Jag är så JÄVLA förbannad!!

SheDevil

Våren är här och hojen på vägen!! :-)
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6-03
:mad:
Köpte min R6:a 03 för två månader sedan, älskar den, och i torsdags fick jag äntligen körkoret. SKITGLAD så klart. I söndags tvättade o vaxa jag hojen och gav den kärlek, ställde in den i garaget vid 20-tiden. Nästa kväll kommer jag tillbaka, ska ta en liten tur och vad FAN ser jag??? Några klåpare har försökt att stjäla den!!! Jag är så jävla arg och ledsen för detta, hur FAN kan man hitta på ngt dylikt?! De måste ha spanat in hojen och vetat vart den stog. Värst av allt är att inget är uppbrutet i garaget, de har alltså förmodligen haft nyckel, de har klippt galler på tre ställen och gallret framför hojen var extra uppklippt, så jag fattar ju att det var där de tänkt ta ut den.

Jag undrar ju vad de tänkt göra med hojen??? Sälja, ta delar, busköra, vad???:va Någon som har en ide??? Den hade styrlåset i och bromsskivelås. De hade klippt kablarna till displayen och till tändningslåset och dessutom försökt bryta i tändningslåset, utan att få upp det. Vad var tanken med detta? Hade dom tänkt starta den redan i garaget, skivbromslåset satt ju på. Och det är ju startspärr på denna modell, fattade dom inte det?? Måste vara amatörer, för annars hade väl inte hojen stått kvar??

Och vad gör dessa jävla klåpare med hojar som dom lyckas stjäla egentligen??

Verkstad några veckor, 3000 kr självrisk och BYTE av garage...

:4skrika Hoppas ni får ha era hojar ifred! /Arg Shedevil

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Mycket trist. Vet hur det är, råkade ut för ett nästan identiskt stöldförsök på R6:an för några år sedan.

sundaman81

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
zx9r-98
Beklagar det som hänt...hoppas du får ha den ifred i fortsättningen.
Jag skulle vilja minera min hoj så att tjyven fick sig en 220V-kyss eller nått när hans äckliga fingrar vidrör min ögonsten.....

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Så jävla kasst när folk försöker sno eller lyckas sno ens saker.
Om jag fick bestämma hade jag också kopplat el till grejerna. Då pillar man en gång och aldrig mer. Eller ett larm som tjuter ända upp till jokkasjärvi.

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
Då dom eg inte gjort mer än förtstört, så låter det ju väldigt amatörsmässigt - så att stycka o sälja låter ganska svårt genomfört för dessa individer. hade det varit 'proffs', så hade nog din ögonsten inte ens funnits kvar =/ . var väl lite tur i oturen att det var klåpare framme. Minera garaget!

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
sundaman81 skrev:
2398809 Beklagar det som hänt...hoppas du får ha den ifred i fortsättningen.
Jag skulle vilja minera min hoj så att tjyven fick sig en 220V-kyss eller nått när hans äckliga fingrar vidrör min ögonsten.....

ställ ut den som bete en kväll och var några kompisar som passar på den , Slagträ och misskandel är bra pekpinne för packet som inte kan hålla fingrarna i styr, + att om du gör jobbet ordentlig behöver du inte oroa dig mer för just dom,

Islam har en bra lag för tjuvar , hugg av dom händerna:tummenupp

SheDevil

Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6-03
Chii skrev:
2398819 ställ ut den som bete en kväll och var några kompisar som passar på den , Slagträ och misskandel är bra pekpinne för packet som inte kan hålla fingrarna i styr, + att om du gör jobbet ordentlig behöver du inte oroa dig mer för just dom,

:tummenupp Haha, skitbra idé! Denna tanke tilltalar mig mycket just nu. Helst skulle jag vilja köra över dom också...

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
SheDevil skrev:
2398825 :tummenupp Haha, skitbra idé! Denna tanke tilltalar mig mycket just nu. Helst skulle jag vilja köra över dom också...

allt är möjligt, bara du fått tag i dom, låt fantasin flöda

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
GSX-R 750
Lika trist varenda gång man hör sånt här...:rolleyes:
Känns som d inte e mkt man kan göra för o förhindra sånt här heller, skulle vara att ha ett strömförande stängsel runt hojen kanske? :cdevil

(Grattis till hojkortet iaf!)

lady

Pratglad
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
Gixxern såld :(
Beklagar!! Hade blivit så sur...låter som dom va ute för att förstöra eller så visste dom inte riktigt själva...idioter!

