Jag gillar frukostflingor, hur ska jag välja?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Äter gärna flingor istället för mat ibland, det går fort och jag blir mätt! Blir ett par stora skålar med Cornflakes som jag även skär ner massa banan-bitar i.

Är detta dåligt för kroppen att göra så här?
Finns det bättre grejer som tex Musli?
Vad kan jag lägga till i flingorna för att öka "värdet" av en portion med flingor?

Andra tips? :tummenupp

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Müsli är "det bästa", speciellt fullkornsvarianterna. Men vill man liva upp det lite kan man pytsa i lite Frosties kårnflakisar (innehåller massor med socker!) samt lite frukt/nötter.

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Havrefras is the shit. Mycket mindre socker. Annars funkar ju en knäckemacka med makrill i tomatsås på.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Corn flakes är ofta sötade och innehåller dessutom naturligt rätt snabba kolhydrater. Toppa med en halv liter mjölk och du har fått i dig mer kalorier än en vettig middag utan att för den skull ha blivit särskilt mätt....

Müsli är ofta betydligt bättre men köp i så fall en utan tillsatt socker även om de ofta är lite trista......

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Cheerios nesquick nedquick duo coco pops! OMG mMMM vill ha! FLingor is the shit! Har alltid skånemejeriers vanilj yoghurt till!!!

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Flingor = godis/snacks

Ja....i alla fall dom som är överösta med socker, honung, chocklad..eller you name it. :rolleyes:

Bättre att smula ett gott knäckebröd över filen. Kan inte bli mer nyttigt, och för att få lite smak kan man slänga ett par matskedar med hemlagad lingonsylt i. GOTT!

//M

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Är det inte ganska lustigt att Cornflakes togs fram för att motverka onani? Iaf enligt alla historieböcker, skulle det vara fel så berätta gärna om det är en skröna.

EDIT: lite läsning:
John Harvey Kellogg var både intresserad av mat och var sexrådgivare. Han skapade mat som skulle förstärka hälsan och minska intresset för sex.

Herr Kellogg tyckte att sex var vedervärdigt och förblev i celibat till och med sedan han gift sig. Det allra värsta var ändå onani, tyckte Kellogg. Han menade att onani ledde till spetälska, tuberkulos, hjärtsjukdomar, epilepsi, närsynthet, galenskap, idioti och till döden. Han sa också att onani hade lett till blyghet hos en del människor, till onaturlig skallighet, en förkärlek för starkt kryddad mat, runda axlar och finnar.

Inte undra på att vi ser ut som vi gör...

Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Som sagt, jag äter inte coco-pops, frosties eller liknande med mkt socker. I Vanliga orginalet av Cornflakes är det inte speciellt mkt socker, och frukten tillsätter jag själv.

Men musli är ju en annan variant, ska testa nån naturell variant. Vad ska jag toppa med eller funkar banan bra? Russin? Några bra kombinationer?

Anledningen till att det blir endel flingor är att mina dagliga mål med mat är väldigt ojämna. Det är kanske inte så bra i längden, men till det positiva hör att jag har ett liv som ändras från dag till dag! Därför kan jag komma hem och behöver nått snabbt, oavsett tid på dygnet. Då blir det Cornflakes och banan :)

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Som sagt, jag äter inte coco-pops, frosties eller liknande med mkt socker. I Vanliga orginalet av Cornflakes är det inte speciellt mkt socker, och frukten tillsätter jag själv.

Men musli är ju en annan variant, ska testa nån naturell variant. Vad ska jag toppa med eller funkar banan bra? Russin? Några bra kombinationer?

Anledningen till att det blir endel flingor är att mina dagliga mål med mat är väldigt ojämna. Det är kanske inte så bra i längden, men till det positiva hör att jag har ett liv som ändras från dag till dag! Därför kan jag komma hem och behöver nått snabbt, oavsett tid på dygnet. Då blir det Cornflakes och banan :)

Det finns mängder av god o nyttig mat som tar 10 minuter att laga, do it!

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Fan, gör nudlar eller något istället! Inte så nyttigt kanske, men det är gott. Scrambled eggs? Det är galet gott med lite skinka på.

Finns ju massor, kolla efter den här kokboken där det fanns massor av "snabb mat" man kunde laga.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Men jag lagar mat!
Finns bara många tillfällen där jag är hemma 15min, och sedan sticker iväg igen! Kan inte ha så mkt råvarer hemma heller till stor matlagning...
Så skit i vad jag BÖR göra, bra musli-lösningar efterlyses :D

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Personligen gillar jag ALLBRANN, men varvar med Müsli och Special K red berries (Tjejens favvo).

Annars kan jag lyxa till det på helgerna med All Brann Choklad.. Ingen jätteskillnad i sammansättningen, bara 1g mer kolhydrater per 100g jämfört med vanlig allbrann.

Eller så blir det Bacon & ägg med färsk apelsinjuice, kaffe och nygräddad baguette. :D

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Havrefras och fil är skiten. :) Är alltid stressad på morgonen, så det är rocknrollfrullen här hemma, ibland lyxar man med en kopp te. :D

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!