Jag är så JÄVLA förbannad!!

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
Råkade utför liknande amatörer i början av säsongen. Knackade sönder tändningen & hela styrkronan. varför är beyond me.. hade ju skivlåset på så oavsett om dom fått igång den eller inte skulle dom inte kommit nånvart... IDIOTER! förstår dig till fullo, fan inte kul att punga ut med självrisken för att några småungar/pundare/moraliskt handikappade får lust att ta nåt som inte är deras.

Jolly

Bikerboyz Sthlm
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
GSX-R 1000
SheDevil skrev:
2399071 :pangihuve Men va fan, ska det behöva vara på det här viset??!!

Dessvärre har det ju blivit så. Jag kan bara bli förbannad på mig själv som trodde att jag skulle få betala svindyra, surt intjänade, överbeskattade pengar för en hoj, och sedan få ha den ifred.

Fast man läser ofta på SH om cyklar som blir stulna. Min fråga är : Vart faaaan tar de vägen?????

Är det snorisar som sitter på sin 50CC och tycker "ööhhh goosh den där 1300CC skulle vara en härlig uppgradering, är nog ingen skillnad. Att den sedan står här helt gratis gör ju saken ännu bättre"

Eller är det kriminella killar som började sin bana med att snatta Jenka (ett tuggummi som var väldigt populärt när jag var 50cc, typ förra seklet), som nu precis muckat från sin 26:e visit på något av statens ofrivilliga hälsohem och vill ha ett transportmedel som imponerar på andra fiskmåsar?

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
SheDevil skrev:
2399071 Det hände på Bullermyren, Allfarvägen 71, i Tunabyggens garage. Är lite smått förbannad på dem också, därför att de som gått in förmodligen haft nyckel då inget var uppbrutet, de borde inte hyra ut garage till idioter! De har iaf fått klart för sig att jag vill byta garage med omedelbar verkan, finns inte en chans att jag ställer dit den där igen! Så, har du din hoj där, se upp! :tummenner

Tråkigt, tyvärr är det väl så att det rör sig en hel del löst folk på Bullermyren, no offence. Hoppas att du hittar ett säkrare ställe att förvara hojjen på.

Örnie

Ray.Ban
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Svart 600 Hornet
Chii skrev:
2398819 ställ ut den som bete en kväll och var några kompisar som passar på den , Slagträ och misskandel är bra pekpinne för packet som inte kan hålla fingrarna i styr, + att om du gör jobbet ordentlig behöver du inte oroa dig mer för just dom,

Islam har en bra lag för tjuvar , hugg av dom händerna:tummenupp

där tänkte jag säga något dumt :tummenupp

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Roger_Soderblom skrev:
2399035 Jag blev tvungen att bygga en sån här för att ha mina hojar i fred.

200kg stål :)

Numera är buren målad och klädd.
En sån har jag funderat seriöst på, då jag haft flera stöldförsök samt blivit av med delar som ljuddämpare, koppling mm.

Finns det att köpa nåt dylikt färdigbyggt? Jag skulle slå till direkt om inte priset var för högt.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Last edited:

Runken

kör som om det vore sista gången
Gick med
27 May 2003
Hoj
NV 250 -55
SheDevil skrev:
2398796 :mad:
vaxa jag hojen och gav den kärlek,

:

Det skulle jag vilja se. :)

Sorry att jag spammade, :rolleyes:

Men en sådan där bur verkar ju vara vettigt. 15000 lopper verkar mycket men slipper man skit så är det värt det. Plus att man lär ju kunna sälja vidare buren senare.

Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 250 EXC -05, BMW F800S -06
korvgubbe skrev:
2399333 Det var ju nån här på SH som tänkt bygga(importera?) stålburar för att kränga..

Kolla det här inlägget:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1208294&postcount=1

Edit1:
15.000 spänn var iofs inte sådär överdrivet billigt..

När jag var på spaning förut så fanns det en kille som utvecklade en bur, men priset på den skulle blivit 20000 + moms och den visades upp på en mc-mässa för ett antal år sedan.
Hittade dock inte tillbaks till honom när jag väl fick för mig att skaffa en bur, vet inte om han la ner projektet eller inte, så jag beslutade mig för att bygga själv.

Stålet för mig kostade 3200 med moms, 2000 för låsen.
Sen tillkommer ju så klart en jvla massa annat, eftersom jag inte bara kommer vara nöjd med skalskyddet som det är, jag räknar med ca: 10000 innan kalaset är klart.

För mig kostade den senaste stölden mig 18000, så jag ser det här som en investering som jag dessutom kan sälja senare för en hygglig summa pengar.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Roger_Soderblom skrev:
2399379 När jag var på spaning förut så fanns det en kille som utvecklade en bur, men priset på den skulle blivit 20000 + moms och den visades upp på en mc-mässa för ett antal år sedan.

Vet inte om de säljs fortfarande men på hemsidan står det 10.000:-
Såg faktiskt bättre ut än jag förväntat mig. Sen har jag varken råd eller plats med en sådan själv men annars var tanken god.

http://www.darensteel.com/produkter.php?f=sakerhetsbur&l=se

bur1stor.jpg

bur3stor.jpg

Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 250 EXC -05, BMW F800S -06
För lite mängd stål för min smak, men helt klart en prisvänligare alternativ.

synd att det är ett krav att man måste bulta fast den i golvet.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Roger_Soderblom skrev:
2399425 För lite mängd stål för min smak, men helt klart en prisvänligare alternativ.

synd att det är ett krav att man måste bulta fast den i golvet.

Om man kollar på bilderna verkar det vara "flikar"/kanter i plåten på ramen längst ner. Där emellan borde man väl kunna lägga någon enklare skiva, typ plywood som man sedan ställer hojen på. Då måste de ju lyfta BÅDE buren och Hojen för att kunna flytta eländet. Inte lika säkert men kräver betydligt mer av tjuven.

mikke02

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2006
Hoj
Yamaha FJR 1300
Last edited:

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
SheDevil skrev:
2398796 :mad:

Verkstad några veckor, 3000 kr självrisk och BYTE av garage...

:4skrika Hoppas ni får ha era hojar ifred! /Arg Shedevil
Fy fan lider med dig!! Jag har installerat larm hemma efter alla stölder & innbrott som varit i krokarna. Grattis till Körkortet:yoparty

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
En annan smidig produkt är skivbromslås med inbyggt rörelselarm.
mc_las2.jpg

Har för mig ABUS har ett liknande.

marsva83

I bury those cock-a-roaches!
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
långsammast i ledet
man blir så förbannad av dessa stölder...

fick min bil stulen i förra veckan i gbg...hittades dock några dagar senare, och jag hade turen att den inte var allt för vandaliserad... känns lite skumt nu bara när man måste tjuvkoppla sin egen bil när man ska åka med den..

rah

Förmodligen snyggast
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z750 -06 svart
Kör upp skiten i lägenheten. Vet en kille som tog med den upp till 3e våningen i hissen och parkerade i köket.

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Exakt samma sak hände min hoj ngn gång under denna veckan. Någon efterbliven idiot i huset eller hans kompisar( gått in med nyckel) vred sönder tändningslåset, tidigare i veckan, vilket upptäcktes först idag *gråta blod... stöldsjälvrisk på 15 000kr..Honda-försäkring*

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Fjortisar som inte vet bättre och vill ut på en joyride,proffsen tar med hojen sen ser du den inte igen.

Henrik

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...