Jag (Du) Klarade uppkörningen/teorin

PeeWee

Ska ja dansa nykter måste ja va bra full
Gick med
9 Aug 2005
Ort
Gislaved
Hoj
CBR 600 f -99
Speedsoda skrev:
Jag fick en anmärkning på mitt rondellkörande på min uppkörning... Kuggade dock inte, men det kan ju vara värt å tänka på.
ta en körlektion, kom ihåg noga vad körledaren säger och jobba på dina svaga punkter....

Ja lyckades glömma svänga av vid en korsning... kanske va de tack vare min vits i början som gjorde att ja klarade mig utan anmärkning! ;) :lol
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Nu får alla säga Grattis till Skotten som idag klarade A1 kortet!

:banana :cpparty
 

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Hemma
Hoj
Snabb
Idag fixade man uppkörningen då. :) SKitglad, fast jag körde 30 en km på 50 väg i stan och dundrade fram i bostadsområdet och klömde kolla mej för en gång, killen jag skörde med var skön, han sa innan vi började att "nu ska vi köra mc och inte nån jävla en moped, är de 90 så är de 90 inte 80 och är de 50 så är de 50 inte 40, sen så ska ni inte köra med en pinne som markerar en meter från vägkanten, slicka kurvorna." jag drog på och körde för glatta livet, dundrade fram i 70 på grusvägar (!) med offroaden, trivdes. :)

Så i sommar kanske ni möter mej.. :) eller blir omkörda kanske tom. ;)

Tips till alla som ska köra, gör ni en tappe, se till att vara tydliga nästa gång då bryr han sej inte i tabben och ser att du egentligen vet vad du skulle ha gjort.

**Kan föresten tillägga att för 1,5 månader sen när jag körde upp så avbröt trafikläraren uppkörningen med fler IG än G och klassade mej som "trafikfara", 4 körlektioner senare kör man upp felfritt.
 
Last edited:

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Härnösand
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
underbart

Det är en jäkla skön känsla då man har klara det :D och får allt i handen!å bara få sätta sig på hojen! å dra iväg :D åka långt är så jäkla skönt! å göra en omkörning är härligt som hälst! bara glider för bi dom lite lätt på gasen ;D men en skiten 740 måste han växla & gasa botten ju :Dhaha!
 

PeeWee

Ska ja dansa nykter måste ja va bra full
Gick med
9 Aug 2005
Ort
Gislaved
Hoj
CBR 600 f -99
Wiilhelm skrev:
låt höra vitsen?
:tungan


Han kollade att hjälmen satt hårt, annars kunde mitt huve få fina märken, sa han. Varpå ja sa att de går å fixa te me lite sandpapper, skithusapapper för rambo! :lol
 

DALLe^

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2005
Ort
Bromölla
Hoj
2004 KTM 400exc
Wiilhelm skrev:
:( jag vill också ha köjkjot ska köra upp den 3 okt.. måste nog skjuta upp den har inte kört nåt än.... nån som har nåra tips till själv uppkörningen?





:( jag vill också ha köjkjot ska köra upp den 3 okt.. måste nog skjuta upp den har inte kört nåt än.... nån som har nåra tips till själv uppkörningen? nåt folk ofta kuggar på osv?


Okej du måste tänka på plaseringen på vägen du ska inte ligga för långt ut o kanterna alltså ska du ligga i mitten av ditt körfält!
det gjortde iaf jag och jag klarade det :) OCH KÖR FAN INTE FÖRSNABBT!
 

DALLe^

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2005
Ort
Bromölla
Hoj
2004 KTM 400exc
Wiilhelm skrev:
:( jag vill också ha köjkjot ska köra upp den 3 okt.. måste nog skjuta upp den har inte kört nåt än.... nån som har nåra tips till själv uppkörningen?





:( jag vill också ha köjkjot ska köra upp den 3 okt.. måste nog skjuta upp den har inte kört nåt än.... nån som har nåra tips till själv uppkörningen? nåt folk ofta kuggar på osv?


Okej du måste tänka på plaseringen på vägen du ska inte ligga för långt ut i kanterna alltså ska du ligga i mitten av ditt körfält!
det gjortde iaf jag och jag klarade det :) OCH KÖR FAN INTE FÖRSNABBT!
 

Mighty Leif

Real men play with pucks....NOT BALLS!
Gick med
7 Jul 2005
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki kxf 250 -07
klarade inte uppkörnigen igår :( men jag klarade teoriprovet den 18 aug :banana
 

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Orsa
Hoj
Aprilia Tuono -07
Färjestad skrev:
klarade inte uppkörnigen igår :( men jag klarade teoriprovet den 18 aug :banana

Det är sånt som händer när man håller på färjestad :tomten

Nä men det var tråkigt... :( vad kuggade du dig på?
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top