi gick ut och fann dem!

Vi ramlade ned från träd, skar oss, bröt armar och ben, slog ut tänder, men ingen blev stämd efter dessa olyckor. Det var olyckor. Inga andra kunde få skulden - bara vi själva. Kommer du ihåg olyckorna?

Vi slogs, blev gula och blå och lärde oss att komma över det.

Vi hittade på lekar med pinnar och tennisbollar och åt jord och gräs. Till trots för alla varningar, så var det inte många ögon som blev utstuckna,och gräset växte inte inuti oss i resten av våra liv.

Vi cyklade och gick hem till varandra, bankade på dörren, gick rakt in och blandade oss i samtalet. Vissa elever var inte så kvicka som andra i skolan, så de föll igenom och var tvungna att gå om ett år.

Vi fick äta jordnötter. Åkte bil utan bälte (med föräldrar som rökte i
bilen) Fick aldrig skjuts utan fick ta oss själva gående eller per cykel. Ritade med tuschpennor med ämnen som är helt förbjudna idag..

Denna generation har fostrat några av de mest riskvilliga, de bästa problemlösare och investerare någonsin. De sista 50 åren har varit en explosion av nya idéer.

Vi hade frihet, fiasko, succéer och ansvar, och vi lärde oss att förhålla oss till alltihop.

Last edited:

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Har tidigare diskuterats om curling- och helikopterföräldrar. Tänker man efter är det ett under att 60-70 talens generationer har överlevt.:gnissla

Våra barnsängar var målade med blybaserad färg.

Vi hade inga barnsäkra medicinflaskor, dörrar eller skåp, och när vi cyklade bar ingen av oss hjälm.

Vi drack vatten från trädgårdsslangen och inte ur flaskor

.........

"ja du, mariiia-clara.. du veeet ju så vel att det var bättre förr i tiden..":tantröst
:rolleyes:

Nä men seriöst kan jag ändå hålla med dig om att min generation är ganska bortskämt och jag skulle faktiskt våga kalla det generationen som gud glömde(eller kanske till och med den han la sig i för mycket).. Men de som kommer klara sig ur denna generation och en dag få barn tror jag kommer vara extra tydliga i att uppfostra barnen med att tänka på sina val så man inte blir för fast vid att all teknik gör allt åt en. Det hoppas jag på iaf.

0scar

Guest
Mina föräldrar skilde sig när jag inte var särskilt gammal. Jag tror det var den bästa lösningen.

Jag TROR inte jag är en sämre människa för att mina föräldrar valde att gå skilda vägar? :va

Ingen har sagt det heller, att folk uppvaxta med skilda foraldrar ar samre manniskor. Finns buntvis med exemplar som bevis. Men dom kommer fran dom hemmen dar foraldrarna skilts at i samrad, gjort sitt basta for att underlatta for ungen och framfor allt: Skitit i att smutskasta varandra.

Hur tror du en unge uppvaxt med diverse plastmammor/-pappor i evigt ping pong-spel, jamt fa hora skit om sin mamma/pappa fran den andra parten, och slapats in och ut i vardnadstvister, blir?

Fordelen med sana skilsmassor ar val att en del ungar darifran vaxer upp med vetskapen hur sjuk deras uppvaxt var, och bar med sig den i ett beslut aldrig utsatta SINA barn for det. Sjalvinsikt kallas det.

Vad jag ville ha sagt att det garna slutar i nasty skilsmassor, brak och ett helvete for ungen nar BORJAN pa det hela var ett tilllurat barnaavel. Istallet for ett medvetet beslut eller onskad handelse, for bada parterna.

Nuff said om detta, aterga till att diskutera hur laskiga hondjuren ar.:tummenupp

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Ingen har sagt det heller, att folk uppvaxta med skilda foraldrar ar samre manniskor. Finns buntvis med exemplar som bevis. Men dom kommer fran dom hemmen dar foraldrarna skilts at i samrad, gjort sitt basta for att underlatta for ungen och framfor allt: Skitit i att smutskasta varandra.

Hur tror du en unge uppvaxt med diverse plastmammor/-pappor i evigt ping pong-spel, jamt fa hora skit om sin mamma/pappa fran den andra parten, och slapats in och ut i vardnadstvister, blir?

Fordelen med sana skilsmassor ar val att en del ungar darifran vaxer upp med vetskapen hur sjuk deras uppvaxt var, och bar med sig den i ett beslut aldrig utsatta SINA barn for det. Sjalvinsikt kallas det.

Vad jag ville ha sagt att det garna slutar i nasty skilsmassor, brak och ett helvete for ungen nar BORJAN pa det hela var ett tilllurat barnaavel. Istallet for ett medvetet beslut eller onskad handelse, for bada parterna.

Nuff said om detta, aterga till att diskutera hur laskiga hondjuren ar.:tummenupp

Tja, farsan träffade jag varannan helg. Inte mer. Han jobbade i stockholm och var således borta vardagar.

Morsan klagade jämnt på vilket svin han var.
Farsan förklarade alltid hur otacksam morsan var.

Morsan hade vid tidpunkten uselt med pengar till följd av diskbråck. Vissa veckor var det makaroner och korv som gällde. Märkeskläder var bara glömma :rolleyes:

Var väl när jag började 7an och flyttade till farsan som något började hända och de började inse att de var tvugna att komma överens. Nuförtiden kommer de ganska bra överens.

Jag tror fortfarande inte jag är en sämre människa :va

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Tja, farsan träffade jag varannan helg. Inte mer. Han jobbade i stockholm och var således borta vardagar.

Morsan klagade jämnt på vilket svin han var.
Farsan förklarade alltid hur otacksam morsan var.

Morsan hade vid tidpunkten uselt med pengar till följd av diskbråck. Vissa veckor var det makaroner och korv som gällde. Märkeskläder var bara glömma :rolleyes:

Var väl när jag började 7an och flyttade till farsan som något började hända och de började inse att de var tvugna att komma överens. Nuförtiden kommer de ganska bra överens.

Jag tror fortfarande inte jag är en sämre människa :va
Mina föreldrar uppförde sig lika, men är fortfarande gifta, tror det skada mig mer!

För övrigt är min signatur ett citat från ett ex efter att jag stilsamt försökt förklara att hon faktiskt inte kunde styra ALLT i mitt liv och få allt som hon ville, samma person kallade mig huvudverk -helt jävla omöjlig att bli av med, efter att jag gjort slut :confused

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping