Tack för alla tips - vettiga som helt ovidkommande.
Jag har i alla fall bestämt mig, och mitt beslut lyder som följer.
Jag behåller hojen tills nästa säsong, såvida ingen kommer med ett riktigt bra bud som jag inte kan tacka nej till.
När nästa säsong inledes, eller något före, så torde både Yamaha, Honda och Kawasaki presenterat sina nya 1000-kubikare, vilka bör bli något i hästväg om man vågar tro på all ryktesspridning. Alltså kommer byte ske till någon av dessa, om de kan konkurrera med dagens GSX-R 1000. Med all säkerhet kommer den som känns bäst överlag bli mitt val, då jag inte styrs uteslutande av effektsiffror, utan vill ha en cykel som går att svänga med utan att behöva träna upp sig till Arnold-storlek.
Eftersom situationen i dagens försäkringsvärld är allt annat än gynnsam för oss motorcyklister i allmänhet, och sporthojsåkare i synnerhet, så måste jag lämna en liten brasklapp här. Om det visar sig att den mycket förmånliga försäkring jag har idag (Yamaha Power Insurance hos Länsförsäkringar) inte kommer att gå att överföra på den nya hojen (företrädesvis en Yamaha), eller om en lika förmånlig premie kan tecknas hos annat bolag, så får jag helt enkelt behålla R6:an. Detta är dock det enda som kan hindra mig, pengar för inköp och annat trivialt går ju alltid att låna.