Ravetrancer skrev:hade jag haft råd o köpt den så hade den klart som fan körts på tävlingar
Nån som har lite motoruppgifter o vikt på hojen???
Ca 170-180 hk. ca 135 kg.
Ravetrancer skrev:hade jag haft råd o köpt den så hade den klart som fan körts på tävlingar
Nån som har lite motoruppgifter o vikt på hojen???
Ravetrancer skrev:mums, alltså 255kg med mig på och 180hk istället för som det e nu 325kg o 140hk på slangen. Det betyder ju att jag hade kört falken på 35 tider för faaaaan
dom 180hk, e dom på slangen eller motor fresten???
men alltså, varför är dom så svårkörda???Goodstuff skrev:Det är ju alltid en jävla massa hysch-hysch med fabriksmaskiner så det är ju mest spekulationer/antaganden. Effekten ska vara på slangen.
Dessutom är det tvåtaktare och kanske de svåraste maskinerna i världen att köra. Finns ju anledningar till att Rossi sa att han alltid kommer att sakna tvåtakts 500rna.
Ring dem och säg att du är spekulant men du gör inte affär förrän de har bänkat den.
Goodstuff skrev:Wayne Rainey har banrekordet på Anderstorp med en 1990. 1.30.7 om jag inte misstar mig. Med sämre däck än dagens...så de rör på sig.
Ravetrancer skrev:men alltså, varför är dom så svårkörda???
Jag har kollat på mycket gp500 förr oxo när schwants o gubbarna körde, men var inte tekninskt intresserad av hojarna....nån som kan berätta lite om dom o varför just 2-takt e så värre etc?
God Damn.....that reallyoFFkeFF skrev:Hårt trimmade tvåtaktare har väldigt mycket vrid och väldigt mycket effekt, bara det att de är rätt svaga på lägre varv, sen kommer allt.. säg att du har 80hk vid 9000 rpm, och 150 vid 9500, för att sen yla upp till 180hk vid 12500-13000. Elaka effektkurvor
Ravetrancer skrev:God Damn.....that really
men hur håller man sig fast vid en sån hoj då????
Ravetrancer skrev:God Damn.....that really
men hur håller man sig fast vid en sån hoj då????
Goodstuff skrev:Det är ju alltid en jävla massa hysch-hysch med fabriksmaskiner så det är ju mest spekulationer/antaganden. Effekten ska vara på slangen.
Dessutom är det tvåtaktare och kanske de svåraste maskinerna i världen att köra. Finns ju anledningar till att Rossi sa att han alltid kommer att sakna tvåtakts 500rna.
Ring dem och säg att du är spekulant men du gör inte affär förrän de har bänkat den.
Wayne Rainey har banrekordet på Anderstorp med en 1990. 1.30.7 om jag inte misstar mig. Med sämre däck än dagens...så de rör på sig.
Chris Ash skrev:1.31.5 är väl rekordet, 1.30.7 är nog poletiden isf.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|