När ni har läst detta inlägg så kommer ni spy galla över min respektlöshet och undra hur fan jag egentligen är funtad, men faktum är att jag har skådat ljuset - 600 kubik räcker inte.
Idag provkörde jag MrGooFys R1:a för första gången, och det med besked. Vi var ute och gasade omkring och böt hoj för en stund. Det är helt sjukt vad de där hojarna går om man trycker på lite. Den kurviga väg som följde har jag aldrig avverkat snabbare, och jag har heller aldrig haft så förbaskat roligt. Det hela utvecklade sig till en skräck- och nöjesblandad upplevelse som jag vill uppleva igen, och igen, och igen...
Visst, R6:an går som ett skållat troll, men inga 15500 rpm i världen kan tillgodogöra för 400 saknade kubik.
Så, nu står valet mellan R1 '03 eller GSX-R 1000 '03. Vilken ska jag ha?

Edit: stvafle.
Edit #2: man kanske skulle vänta och se vad Yamaha presenterar nästa säsong. Om jag känner dem rätt, så är det något som kommer att konkurrera med Suzuki på alla fronter, inklusive effekt/vikt-förhållande.
Idag provkörde jag MrGooFys R1:a för första gången, och det med besked. Vi var ute och gasade omkring och böt hoj för en stund. Det är helt sjukt vad de där hojarna går om man trycker på lite. Den kurviga väg som följde har jag aldrig avverkat snabbare, och jag har heller aldrig haft så förbaskat roligt. Det hela utvecklade sig till en skräck- och nöjesblandad upplevelse som jag vill uppleva igen, och igen, och igen...
Visst, R6:an går som ett skållat troll, men inga 15500 rpm i världen kan tillgodogöra för 400 saknade kubik.
Så, nu står valet mellan R1 '03 eller GSX-R 1000 '03. Vilken ska jag ha?

Edit: stvafle.
Edit #2: man kanske skulle vänta och se vad Yamaha presenterar nästa säsong. Om jag känner dem rätt, så är det något som kommer att konkurrera med Suzuki på alla fronter, inklusive effekt/vikt-förhållande.
Last edited: