Macho Woman
Äppelkäck
Lime skrev:Och helt korrekt svenska. Man kan säga både "byta, böt, bytt" och "byta, bytte, bytt".
Korrekt svenska enligt vem? Finns det i SAOB?
Om jag säger att det är fel är det fel.

Svenskläraren har uttalat sig.
Lime skrev:Och helt korrekt svenska. Man kan säga både "byta, böt, bytt" och "byta, bytte, bytt".
Macho Woman skrev:Korrekt svenska enligt vem? Finns det i SAOB?
Om jag säger att det är fel är det fel.
Svenskläraren har uttalat sig.
McB skrev:Faktum är att "böt" finns med i SAOB, som en böjning av "byta".![]()
Macho Woman skrev:Åh, fy för den lede! Då ska jag se till att tala med några gamla känningar från Göteborgs universitet som är med och gör SAOB. Så där kan de ju inte skriva!
Macho Woman skrev:Åh, fy för den lede! Då ska jag se till att tala med några gamla känningar från Göteborgs universitet som är med och gör SAOB. Så där kan de ju inte skriva!
abstruse skrev:De där kubikfjanterierna kommer du nog snart över när du varit och kört på bana.![]()
Hur kul är det att köra rakt fram?
Macho Woman skrev:Och de gjorde de ju inte heller! Under böjning finns endast alternativet 'bytte'. Under uppräkningen av förekomster finns dock 'böt' med, men det hjälper föga. Jag framhärdar:![]()
Marals76 skrev:Själv sitter jag bara o undrar hur fan ni har pengar att försäkra en R1-03![]()
![]()
![]()
McB skrev:Inte så jättekul, men jag har ju också sagt att jag vill ha en hoj som går att svänga med.
McB skrev:Det funderar jag med på, men det kanske inte blir så ändå. Tack vare Jocke Apstruts så har mina tankebanor vinklats åt ett helt annat håll.
abstruse skrev:Med tanke på att du troligtvis inte nyttjar hästarna du har fullt ut när det svänger, så är det ju onödigt med än mer hästar?Eller, ska du bara nyttja dem när det går rakt fram?
![]()
McB skrev:Såvitt jag vet så utnyttjar man väl INGA hästar när det svänger, utan bara rakt fram?
McB skrev:Nu har jag i alla fall förirrat mig in på långa och svåra sidospår, tack vare Abstruse.
abstruse skrev:Du menar att du inte gasar alls när det svänger? Intressant...![]()
abstruse skrev:Jag skickar faktura.![]()
McB skrev:30 dagar netto?
![]() |
BMW R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Sveriges vägar i allt bättre skick
Foto: Liza Simonsson Utv... |
![]() |
H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj
Nu börjar det närma sig för... |
![]() |
Norrtälje Custom Bike Show