Jag fick 1 mån fängelse för fortkörning!

Vb

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2010
Hoj
Yamahahaha
Du förtjänar ett mycket större straff än det du fick!! Sådana som du borde inte köra hoj, har sett en del av de där löjliga filmerna och tycker att det borde räknas som dråpförsök, därför att i den där hastigheten blir du en projektil som klyver oskyldiga förare i trafiken. Det är dråpförsök! :mad:

Moralkärringar var mycket gulligare 2008 :rodnar

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Hej, fick tips om att denna tråd hade hoppat upp igen.
Jag har slutat köra sporthoj för rätt länge sedan.
Efter denna händelse fortsatte jag åka fort men jag hamnade i en helt sjuk jakt uppe i stockholm där rejält många snutbilar var inblandade och det gick extremt mycket snabbare än jag var bekväm med. Kom undan men nöd och näppe och bestämde mig direkt för att helt sluta köra på detta sätt. Satte ut annons på hojen dagen efter och har inte åkt fort på sporthoj sens dess. Numer är jag helt motocrossfixerad och gasar på crossbanorna istället. Mycket roligare och säkrare.

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Jag kan tillägga att det var både denna sista snutjakt samt att jag börjat köra cross som fick mig att sluta. Jag kände mig typ odödligt när jag körde sporthoj men när jag började köra cross upptäckte jag att man kunde skada sig som fan bara man går omkull i låga farter och då blev det inte lika kul att köra sporthoj längre. Innan jag började köra cross kändes det som ett dataspel att köra sporthoj. Man bara gasade järnet och det kändes lugnt på något konstigt sätt.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Om man har kommit till insikt som du gjorde nu så har det förmodligen även räddat livet på dig och kanske även medtrafikanter. Ha gott! :)

sjukihuve

lite snett är också rakt
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
yamaha xj6
Får en att tänka till, Jag hade nog gjort samma sak som du, Kört allt vad jag kunnat och hoppas på det bästa. Tror du är en del av en minoritet som åkt fast,

Se saken från ljusa sidan du körde inte ihjäl dig

"Se saken från ljusa sidan du körde inte ihjäl någon ANNAN". Hade han kört ihjäl sig hade jag varken tyckt synd om han, är man med leken får man leken tåla.. Däremot ska man inte blanda in sig med medtrafikanter som han utsätter fara för.

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
"Se saken från ljusa sidan du körde inte ihjäl någon ANNAN". Hade han kört ihjäl sig hade jag varken tyckt synd om han, är man med leken får man leken tåla.. Däremot ska man inte blanda in sig med medtrafikanter som han utsätter fara för.

"Blanda sig med med medtrafikanter??" det måste man ju om man ska köra ihjäl nån DirecKt!!!! :dummer

Med vänlig hälsning

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Hoj
En STOR plastraket.
Köra fort i rätt sammanhang om möjlighet och vana finns för denna fortkörning är ju alltid kul men att försöka smita när man blir påkommen med denna hobby är ju aningen överkurs för detta lagbrott. :crash

Last edited:
Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...