Jag har kommit till insikt

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
abstruse skrev:
Med tanke på att du troligtvis inte nyttjar hästarna du har fullt ut när det svänger, så är det ju onödigt med än mer hästar? :) Eller, ska du bara nyttja dem när det går rakt fram? ;)

Det är väl inte fel att göra transportsträckorna mellan kurvorna roliga? Jag har vart ute å åkt på en kompis nyinhandlade 954 hela kvällen... nu funderar jag på hur jag ska få ihop pengar att köpa nå annat.... Jag MÅSTE ha en ny hoj runt 1000 kubik. Nu har jag åkt klart på min sophög.... jag vill knappt åka på den längre :(

Jag förstår precis varför han vill ha en R1 eller GSXR1000.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
McB skrev:
--edit ---Ett hysteriskt acc ut ur kurvor med simultant bakhjulssläpp och framhjulslyft är precis det som jag tycker är underhållande. Till sådana perversioner krävs det effekt.
--edit ---

Om du kan köra med sladd och framhjulslyft ut ur kurvorna så ska du definitivt bege dig till en bana, ta licens och köra skiten ur de andra.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Goodstuff skrev:
Om du kan köra med sladd och framhjulslyft ut ur kurvorna så ska du definitivt bege dig till en bana, ta licens och köra skiten ur de andra.

Kanske vore lite överdrift att påstå att jag behärskar det, men det är lite häftigt när det händer.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Rigge skrev:
Det är väl inte fel att göra transportsträckorna mellan kurvorna roliga? Jag har vart ute å åkt på en kompis nyinhandlade 954 hela kvällen... nu funderar jag på hur jag ska få ihop pengar att köpa nå annat.... Jag MÅSTE ha en ny hoj runt 1000 kubik. Nu har jag åkt klart på min sophög.... jag vill knappt åka på den längre :(

Jag förstår precis varför han vill ha en R1 eller GSXR1000.

Så klart han ska köpa en 1000cc-häst om han vill ha en. Han önskade ju dock synpunkter från forumet och han fick min.

Rally_KAlle

kör så det ryker!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
En snabb jävel
oFFkeFF skrev:
Vill du fortfarande ha lite mer pulver, men fortfarande svänga lite, så är det faktiskt bra med tryck även i en gixxer750. Inte alls lika jobbig att bryta ner som en r1'a eller gixxer1000.

Är en R1:a jobbig att bryta ner???

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Rally_KAlle skrev:

Ja, om man jämför med en R6:a eller GSX-R 750. En kompis har dock en GSX-R, vilken har fåt mycket beröm för sitt fina och lättsvängda chassi. Tycker att den känns lite klumpig jämfört med min.

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Rally_KAlle skrev:

Icke då!
Njaa jag vet iofs inte... har inte kört så många andra hojar på kurviga vägar.
Så jag är ju bara van vid rettan
Men jag tycker inte att den är trög å brotta ner

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Varför fjutta med 1000cc om du vill ha mer effekt och vrid? Kör en Buss eller ZX12 på en gång. Går som satan! :tummenupp

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Ja tycker du ska vänta å se vad kommer nästa år...
Kan nog bli ganska schyssta hojjar :D
Skrammlaha kommer väl med 165 hk läste jag nånstanns
kom inte ihåg vikten

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Goodstuff skrev:
Varför fjutta med 1000cc om du vill ha mer effekt och vrid? Kör en Buss eller ZX12 på en gång. Går som satan! :tummenupp

Jo, men som jag tidigare har sagt, så vill jag gärna kunna svänga med hojen utan att behöva brotta ner den i kurvorna.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Det ÄR inga problem att svänga med en R1. Men asså, det går inte fortare nånstans, såvida det inte är många raksträckor. Men visst är det roligt att åka på bakhjulet, frågan är om det är värt de ökade kostnaderna.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Rally_KAlle skrev:

Ja, om man jämför med 750/600 så är den det, men faktiskt aningen lättare än gixxer1000 med r1'an.
Jag trodde inte de 250cc skulle göra sådan skillnad, men den extra roterande massan gör helt enkelt jäkligt mycket för hur lätt det är att byta riktning på hojen.
Folk tycks glömma bort att gixxer750 är snabbare runt de flesta banor än gixxer1000..

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Mattias skrev:
Det ÄR inga problem att svänga med en R1. Men asså, det går inte fortare nånstans, såvida det inte är många raksträckor. Men visst är det roligt att åka på bakhjulet, frågan är om det är värt de ökade kostnaderna.

Jag tycker inte att det är så roligt att åka omkring på bakhjulet, men jag vill känna att hojen vill upp på bakhjulet när jag drar på ut ur kurvor.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
McB skrev:
Jo, men som jag tidigare har sagt, så vill jag gärna kunna svänga med hojen utan att behöva brotta ner den i kurvorna.

Men du ville väl att sträckorna mellan kurvorna skulle vara extra roliga? Turbo kanske?

ps. Just yanking your tail. ds

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
McB skrev:
Jag tycker inte att det är så roligt att åka omkring på bakhjulet, men jag vill känna att hojen vill upp på bakhjulet när jag drar på ut ur kurvor.

Det gör ju en r6'a också, om du bara gasar och kör tillräckligt fort.. Men då ska du nog flytta gasandet till banan som sagt :tummenupp

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
McB skrev:

Kör din R6 ordentligt istället då. Nog fan vill den upp på bakhjulet om man piskar den ordentligt (och drar i styret...).

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
oFFkeFF skrev:
Det gör ju en r6'a också, om du bara gasar och kör tillräckligt fort.. Men då ska du nog flytta gasandet till banan som sagt :tummenupp

Ja, det känns som man har lite mer marginaler med en R1:a, hur konstigt det nu kan låta.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Mattias skrev:
Kör din R6 ordentligt istället då. Nog fan vill den upp på bakhjulet om man piskar den ordentligt (och drar i styret...).

Jag är så klen, orkar inte dra i styret. :D

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...