stranglefoot
Medlem
Min suzuki 750 från 81 har den där meningslösa prylen!
Zana skrev:ÅHH NEEEJ!!! Jag upptäckte precis att min hoj inte ens har neutrallägeslampa!! Hur ska jag nu våga släppa ut kopplingshandtaget??
Och sen märkte jag att den inte har varvräknare? Hur ska jag nu kunna åka, jag har ju ingen aning om när jag ska växla utan varvräknare!!! För hur är det nu? Man växlar alltså när den når 3500rpm eller???
Guuuud så jobbigt!!!
Nån som vet var man köper varvräknare, växelindikator och neutrallampa till min hoj? Hmm...
Skäggis skrev:Man trycker på en knapp och sen kör man och växlar genom alla växlar och vips så är den inställd. Mycket enkelt. Om man drevar om hojjen så får man göra om samma procedur.
Jopp, klart nöjd, fast man har hittat några fel efter 20 mil idag.red_ninja skrev:hehe, det är nog inget som du inte kan leva med! *s* hojen funkar bra i övrigt???
sandstream skrev:Tror inte du pallar att hålla samma tempo som jag![]()
![]()
Inte jag heller, men det spelar ju absolut ingen roll, det viktiga är ju att man ligger i rätt varvtalsområde, sen om det är fyran eller femman man har i för tillfället är ju ganska ointressant.Arctic#1 skrev:Jag skulle behøva en sådan mojang, jag vet nestan alldrig vikket gir jag har i.....
Maciver skrev:..redan på min "nya" hoj.![]()
Den saknar växel indikator, det finns bara en lampa som visar att den ligger i neutral.
Vet någon om det finns nått kit man kan köpa och sätta på bågen.
Den ska alltså visa vilken växel man ligger i.
Det är en Suzuki GSX 750 F -01
Blue skrev:Skit också, nu när du började prata om det upptäckte jag att jag har ingenting av det du skrivar heller.
Jag har ju dessutom inget parkeringsljus går det bra att parkera ändå?
GSX1100FRAD skrev:Folk kan ställa de absolut dummaste frågor men de förtjänar väl ändå ett vettigt svar?
Om man nu vill ha växelindikator på hojen och frågar om det finns ngn möjlighet att fixa det så behöver man väl inte bli hånad?
På den där touringkälken går det ju dessutom att lösa rätt så smärtfritt med givaren från dino GSXerna
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |