H_____P
Trygghetsnarkoman
Fick ett samtal idag, början på juni är leverans flyttad till, skjut mig
Verkar finnas en 2015 för omg leverans på www.dinmc.se
Fick ett samtal idag, början på juni är leverans flyttad till, skjut mig
Hade det inte varit för att -16 kom med en hel del nytt godis hade jag nog slagit till, tack ändå för tipset.Verkar finnas en 2015 för omg leverans på www.dinmc.se
Får väl ta tillfället i akt att samla på mig Power Parts-katalogen eller någotNä fy fan vad less man hade blivit! Lider med dig!
Fick ett samtal idag, början på juni är leverans flyttad till, skjut mig
Spolas snabbt av det. Läcker hoj. Tillagd framruta? Gör mycket?
Och en ursprungseffekt på 37 kw. Billig var den iaf, och den går överraskande bra, motorn drar jämt hela vägen, låter bra (förutom nån av kåporna som skramlar och lever djävulen) och drar inte snett eller något annat. Hyfsat värd sin peng på 10k får jag väl säga.T13A FORDONET SAMMANSATT AV DELAR FRÅN FLERA FORDON MED
OLIKA ÅRSMODELLER
T16A IDENTIFIERINGSMÄRKNING ÅSATT I SAMBAND MED BESIKTNING
T31B MOTORN ÄNDRAD
Köpte svärmors gamla Bol d'or 900 av 1980 års modell för en spottstyver. Den är fult omlackad men går bra i motorn förutom att den inte laddar. Men det löser sig.
Tanken är att den ska bli antingen café racer (oväntat?) eller återställd till originalskick, just nu lutar det åt café racer!
View attachment 429178
Hej. Jag har köpt en ny motorcykel till mig. I över 5 år har jag letast ute på nätet efter en speciell modell, en gammal hoj ifrån 1988, har fört disskussioner med 4 hojägare innan som velat sälja sina. Även vart ända till farbror Carlo i Norra Italien... men vi kom ej överrens Märke Bimota YB4IE, alltså en hoj byggd utav en liten hojtillverkare i Italien som köper in sina motorer efter avtal med andra hojtillverkare. Just denna är med Yamahas FZ750R 1988 motor. YB = Yamaha Bimota, 4 är det fjärde sammararbetet och IE står väl för elektronisk insprutning. Förmodligen köpte de motorerna utan förgasare och pillade dit eget sprut. Om de gjort andra ändringar vet jag ej.
Hojmoddelen lyckades bra i SuperBike VM och 1988 kom de nästan längst fram men en vurpa förhindrade segerchansen.För att få deltaga i Superbike VM måste Bimota som liten fabrik minst bygga 200 ex. Denna YB4IE ska vara byggd i några över 300.... 318: Om jag förstått allt jag läst så kom 200 utav dessa aldrig ut till försäljning utan nyttjades till racing och delar. Då blev ju bara några över 100 kvar till hojentusiaster.
Just min nyinköpta är med en speciell färgdesign, 1990 på Monza såg den ut så här körd utav Gianluca Galasso. Bimota målade upp 16 exemplar i just denna färgsättning. Min vart såld ny i Spanien till en "Ramon" för översatt i Svenska pengar 178,000.-- ...... en redig slant mer än Hondas RC30!!! Jag köpte den för några veckor sedan i Galicien i norra Spaninen. Har kikat på några YB4IE under årens lopp..... denna har endast gått 890 mil och Ramon är första och ända ägaren, jag nu nummer 2 jippie.... 25 år gammal.. tiden sätter sina spår så lite pyssel att få den i topp. Nedan lite om mitt reseäventyr för att kika och få hem hojen.
1 vecka borta......... hojhämtning
A wild ride! Jo det visste jag att det skulle bli! Ingen sightseeing direkt. Pure business! Torsdag 16,30 30 april for jag ner till Stena-terminalen och Kielfärjan. Börjar lugnt med enkla 5 mil. Fredagen mjukstartar med målsättningen att komma ner till Nancy i Frankrike, undviker Belgien och luxenburg utan väljer vägen via Frankfurt! 89 mil senare och i skymmningen letar jag mig fram till hotellet mitt i Nancys centrum. Hotellet bokar jag i Booking.com appen ett par timmar innan ankomst. Har köpt Europasurf 1 vecka utav Telia.
Lördag: Efter en god natts sömn har jag riktning Basyonne i sydvästra Frankrike, vägrar betalväg så sträckan är 100 mil på lite långsammare vägar, inte direkt längre än betalvägarna. Över halva denna tripp går på landet på mindre vägar, många byar och lugn fart. sista 40 milen på motorvägar... 130km vägar. Bokar hotellet några timmar innan jag tror mig komma fram och får ju i Appen även då en adress att slå in i GPS:en. Mitt i Bayonne... kör sista timman i mörker så inte mycket jag ser utav staden. En dusch, en banan å ner för en öl. Sedan god natt.
