Där ja... Var ju inte så farligt.
Med tanke på hur mycket man har hånat glidare genom åren så får man väl passa sig nu
Blev en GSX-S1000A, 2015 med 55 mil på mätaren med lite lull-lull på från Rizoma så som skylthållare, miniplåt (dock okänd tillv.), miniblinkers (fram ej ännu monterade), oljeplugg, skjutspinnar, fotpinnar, depåstödshållare, handtag, backspeglar. Alltid gillat GSX:erna och tyckte nu det var på tiden att själv äga en.
View attachment 431705
View attachment 431706
View attachment 431707
Varför? Den bara föll mig i smaken och kändes rätt. Hade kikat på och provkört KTM 990SMR/SMT, 1290 SD, MT-09, Street Triple R, Speed Triple, Z1000, FZ1-N bl.a. Men denna med dom milen och det lilla extra till det priset jag gav var det som slutligen fick mig att bestämma mig.
Tillräckligt med knuff i maskineriet för mina behov. Nu är det byte av dämpare som är aktuellt. Lutar åt ett M4.
Youtube: GSX-S1000 with M4 full exhaust
Nice…
Är den flong ny?
Jóhnny NoBalls eller Jóhnny BigBalls?
Ja för några år sen
Vad är kraven för alternativen?
hur är en sådan att leva med ekonomiskt? hur gammal är du och vart bor du och vart har du den försäkrad? är lite sugen på en busa men är orolig för kostnaderna
Över 50 år med en månadskostnad på ca 700:- på Dina Försäkringar.Svedea sket tyvärr ner sig fullständigt för egen del rent förtroendemässigt där Blackbirden (för stunden) är försäkrad när de inte ens ville ta med tång i Hayabusan.Påstod att Hayabusan var en supersportmaskin och dessa gick inte att försäkra hos Svedea.Blackbirden kallade de däremot för touring hoj.Antingen hade personen jag pratade med en dålig dag eller så har Svedea inte alla hönsen hemma när det gäller rangordningen av dessa motorcyklar.Dom kanske behöver gå på en kurs innan även en EU moppe med vinklat britt styre anses livsfarlig av detta Svedea !?.
Men är det inte så att Hayabusan i alla tider har attraherat en annan sorts åkare än Blackbirden? Det är min spontana reaktion iallafall.
Och problemet med det pga min ålder är denna ständigt förhatliga gruppbedömning där tydligen alla dras över en kam oavsett ålder och då anses livsfarliga på t ex denna hoj.Skulle vara väldigt intressant att få se fakta från dessa försökringsbolag hur många exempelvis +50 åringar som skadat sig eller avlidit på dessa hojar.
Ja alltså jag håller med fullt ut, det är rena tramset. Är ju snudd på omöjligt att försäkra en hoj med kåpor idag. Hade det varit en B-King hade de garanterat inte sagt något.
Once a Triumph, always a Triumph...back to Triumph famlily.
Möjligtvis beroende på att snorungarna inte har råd med försäkringen eller redan kört ihjäl sig på sin CB 400.Hayabusan är en gubbhoj
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|