Köpte min R6:a 03 för två månader sedan, älskar den, och i torsdags fick jag äntligen körkoret. SKITGLAD så klart. I söndags tvättade o vaxa jag hojen och gav den kärlek, ställde in den i garaget vid 20-tiden. Nästa kväll kommer jag tillbaka, ska ta en liten tur och vad FAN ser jag??? Några klåpare har försökt att stjäla den!!! Jag är så jävla arg och ledsen för detta, hur FAN kan man hitta på ngt dylikt?! De måste ha spanat in hojen och vetat vart den stog. Värst av allt är att inget är uppbrutet i garaget, de har alltså förmodligen haft nyckel, de har klippt galler på tre ställen och gallret framför hojen var extra uppklippt, så jag fattar ju att det var där de tänkt ta ut den.
Jag undrar ju vad de tänkt göra med hojen??? Sälja, ta delar, busköra, vad??? Någon som har en ide??? Den hade styrlåset i och bromsskivelås. De hade klippt kablarna till displayen och till tändningslåset och dessutom försökt bryta i tändningslåset, utan att få upp det. Vad var tanken med detta? Hade dom tänkt starta den redan i garaget, skivbromslåset satt ju på. Och det är ju startspärr på denna modell, fattade dom inte det?? Måste vara amatörer, för annars hade väl inte hojen stått kvar??
Och vad gör dessa jävla klåpare med hojar som dom lyckas stjäla egentligen??
Verkstad några veckor, 3000 kr självrisk och BYTE av garage...
Hoppas ni får ha era hojar ifred! /Arg Shedevil