Jag har kommit till insikt

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
När ni har läst detta inlägg så kommer ni spy galla över min respektlöshet och undra hur fan jag egentligen är funtad, men faktum är att jag har skådat ljuset - 600 kubik räcker inte.

Idag provkörde jag MrGooFys R1:a för första gången, och det med besked. Vi var ute och gasade omkring och böt hoj för en stund. Det är helt sjukt vad de där hojarna går om man trycker på lite. Den kurviga väg som följde har jag aldrig avverkat snabbare, och jag har heller aldrig haft så förbaskat roligt. Det hela utvecklade sig till en skräck- och nöjesblandad upplevelse som jag vill uppleva igen, och igen, och igen...

Visst, R6:an går som ett skållat troll, men inga 15500 rpm i världen kan tillgodogöra för 400 saknade kubik.

Så, nu står valet mellan R1 '03 eller GSX-R 1000 '03. Vilken ska jag ha?

:squid

Edit: stvafle.

Edit #2: man kanske skulle vänta och se vad Yamaha presenterar nästa säsong. Om jag känner dem rätt, så är det något som kommer att konkurrera med Suzuki på alla fronter, inklusive effekt/vikt-förhållande.

Last edited:

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Jag säger som jag sade när vi var ute: "Köp en Sukka och så tar jag din hoj." Jag börjar bli lite trött på att behöva vända tillbaka och hämta kåpor som ramlar av, eller att bromsa och bromsa och ändå hålla på att köra in i folk och saker, eftersom det inte händer något fastän man drar frambromshandtaget in till styret.

Och du Marcus. Det heter 'bytte', inte 'böt'. :7peta

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
en twin så klart,kan inte bli bättre än så... men om du ska välja ska du ta gsx-r-en.r1 är ju som vi alla vet hojarnas volvo :)

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
r1666 skrev:
en twin så klart,kan inte bli bättre än så... men om du ska välja ska du ta gsx-r-en.r1 är ju som vi alla vet hojarnas volvo :)

Blejden är Volvon... :fakta

(dvs den bara går och går... :) )

Snaaaart är TLRen min. :D
bara 17 timmar kvar... :crash

:rock

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
r1666 skrev:
twin e menlösa och har urtråkiga personligheter.....blääääää :p

McB.....R1 eller sukka, det e ju det som gäller, skicka iväg ett mynt i luften o kolla vad det blir. Mitt mynt säger R1.....

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
PutteLiten skrev:

Snaaaart är TLRen min. :D
bara 17 timmar kvar... :crash

:rock

Har du köpt den?! Fan va koolt, måste säga att jag är lite sotis, den hojen är grym så du får fan inte göra fajter eller nåt av den... please?

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Jag tycker faktiskt R1:an e snyggast av dom 2 hojarna, men jag hade nog tatt sukkan.. har sett en sån köra på SRW här nere i skåne... blev helt såld ju :bow

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Ravetrancer skrev:
twin e menlösa och har urtråkiga personligheter.....blääääää :p

McB.....R1 eller sukka, det e ju det som gäller, skicka iväg ett mynt i luften o kolla vad det blir. Mitt mynt säger R1.....

nä nu fan är det KRIG :fakta :fakta

TWIN ÄR KUNG :bow :bow

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
J-Bone skrev:
Har du köpt den?! Fan va koolt, måste säga att jag är lite sotis, den hojen är grym så du får fan inte göra fajter eller nåt av den... please?

Japp. Den är MIN! :rock
Eller, ja, 303 ska ha lite papperslappar av mig, och så ska jag förflytta mig 60 mil, sedan är den min. :)

Hmm, kommer inte att göra striitfajter av den i år ialla fall - håller med. Den är för grymm som den är. :)
Faaaaast, jag ska kyckla till det lite och sätta på backspeglar - jag kan fan inte med att köra utan. Jag har provat men snutnojan når oanadehöjder...
Och så ska jag sätta på blinkers, lite onödigt att få böter för sådant... (jag är i Halmstad lite då och då och där finns Kaj the Mean police... :eek: :eek: )
Fråga Fluppen om Kaj... :)

Fast, du har favoritfärgerna på din TLR, så såååå avundsjuk ska du minsjäl inte vara. Tittade på en sådan redan för 2 år sedan. Men då vart den för dyr för mig. :(
Klart, 303s(soon to be PutteLitens) har ju lite (hehe) extra godis på sig. :D

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nu är du ute och seglar, dra ut hojen på banan så ser du vilket som är trevligast.
Men visst, kubik är trevligt ibland..

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
oFFkeFF skrev:
Nu är du ute och seglar, dra ut hojen på banan så ser du vilket som är trevligast.
Men visst, kubik är trevligt ibland..

R6:an är mycket trevlig att svänga med, där håller jag med dig. Faktiskt stor skillnad, man får kämpa lite mer med R1:an.

Men, som de säger, nothing beats cubic inches.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
PutteLiten skrev:
vart hittade du den då??

Japp. Den är MIN! :rock
Eller, ja, 303 ska ha lite papperslappar av mig, och så ska jag förflytta mig 60 mil, sedan är den min. :)

Hmm, kommer inte att göra striitfajter av den i år ialla fall - håller med. Den är för grymm som den är. :)
Faaaaast, jag ska kyckla till det lite och sätta på backspeglar - jag kan fan inte med att köra utan. Jag har provat men snutnojan når oanadehöjder...
Och så ska jag sätta på blinkers, lite onödigt att få böter för sådant... (jag är i Halmstad lite då och då och där finns Kaj the Mean police... :eek: :eek: )
Fråga Fluppen om Kaj... :)

Fast, du har favoritfärgerna på din TLR, så såååå avundsjuk ska du minsjäl inte vara. Tittade på en sådan redan för 2 år sedan. Men då vart den för dyr för mig. :(
Klart, 303s(soon to be PutteLitens) har ju lite (hehe) extra godis på sig. :D

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
McB skrev:
R6:an är mycket trevlig att svänga med, där håller jag med dig. Faktiskt stor skillnad, man får kämpa lite mer med R1:an.

Men, som de säger, nothing beats cubic inches.

Jo att svänga fort, för en sak som är säker är att man väldigt fort vänjer sig vid effekten, däremot tar det längre tid innan man vänjer sig vid att åka fort i kurvorna :tummenupp

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
oFFkeFF skrev:
Jo att svänga fort, för en sak som är säker är att man väldigt fort vänjer sig vid effekten, däremot tar det längre tid innan man vänjer sig vid att åka fort i kurvorna :tummenupp

Där har du en poäng faktiskt. Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. :confused:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
r1666:
Det var faktiskt hojen som hittade mig... :D
Jag sa att jag ville ha en TLR och vipps så vart det en ett par PM till mig. :)
303s Black Beauty lockade så hårt att jag gick till bonken... :rock

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...