Söndag: Kliver upp i ottan 05,30, värmer vatten på rummet och tar 2 koppar nescaffe, sedan ner till bilen. Öppnar provianlådan och gör att par mackor som jag lägger i bilen. Lämnar Bayonne 6,30 i kolmörkret och staden är helt stilla.... Lalin i Galicien knoppas in i GPS:en (ej betalväg) visar lite över 80 mil.... luffsar på. Kommer upp i Pyreneerna, skönjer mycket snö på topparna ( ca 3000meter) kör i bergskedjan på höjder mellan 800 meter och 1200 meter, det blåser rejält och är rätt kyligt, våren som skönjas i Frankrike är inte lika långt kommen här. Flyter på bra.. på hyffsade vägar och landar i Lalin vid 18,00 snåret. Finner firman där hojen ska vara, den står fullt synlig i skyltfönstret. Hotellet jag bokat ligger bara 400 meter härifrån. ****-stjärnigt SPA hotell till lågpris. Kanonhotell och inga gäster... typ 5 bilar på parkeringen. Bokar in... går ner ocg fixar mig några öl.. går och lägger mig påverkad och sover som en stock!
Måndag, lätt frukost och ner till butiken 10,00. David möter mig och vi hälsar. Kontakten med säljare Ramon har jag haft med en kvinna Isabel.. på Engelska, å så David som hjälper Ramon som jag aldrig pratat med..... ? Hojen får det bli även fast den kommer kräva mycket jobb/rengöring innan jag är nöjd. Dock är jag nöjd... tror att mätarställning är korrekt 890 mil på en hoj ifrån 1988... klart åldern, förvaringen har satt sina spår. Hojen går utmätkt i maskin, tyst och fin å svarar gott på, gas! Vi går in på Davids kontor.. jag lånar deras dator och loggar in på min bank och gör betalningen där. Får allt utskrivet. Dock får jag inte lasta in hojen i bilen, ägaren vill se pengarnas på sitt konto... det tager 24 timmar. Några timmar e kvar på dagen, jag kör till Santiago de Compostella. Firar där med en Big Mac??? Letar upp Isabels arbetsplats.. hon jobbar och vi träffas. Vi har mailkontaktat varan i över ett år, skulle gjort detta förra våren men fick avbryta det försöket. Jag tackade henne för all hjälp och alla svar hon sänt mig, alltid artig och korrekt. Hon berättade att säljaren, en stor affärsman i Lalin är en märklig person, jag håller med.... han har inte på något sätt hört utav sig själv!!!. Såg storkar för första gången, bobyggen på "G" lite palmer också. Åker tillbaka till butiken och hoppas på under... men inga pengar på Ramons konto. Åter till hotellet.
Tisdag: Ner till butiken.... 10,30 ingen kontakt. Går ut och promenerar, får kontakt 12,00 på Instagram, its OK!!!! Går till butiken och lastar in. 13,00 lämnar jag Lalin. Ställer in GPS en på Bayonne och tillåt betalvägar... fint väder och det rullar på bra. I Bilbao kommer lite betalvägar. Kommer fram till att jag kan köra till Bayonne igen. Bokar in mig på hotell i Appen! Slår in hotellets namn på GPS:en.... den finner ej gatan. Surfer runt lite i telefon och finner på karta där en intilliggande gata.. kör dit och ser mitt hotell.Innaför staket... låst grind! Som tur är kommer andra gäster och jag smiter in på gården. Det är sent och receptionen är stängd!!!! Men där är en registreringsapparat på väggen. Loggar in med mitt bokningsnummer... stoppar i kreditkortet ocg fram poppar en pappersnyckel till mitt rum... funka fint. ca 75 mil idag. Sova lite.....
Onsdag: Upp i ottan... knoppar in Nancy.. 105 mil på delvis betalvägar, längre än ditresan men förhoppningsvis snabbare.... så vart det inte, riktig skit och ca 10 betalstationer med över 100 Euro.... ????. Landar i Nancy sent på kvällen. Samma hotell som på nerresan. Promenerar en runda på 1 km... behövde röra på mig.
Torsdag. Sista stinten!!! 135 mil... fixar jag detta. Vill hem nu är ju inte på semester. 05,45 stiger jag upp och laddar iväg 06,30. Några Franska betalstationer till... å så in i Tyskland. Autobahn i high speed.... Ducaton mäktar lätt med tempot där... typ runt 125/130 km/t.. doch inte läge att kolla på naturen. Mycket trafik hela dagen, högerfil full med långtradare och övriga filer fulla med annat på hjul.... inga direkta problem med vägbyggen och "STAU" förmiddagen drabbas jag utav trötthet... å lite ryggont. Tröttheten försvinner och jag landar i Puttgarden 18,00.... bara 40 mil kvar. Middag på färjan..... 23,45 e jag hemma....... puuuuuuu å skönt.
Fredag..... urlakad men hojen urlastad ur Ducaton.
Lördag.... gymmat 2 timmar, känns bra. MotoGP-kval.... lugnt igen
PS!: vad gjorde ni i veckan?
MVH Toyman
View attachment 429343 View attachment 429344View attachment 429345 View attachment 429346View attachment 429347 View attachment 429348
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |