Jag har tidigare bytt ganska frekvent hojar, men nuförtiden hinner jag inte köra värst mycket. Blir istället att jag under sommaren snurra lite(läs sällan) i närområdet, gör en helgtur+1 dag med tema "vänder när vägen tar slut" i Nordnorge....och sen gör jag i månadsskiftet aug/sept en rejäl tur.(typ +1000 mil)
Kändes därför lite meningslöst att byta hoj konstant, specielt när man inte har dedär intresset/tiden mer(förutom när packningen är på
)
Nåja, har i alla fall köpt på mig en R1. Den hade inte körts på cirka 5 år så den gick som en påse nötter. Började med att besikta den, plockade sen bort lite prylar på den och lät den stå så i ett antal veckor. Ville inte skruva isär den eftersom jag drog iväg på långtur. Tillbaka så har jag då bytt vätskor, kollat ventilerna samt inte minst....rengjort förgasarna(oldschool, tror inte på ultratvätt) och synkat dom. Så, nu går den som en dröm!
Bytt drivpaket och "gjort" färdigt ett bakdäck.(landsvägsdubbat) I helgen är det framdäckets tur och hoppas att ett 100% höjd(tumdäck) med dubb går dit utan problem, annars så får jag hitta på nåt annat.
Fick också hem styrhöjaren idag. Liten hjärna som man har så beställde jag bara en tub
Världens vackraste sporthoj vacker/krona.....efter ZX-10R årsmodell 2004 förståss!
Satan i gatan vad jag längtar!