Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Det står en Kina-Monkey hos en granne här i byn, den var ute på blocket relativt billigt, men blev ändå inte såld, jag var lite sugen på att ge honom ett skambud för den att ha när jag ska hämta posten eller åka och köpa en liter mjölk.

Jag är fullt medveten om att det är kinakvalitet på den, men sittställningen borde ju vara samma då?
Tror att kinamodellen är mycket mindre...

KTM 660 -04
Har flera gånger varit med om att framhjulet vridit sig när hojen stått spänd på släpet. Så jag drar hellre åt lite extra än att se hojen ligga vält efter ett potthål i vägen.

Om du drar mycket på släp så investera i ett framhjulsstöd så slipper du dessa problemen och behöver inte spänna hårt. Värt varenda krona.

Jag har dragit fast ett par brädlappar i framkant av släpets golv där jag rullar in framhjulet.

Det går ju att göra en mindre permanent lösning med två reglar som är lika breda som släpvagnen, sedan skruvar man brädlappar för hjulet i dom reglarna.

Lätt att lyfta ur sedan när man ska skjutsa annan skit på släpen och perfekt om man ska köra mer än en hoj på släpet, jag har sett alla möjliga lösningar bland dom som ofta skjutsar crosshojar

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick