Jag behöver 58 000 EURO - NU!

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
mums, alltså 255kg med mig på och 180hk:) istället för som det e nu 325kg o 140hk på slangen. Det betyder ju att jag hade kört falken på 35 tider för faaaaan :)

dom 180hk, e dom på slangen eller motor fresten???

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Du tror väll ändå inte att jag skulle ge dig pengarna :fatta! Jag skall ha den själv, bara min, min, min :Bugar :squid

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ravetrancer skrev:
mums, alltså 255kg med mig på och 180hk:) istället för som det e nu 325kg o 140hk på slangen. Det betyder ju att jag hade kört falken på 35 tider för faaaaan :)

dom 180hk, e dom på slangen eller motor fresten???

Det är ju alltid en jävla massa hysch-hysch med fabriksmaskiner så det är ju mest spekulationer/antaganden. Effekten ska vara på slangen.
Dessutom är det tvåtaktare och kanske de svåraste maskinerna i världen att köra. Finns ju anledningar till att Rossi sa att han alltid kommer att sakna tvåtakts 500:eek:rna.

Ring dem och säg att du är spekulant men du gör inte affär förrän de har bänkat den. :D

Wayne Rainey har banrekordet på Anderstorp med en 1990. 1.30.7 om jag inte misstar mig. Med sämre däck än dagens...så de rör på sig.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goodstuff skrev:
Det är ju alltid en jävla massa hysch-hysch med fabriksmaskiner så det är ju mest spekulationer/antaganden. Effekten ska vara på slangen.
Dessutom är det tvåtaktare och kanske de svåraste maskinerna i världen att köra. Finns ju anledningar till att Rossi sa att han alltid kommer att sakna tvåtakts 500:eek:rna.

Ring dem och säg att du är spekulant men du gör inte affär förrän de har bänkat den. :D
men alltså, varför är dom så svårkörda???
Jag har kollat på mycket gp500 förr oxo när schwants o gubbarna körde, men var inte tekninskt intresserad av hojarna....nån som kan berätta lite om dom o varför just 2-takt e så värre etc? :)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Goodstuff skrev:
Wayne Rainey har banrekordet på Anderstorp med en 1990. 1.30.7 om jag inte misstar mig. Med sämre däck än dagens...så de rör på sig.

Dessutom har jag för mig att det åktes 1.29.x av schwantz på kvalet..

Flåklypa

Il tempo gigante
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R6...skrapad både styrbord och babord.
Bara det att dom heter Screamer och Big Bang gör att man kissar på sig....

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Ravetrancer skrev:
men alltså, varför är dom så svårkörda???
Jag har kollat på mycket gp500 förr oxo när schwants o gubbarna körde, men var inte tekninskt intresserad av hojarna....nån som kan berätta lite om dom o varför just 2-takt e så värre etc? :)

Hårt trimmade tvåtaktare har väldigt mycket vrid och väldigt mycket effekt, bara det att de är rätt svaga på lägre varv, sen kommer allt.. säg att du har 80hk vid 9000 rpm, och 150 vid 9500, för att sen yla upp till 180hk vid 12500-13000. Elaka effektkurvor :)

edit: Dessutom i ett lätt chassi med geometri som fått din r1'a att likna en chopper..

Last edited:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
oFFkeFF skrev:
Hårt trimmade tvåtaktare har väldigt mycket vrid och väldigt mycket effekt, bara det att de är rätt svaga på lägre varv, sen kommer allt.. säg att du har 80hk vid 9000 rpm, och 150 vid 9500, för att sen yla upp till 180hk vid 12500-13000. Elaka effektkurvor :)
God Damn.....that really :yoparty :yoparty :yoparty

men hur håller man sig fast vid en sån hoj då????

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Ravetrancer skrev:
God Damn.....that really :yoparty :yoparty :yoparty

men hur håller man sig fast vid en sån hoj då????

Försök komma över en video med nått lämpligt rejs där Schwanz var i form så får du se på en fantom till förare som försöker brottas med nått som verkar snudd på okörbart.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Goodstuff skrev:

1.31.5 är väl rekordet, 1.30.7 är nog poletiden isf.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024