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
argh, så jävla surt, bor du på första vån/etage? Rulla in hojen i lägenheten, det skulle jag gjort om jag hade bott i tjuvområde!
alt borra upp två öglor i betonggolvet o lås fast hojen i + larma garagedörren(den nya) hoppas det löser sej snabbt med försbolaget!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Chii skrev:
2398819 ställ ut den som bete en kväll och var några kompisar som passar på den , Slagträ och misskandel är bra pekpinne för packet som inte kan hålla fingrarna i styr, + att om du gör jobbet ordentlig behöver du inte oroa dig mer för just dom,

Men sluta nu, det där är så töntigt. Som om tjuven inte är mer beredd än medianmjukisbyxetuffingen liksom. Vilken dålig idé, verkligen. :rofl
Chii skrev:

Ja det är civiliserat. :näsblod

Jolly

Bikerboyz Sthlm
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
GSX-R 1000
En liknande incident hände mig förra helgen. Några hade försökt att rulla iväg hojen med skivbromslåset i och därav orsakat ett stort jack i framskärmen. Sedan så gick de därifrån efter att ha upptäckt att den faktiskt var låst! Obegripligt, varför kollar man inte det först?
Dagen efter åkte jag och köpte en kätting klass 3 som jag drog genom bakhjulet och fast i ett räcke, ABUS grövsta lås, ytterligare ett skivbroms lås samt en komplett videoinspelningsenhet med två kameror, mörkerseende samt rörelsedetektor.
Smile, You're On Candid Camera, motherfucker!
:kulspruta

Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 250 EXC -05, BMW F800S -06
Jag blev tvungen att bygga en sån här för att ha mina hojar i fred.

200kg stål :)

Numera är buren målad och klädd.

Bifogat

• 100_0593_liten.JPG
    100_0593_liten.JPG
    92.2 KB · Visningar: 458

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
Roger_Soderblom skrev:
2399035 Jag blev tvungen att bygga en sån här för att ha mina hojar i fred.

200kg stål :)

Numera är buren målad och klädd.

Åh! Men, var förvarar du din fru nu? Har hon fått en ny?

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
-Jolly- skrev:
2399021 En liknande incident hände mig förra helgen. Några hade försökt att rulla iväg hojen med skivbromslåset i och därav orsakat ett stort jack i framskärmen. Sedan så gick de därifrån efter att ha upptäckt att den faktiskt var låst! Obegripligt, varför kollar man inte det först?
Dagen efter åkte jag och köpte en kätting klass 3 som jag drog genom bakhjulet och fast i ett räcke, ABUS grövsta lås, ytterligare ett skivbroms lås samt en komplett videoinspelningsenhet med två kameror, mörkerseende samt rörelsedetektor.

Fick du bra bild på dom så att du kan känna igen dom?
Funderade på för er som har den i garage skulle kunna montera upp en kamera med rörelsesensor som går igång om nån pundare kommer och bryter? alt en trådlös kamera som går dygnet runt med inspelning etc.

SheDevil

Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6-03
selin skrev:
2399000 Vart hände det här?

Det hände på Bullermyren, Allfarvägen 71, i Tunabyggens garage. Är lite smått förbannad på dem också, därför att de som gått in förmodligen haft nyckel då inget var uppbrutet, de borde inte hyra ut garage till idioter! De har iaf fått klart för sig att jag vill byta garage med omedelbar verkan, finns inte en chans att jag ställer dit den där igen! Så, har du din hoj där, se upp! :tummenner

-Jolly- skrev:
2399021 En liknande incident hände mig förra helgen. Några hade försökt att rulla iväg hojen med skivbromslåset i och därav orsakat ett stort jack i framskärmen. Sedan så gick de därifrån efter att ha upptäckt att den faktiskt var låst! Obegripligt, varför kollar man inte det först?

:pangihuve Men va fan, ska det behöva vara på det här viset??!! Jag tyckte ändå jag var noga som hade styrlås och skivbromslås i, men ICKE. Nej, och klåparidioterna som var på min hoj å försökte sno den kan ju inte heller ha fattat att den var låst! Va fan, ska man sätta dit en stor skylt som pekar ut vart låsen sitter, så de fattar på en gång eller vad ska man göra??? :va

Idioter är det i alla fall och tyvärr verkar detta inte vara allt för ovanligt bland oss sporhojägare. Kan dom inte bara skaffa ett jobb och köpa sig en egen hoj??? /SheDevil

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...