Jag är så JÄVLA förbannad!!

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Exakt samma sak hände min hoj ngn gång under denna veckan. Någon efterbliven idiot i huset eller hans kompisar( gått in med nyckel) vred sönder tändningslåset, tidigare i veckan, vilket upptäcktes först idag *gråta blod... stöldsjälvrisk på 15 000kr..Honda-försäkring*
Väldigt tråkigt, men jag förstår inte hur man kan teckna en försäkring med så hög självrisk...

Sladjan R1

vevaxlar till salu!
Gick med
2 Apr 2008
Hoj
R1 07'
Det är ju värre när de förstör en jävla massa istället för att ta med sig hojen. Även om man låser fast den vid en betongvägg så kan idioterna få för sigg att försöka få loss den och förstöra en hel del....Skadat djur kan man avliva, men va fan gör man med hojen förutom att stå där och vara skitförbannad!
Man kanske ska köpa en bit mark och bygga en jävla bunker med 2 m tjocka betongväggar, kanske krypskyttar på husen i närheten.
Det där med baseball pinnen hade nog varit jävligt skön känsla ;)
Beklagar det som har hänt dig "el diablo"

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Beklagar det som hänt...hoppas du får ha den ifred i fortsättningen.
Jag skulle vilja minera min hoj så att tjyven fick sig en 220V-kyss eller nått när hans äckliga fingrar vidrör min ögonsten.....

Den tanken har ja med haft...tyvärr så had du/jag åkt dit som faen då vi troligen gett tjyvarna men för livet (förhoppningsvis)... :rolleyes:

En gammal skolkamrat gjorde en rätt ball grej när han hade moppe (va ett tag sen) han kopplade en kabel ifrån tändspolen till styret o sen när han parkerade den så tog han helt enkelt bort vänster handtagsgummi...så när någon skulle sno den så kan ni nog räkna ut vad som hände....:yoparty

boki79

bojan
Gick med
13 May 2006
Hoj
2007, Suzuki, GSX-R 1000
du vet inte vart jag kan få tag i ett sådant ?
hemsida osv?

En annan smidig produkt är skivbromslås med inbyggt rörelselarm.
mc_las2.jpg

Har för mig ABUS har ett liknande.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag blev tvungen att bygga en sån här för att ha mina hojar i fred.

200kg stål :)

Numera är buren målad och klädd.

Orkade inte läsa hela tråden, så nån kanske har sagt det förut, men:
Den där buren skulle kanske vara nåt för massproduktion. Eller som beställningsjobb.

Borde gå att bygga en som går att fälla ihop i upplåst tillstånd?

le_man

Medlem
Gick med
18 Jul 2007
Hoj
Honda CBR 600F -97 -Banhoj...trasig..fan..ingen motor nån?, KTM SXC 625, Kawasaki ZX10 R
SÅ jävla tragiskt! ATT folk inte kan jobba ihop och köpa saker själva? Trötta jävlar som tror att bara kan ta..ibland skulle man ha tjänstepistol...hmm..

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
r1 -03
Beklagar det som hänt...hoppas du får ha den ifred i fortsättningen.
Jag skulle vilja minera min hoj så att tjyven fick sig en 220V-kyss eller nått när hans äckliga fingrar vidrör min ögonsten.....

Det skulle ju faktiskt vara genomförbart. Ska ut i garaget och se om man kan ordna nåt sånt :)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
du vet inte vart jag kan få tag i ett sådant ?
hemsida osv?

Kontakta detta företag.
http://www.cesium.se/public/?uri=/public
Jag har inte handlat från dem själv så jag vet inteom man beställer direkt från dem eller via någon återförsäljare...

Den där buren skulle kanske vara nåt för massproduktion. Eller som beställningsjobb.

haha shit, fan va nice. en sån måste ja styra upp!!.. :tummenupp

Samma företag som säljer de där larm-låsen har även MC-burar.
bur7.jpg

Last edited:

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Väldigt tråkigt, men jag förstår inte hur man kan teckna en försäkring med så hög självrisk...

Du kanske förstår att alla andra alternativ var flerfaldigt mycket dyrare?

Det finns inte på min världskarta att gå o förstöra andras egendom, så den tanken tänkte jag aldrig ens. Hittills har jag bokstavligt talat vaktat den med mitt liv och inte lämnat ifrån mig den någonstans. Så händer det hemma. :näsblod

Thomas_34

4 Q
Gick med
28 May 2004
Hoj
Ridley!?
Det är ju säkerligen en männsklig rättighet att stjäla våra cyklar,om man frågar Gambian-Mona:mad:

men hur som,det finns bra billiga larm som kopplas till mob nr dvs larmet går och det ringer på din lur. Detta är då inte mc-larm men ett bra alternativ om man har ngt inlåst.

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Kör upp skiten i lägenheten. Vet en kille som tog med den upp till 3e våningen i hissen och parkerade i köket.

Själv bor man på 29m2 på 4:e våningen, men hojen har sin plats :)

Blir jag tvungen att ställa den ute så är den låst bakom galler med skivbromslås, styrlås, kätting i väggen och larmad.

Bifogat

• IMAGE_043.JPG
    IMAGE_043.JPG
    35.4 KB · Visningar: 71

Tony_M

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Yamaha R6
Jag har själv råkat ut för stöldförsök av hojen. Förmodligen har tjuvarna blivit avbrutna när de höll på. När jag kom ner till parkeringen var tändningslåset uppbrutet och framhjulet stod på en träplatta som var försedd med fyra hjul. Man kan misstänka att tjuvarna vill kunna starta hojen och köra upp den i en lastbil/släp fast det sitter ett lås i bromsskivan. Ett ordentligt lås i bakhjulet kanske löser problemet. Tyvärr verkar det som att man måste plocka in hojen i sovrummet och fästa ett snöre mellan en tand och hojen för att få ha den ifred :D

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati