Artikel som kom ut bara för några dagar sedan..
http://www.e24.se/pengar24/dinekonomi/familjeekonomi/artikel_1404875.e24
(låtsaspappa, vad i hela friden är det? En pappa är väl en pappa på gott och/eller ont, eller finns han inte på riktigt, Molgan kanske?).
Visst var du och/eller jag inne på den lösningen i någon liknande diskussion vi deltog i för ngt år sen? I övrigt är jag inte så säker på att vi var överens, (vilket är överskattat när det är diskussion).
Borde definitivt vara utgångsläget!!
En till som tror sig veta allt, och som är övertygad om att dens gissningar är sanningen.. Håller med, det är tragiskt.
Men givetvis har du rätt i dina gissningar, du är ju man! Självklart var det jag som blev lämnad, jag är ju kvinna, och skulle inte kunna kasta ut en man. Hur skulle jag då överleva???
Jo, det har vi nog diskuterat förr. Men som sagt, hur mycket än vuxna hävdar att dom sätter kidsen först...ser man gång efter annan barnen hamna i kläm och få betala priset för sina föräldrars egoism.
Låtaspappa = plastpappa = den/dom man/män som mamman väljer att leva med och som möjligvis bryr sig om barnet mer än den man som planterade sina spermier i kvinnan så att barnen blev till.
Det är så förbannat tragiskt att man vill fan i mig böla en skvätt. För det finns faktiskt kvinnor...som VILL att deras barn ska träffa sina farsor, men farsorna är så upptagna med sina nya familjer att den första ungen lixom inte får plats.
//M
En till....
Kanske dags för en vetenskaplig studie parallellt med den som undersöker varför alla fotbollstjejer är gey...
Varför saknar en sådan majoritet av hojkvinnorna allt vad moderskänslor och barnlängtan heter.
Lägg till som möjligt spår.
- Dom tror/vet att MC-killar gillar såna tjejer som inte vill ha barn.
Och allt detta är frukterna av det förebyggande beteende Jag ifrågasätter. Om 2 som inte ska leva med varann skaffar barn så blir resultatet en variation av missöden av olika kaliber och det är barnen som får betala.
ok nu kanske inte jag hängde med här riktigt.. men sa inte någon att det iofösej kan vara så att man gillade varandra från början och ville leva och ha barn tillsammans och så sket det sig på senare?
För det finns faktiskt kvinnor...som VILL att deras barn ska träffa sina farsor, men farsorna är så upptagna med sina nya familjer att den första ungen lixom inte får plats.
//M
Jo....och då tycker jag, att man ska ifrågasätta dom...istället för dom som inte vill ha några barn.
Jag blev ifrågasatt av en kille, som har 4 barn med 3 olika tjejer, vid den tidpunkten 3 med två olika, varav att när det 3:de barnet precis fötts, alltså det andra barnet med andra kärringen så separerade dom när ungen var typ 3veckor, för att sen bli ihop igen, när mamman bott ett tag med en annan kille.
Men när ungen var typ 1 år så separerade dom igen, och nu han har en ny unge med en 3:de kärring.
Vad är oddsen på att det håller.?? Kan inte folk ha lite självinsikt någon gång.
Vad är det för fel på att ha en fungerande relation.
Vad kärringen med dom 2 barnen gör vet jag inte, men hon tillhör väl skaran med dom "ensamstående"
Hur som helst....när han frågade mig...så ställde jag motfrågan "Man kanske ska fråga sig varför vissa skaffar barn istället" Då blev det tvärtyst.!!
Där tror jag faktiskt att du har fel!
Jag känner till enbart ETT fall där snubben skiter i att betala underhållet, vilket ändå inte drabbar barnen/modern då dom får sina pengar ändå, utan bara spär på snubbens skuld till kronofogden.
Däremot känner jag till väldigt många mödrar som försvårar umgänget för fäderna på alla sätt dom kan.
Det kanske skulle vara vanligare med fäder som djävlas med sina ex om dom gavs möjlighet till det genom att bli huvudvårdnadshavare och få möjligheten att ta ungarna och sticka, eller att det verkligen drabbade modern om dom gav fan i att betala underhållet.
Undantagen är möjligen fäder med utländsk bakgrund som tar barnen och sticker till sina primitiva hemländer där modern inte har en chans i helvetet att få igen ungarna.
