Jag har hittat ett fel...

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Zana skrev:
ÅHH NEEEJ!!! Jag upptäckte precis att min hoj inte ens har neutrallägeslampa!! Hur ska jag nu våga släppa ut kopplingshandtaget??

Och sen märkte jag att den inte har varvräknare? Hur ska jag nu kunna åka, jag har ju ingen aning om när jag ska växla utan varvräknare!!! För hur är det nu? Man växlar alltså när den når 3500rpm eller???

Guuuud så jobbigt!!!

Nån som vet var man köper varvräknare, växelindikator och neutrallampa till min hoj? Hmm...

Skit också, nu när du började prata om det upptäckte jag att jag har ingenting av det du skrivar heller.

Jag har ju dessutom inget parkeringsljus går det bra att parkera ändå?

Smirre

Ny medlem
Gick med
19 May 2004
Hoj
KTM 640smr -06
Skäggis skrev:
Man trycker på en knapp och sen kör man och växlar genom alla växlar och vips så är den inställd. Mycket enkelt. Om man drevar om hojjen så får man göra om samma procedur.

Ahaa.. där ser man. Tyckte inte den såg så avancerad ut på bilden.. Men you live and you learn :tummenupp

Maciver

None
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
VFR -08
Okej, okej.
På min gamla -84a satt en indikator och det är just det att när men ligger i 6:an och vill lägga i den igen som man vill liksom ha bort. Men men man lär sig väll med tiden har bara haft den i ca 36 timmar nu ju.

Jaja men vad är väll en fis i rymden.

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Jag skulle behøva en sådan mojang, jag vet nestan alldrig vikket gir jag har i.....

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
sandstream skrev:
Tror inte du pallar att hålla samma tempo som jag :tungan ;)

Det tror inte jag heller, jag vet ju inte ens vilken växel använder. Jag ställer mig i depån o spanar in din teknik istället. :fyllisar

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Arctic#1 skrev:
Jag skulle behøva en sådan mojang, jag vet nestan alldrig vikket gir jag har i.....
Inte jag heller, men det spelar ju absolut ingen roll, det viktiga är ju att man ligger i rätt varvtalsområde, sen om det är fyran eller femman man har i för tillfället är ju ganska ointressant.

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
Maciver skrev:
..redan på min "nya" hoj. :tungan
Den saknar växel indikator, det finns bara en lampa som visar att den ligger i neutral.

Vet någon om det finns nått kit man kan köpa och sätta på bågen.
Den ska alltså visa vilken växel man ligger i.

Det är en Suzuki GSX 750 F -01

Växelindikator? Vad ska Du med en sån till?? Oj Nu ligger jag på femman nu måste jag växla upp!!! Lyssna på hojen istället när Du kör, den skriker om du ligger på fel växel.

SportBike=ingen växelindikator
Touringhoj (Åsna) =Växelindikator

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Blue skrev:
Skit också, nu när du började prata om det upptäckte jag att jag har ingenting av det du skrivar heller.

Jag har ju dessutom inget parkeringsljus går det bra att parkera ändå?

Jävlar!!! Det har ju inte jag heller!!

Jag har inga blinkers heller, tror du man kan svänga då? Blir det inte lätt så att man råkar svänga åt fel håll om man inte använder blinkers... Gud va nojjigt!!

Jag har ingen startmotor heller, hur i helsike ska jag starta motorn då!!??

Sen har jag ingen ABS, hur ska jag våga bromsa utan att låsa hjulen... Shit!!

Jag har inte heller bensinmätare, hur ska jag våga åka runt. Tänk om jag får bensinstopp!!

Hur ska det gå!!??

:D

GSX1100FRAD

Guzzi med hängpattar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bumse och urgixxer
Folk kan ställa de absolut dummaste frågor men de förtjänar väl ändå ett vettigt svar?
Om man nu vill ha växelindikator på hojen och frågar om det finns ngn möjlighet att fixa det så behöver man väl inte bli hånad?
På den där touringkälken går det ju dessutom att lösa rätt så smärtfritt med givaren från dino GSXerna

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
GSX1100FRAD skrev:
Folk kan ställa de absolut dummaste frågor men de förtjänar väl ändå ett vettigt svar?
Om man nu vill ha växelindikator på hojen och frågar om det finns ngn möjlighet att fixa det så behöver man väl inte bli hånad?
På den där touringkälken går det ju dessutom att lösa rätt så smärtfritt med givaren från dino GSXerna

Säger du bara för du har säkert också en vxlindikator.. haha

GSX1100FRAD

Guzzi med hängpattar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bumse och urgixxer
Har inte haft ngn växelindikator sedan min gamla 400 från hedenhös.
Finner själv ingen anledning till att ha det heller! Om man däremot vill ha en så är det ett djävla sätt att håna ngn för det, folk får väl extra utrusta sina hojar med vad faan de vill!
Angående extravikt så väger själva givaren samma som original +- ett par gram, de är nämligen utvändigt identiska med original, det som skiljer är några metallbleck invändigt. Dessutom så känner du ingen skillnad ens på ett par kg på en 240kg tung hoj(fulltankad)

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...