Jag har kommit till insikt

• Thread starter Thread starter McB
  • Start date Start date
Macho Woman skrev:
Korrekt svenska enligt vem? Finns det i SAOB?

Om jag säger att det är fel är det fel. :fatta!
Svenskläraren har uttalat sig.

Såja, lugna ner sig ett par hekto. Inte bra att hetsa upp sig sådär, bara för att man för en gångs skull råkar ha fel.

Faktum är att "böt" finns med i SAOB, som en böjning av "byta". :fakta

Macho Woman skrev:
Åh, fy för den lede! Då ska jag se till att tala med några gamla känningar från Göteborgs universitet som är med och gör SAOB. Så där kan de ju inte skriva!

Uppenbarligen kan de det, och jag också för den delen. :p

Macho Woman skrev:
Åh, fy för den lede! Då ska jag se till att tala med några gamla känningar från Göteborgs universitet som är med och gör SAOB. Så där kan de ju inte skriva!

Och de gjorde de ju inte heller! Under böjning finns endast alternativet 'bytte'. Under uppräkningen av förekomster finns dock 'böt' med, men det hjälper föga. Jag framhärdar: :fatta!

De där kubikfjanterierna kommer du nog snart över när du varit och kört på bana. :D

Hur kul är det att köra rakt fram?

abstruse skrev:
De där kubikfjanterierna kommer du nog snart över när du varit och kört på bana. :D

Vi får väl se. Hojens huvudsakliga syfte är ju fortfarande att transportera mig från punkt A till punkt B, så fort och på ett så underhållande vis som möjligt. Ett hysteriskt acc ut ur kurvor med simultant bakhjulssläpp och framhjulslyft är precis det som jag tycker är underhållande. Till sådana perversioner krävs det effekt.

Hur kul är det att köra rakt fram?

Inte så jättekul, men jag har ju också sagt att jag vill ha en hoj som går att svänga med.

Macho Woman skrev:
Och de gjorde de ju inte heller! Under böjning finns endast alternativet 'bytte'. Under uppräkningen av förekomster finns dock 'böt' med, men det hjälper föga. Jag framhärdar: :fatta!

Eftersom det finns med i SAOB så är det accepterat att både skriva och säga "böt". :fakta

Marals76 skrev:
Själv sitter jag bara o undrar hur fan ni har pengar att försäkra en R1-03 :eek: :eek: :eek:

Det funderar jag med på, men det kanske inte blir så ändå. Tack vare Jocke Apstruts så har mina tankebanor vinklats åt ett helt annat håll.

McB skrev:
Inte så jättekul, men jag har ju också sagt att jag vill ha en hoj som går att svänga med.

Med tanke på att du troligtvis inte nyttjar hästarna du har fullt ut när det svänger, så är det ju onödigt med än mer hästar? :) Eller, ska du bara nyttja dem när det går rakt fram? ;)

McB skrev:
Det funderar jag med på, men det kanske inte blir så ändå. Tack vare Jocke Apstruts så har mina tankebanor vinklats åt ett helt annat håll.

Helt rätt! Man ska vara velig när det gäller bågar. Själv ändrade jag mig nog ca 100 ggr vad jag skulle ha innan jag bestämmde mig för att beställa en KTM660 -04 :crash

abstruse skrev:
Med tanke på att du troligtvis inte nyttjar hästarna du har fullt ut när det svänger, så är det ju onödigt med än mer hästar? :) Eller, ska du bara nyttja dem när det går rakt fram? ;)

Såvitt jag vet så utnyttjar man väl **** hästar när det svänger, utan bara rakt fram?

Edit: det blev fel, jävligt fel. Vet inte vad jag snackar om så jag censurerar mig själv. :o

Last edited:
På gatan ska det vara en massa vrid och en massa hästkrafter så man kan skita på sig mellan kurvorna av välbehag.

Hysterisk acceleration = underhållande. Para ihop detta med hyfsade lågfartsegenskaper (dvs lite vrid i spisen som möjliggör körning utan att hålla på att peta en massa växlar upp och ner) och du har en gathoj som man kan köra både avslappnat och aggresivt. Jag skulle inte vilja ha mindre än 1000cc på gatan. Men på bana skulle jag sannolikt föredra något mer lätthanterligt. Min åsikt...

Om jag hade vetat att det skulle arta sig såhär, så hade jag aldrig provkört Goofys R1:a. Nu har jag i alla fall förirrat mig in på långa och svåra sidospår, tack vare Abstruse.

Det som kommer att ske är följande:

1. banåkning med WEMI för att se om självupplevd RR tilltalar mig
2. provkörning av så många hojar som möjligt, för att se om effektvinsten är värd förlusten i kurvtagningsförmåga
3. försöka bota sömnbrist och magsår genererat av för mycket tankeverksamhet
4. bestämma mig för något, dvs. bota mitt Gösta Ekman-syndrom

Börjar utvecklas till en dokusåpa det här, så jag antar att jag behöver anställa kameramän och annat löst folk för att dokumentera mina framsteg?

Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show