Blir mörkrädd över kärnfamiljsfanatismen i den här tråden...
Inte fan behöver ungen bli förstörd bara för att föräldrarna inte håller ihop! Tvärtom är jag övertygad om att de allra flesta ungar till skilda föräldrar klarar sej alldeles utmärkt i livet.
Som samhället ser ut går det nog också mer och mer mot seriemonogami där man skaffar en partner (och kanske ungar) och sedan går vidare till nästa partner. Detta är en POSITIV samhällsutveckling på många sätt, bl.a. eftersom det avdramatiserar "det brustna förhållandet!" Därmed kan personerna lättare gå skilda vägar innan det gått så långt att de börjat hata varandra, och därmed kan de lättare hålla en seriös kontakt för barnens bästa.
/ Wunder = för kärnfamiljens avskaffande som samhällsnorm.
Blir mörkrädd över kärnfamiljsfanatismen i den här tråden...
Inte fan behöver ungen bli förstörd bara för att föräldrarna inte håller ihop! Tvärtom är jag övertygad om att de allra flesta ungar till skilda föräldrar klarar sej alldeles utmärkt i livet.
Som samhället ser ut går det nog också mer och mer mot seriemonogami där man skaffar en partner (och kanske ungar) och sedan går vidare till nästa partner. Detta är en POSITIV samhällsutveckling på många sätt, bl.a. eftersom det avdramatiserar "det brustna förhållandet!" Därmed kan personerna lättare gå skilda vägar innan det gått så långt att de börjat hata varandra, och därmed kan de lättare hålla en seriös kontakt för barnens bästa.
/ Wunder = för kärnfamiljens avskaffande som samhällsnorm.
....."alltså är kvinnor farliga.
" pussypower it is "
Har tidigare diskuterats om curling- och helikopterföräldrar. Tänker man efter är det ett under att 60-70 talens generationer har överlevt.
Våra barnsängar var målade med blybaserad färg.
Vi hade inga barnsäkra medicinflaskor, dörrar eller skåp, och när vi cyklade bar ingen av oss hjälm.
Vi drack vatten från trädgårdsslangen och inte ur flaskor
.........
Mina föräldrar skilde sig när jag inte var särskilt gammal. Jag tror det var den bästa lösningen.
Jag TROR inte jag är en sämre människa för att mina föräldrar valde att gå skilda vägar?
Ingen har sagt det heller, att folk uppvaxta med skilda foraldrar ar samre manniskor. Finns buntvis med exemplar som bevis. Men dom kommer fran dom hemmen dar foraldrarna skilts at i samrad, gjort sitt basta for att underlatta for ungen och framfor allt: Skitit i att smutskasta varandra.
Hur tror du en unge uppvaxt med diverse plastmammor/-pappor i evigt ping pong-spel, jamt fa hora skit om sin mamma/pappa fran den andra parten, och slapats in och ut i vardnadstvister, blir?
Fordelen med sana skilsmassor ar val att en del ungar darifran vaxer upp med vetskapen hur sjuk deras uppvaxt var, och bar med sig den i ett beslut aldrig utsatta SINA barn for det. Sjalvinsikt kallas det.
Vad jag ville ha sagt att det garna slutar i nasty skilsmassor, brak och ett helvete for ungen nar BORJAN pa det hela var ett tilllurat barnaavel. Istallet for ett medvetet beslut eller onskad handelse, for bada parterna.
Nuff said om detta, aterga till att diskutera hur laskiga hondjuren ar.
Mina föreldrar uppförde sig lika, men är fortfarande gifta, tror det skada mig mer!Tja, farsan träffade jag varannan helg. Inte mer. Han jobbade i stockholm och var således borta vardagar.
Morsan klagade jämnt på vilket svin han var.
Farsan förklarade alltid hur otacksam morsan var.
Morsan hade vid tidpunkten uselt med pengar till följd av diskbråck. Vissa veckor var det makaroner och korv som gällde. Märkeskläder var bara glömma
Var väl när jag började 7an och flyttade till farsan som något började hända och de började inse att de var tvugna att komma överens. Nuförtiden kommer de ganska bra överens.
Jag tror fortfarande inte jag är en sämre människa
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |