Jag har en sjuk historia från IF.
I våras när jag "som vanligt" kollade runt bland försäkringsbolagen, så skickade jag en offertförfrågan, via nätet, till bl,a IF (jag har ena bilen försäkrad där).
Jag uppgav
allt som var intressant, dvs:
Regnr, hojmärke & typ, effekt, tjvikt, kör med säkerhetsställ, eget garage, persnr, bostadsadress osv.
Efter två dagar fick jag ett mail som sa att jag skulle få betala 1760kr/helår/helförsäkring, för min R1a(?!)
Jag ringde genast upp för att få bekräftelse och fick ett positivt svar!!
Jag frågade igen om det verkligen kunde vara sant och förklarade vad det var för typ av hoj och vad försäkringen brukar kosta.
Jag fick då till svar:
-"Kul för dej då", och att jag kunde få ner premien ytterligare om jag ställde av på vintern(!!!?) "Jo visst" sa jag (skitnöjd), slog till och tecknade genast försäkring.
Ringde samtidigt polaren som kör Ninja och även han ringde IF.... ~18000kr/helår... VTF? :-(
Försäkringsbrevet dök så småning om upp.......
Fel regnr, Offroadare från -82, dock en Yamaha, hehe, men jag är ju inte ens ägare till hojen?!
Mailade handläggaren som beklagade att hon hade misstagit sej..... PÅ VADÅ?? Alla uppgifter fanns ju med, någonstans borde väl en "klocka ha ringt till"?
Ringde upp för att räta ut saken:
-Nää det måste blivit något fel....
-Jaha, så hur mycket skulle "en riktig" premie bli på R1an då?
-17550kr/helår.
-Nää, det är ju mycket mer än vad jag betalar hos "Hansa".
-Jaha säger tjejen..... Betyder det att du vill säga upp försäkringen då?
-Döö?!... Nää, jag väljer ju givetvis att behålla en försäkring på en hoj som inte är min....
Vad är det för kriterier på jobbet som försäkringshandläggare egentligen??